Bimmerchris Skrevet August 22, 2008 Skrevet August 22, 2008 Er disse generelt overpriset eller er det bare jeg som ikke følger med i markedet. Har sett at det har ligget mange 93 og 94 med over 250.000km på telleren og uten store modifikasjoner til over 100k flere ganger. Det er jo tross alt en 14år gammel bil,og den var vel heller ikke spesielt dyr da den kom? Grunnen til at jeg spør er at jeg vurderer å kjøpe en "isbil" nå. Vil gjerne ha en 95 eller 96 modell med ca 150.000km på telleren,og har sett greie eksemplarer innimellom til ca 80.000 men de forsvinner gjerne fort. Hva er fornuftig pris på en slik bil? Hvor holdbare er motor/gir osv? Vet at km-standen ikke dreper en bil,men jeg er generelt litt skeptisk dersom den har rullet over 200k. Burde jeg være det? Setter pris på all hjelp
wabby Skrevet August 22, 2008 Skrevet August 22, 2008 http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1950993 Kjøp denne så har du nok av penger å legge imellom om du vil gjøre noe med den.
Mexos Skrevet August 22, 2008 Skrevet August 22, 2008 Trenger ikke være redd for km stand, men det bør du få igjen for på prisen. En 96 mod med 150k burde ligge på en 70 lapper, men markedet og etterspørselen har overpriset disse slik at du må nok regne med å betale mer Legg på litt til og kjøp E46
Bimmerchris Skrevet August 22, 2008 Forfatter Skrevet August 22, 2008 Mexos: Er helt enig med deg. Den bør ligge på ca 70 lapper,men ligger gjerne opp imot 100k bare pga at den har f.eks en annen fanger og 18" felger. E46 er fine biler,men har falt litt for is`n da.
Bimmerchris Skrevet August 22, 2008 Forfatter Skrevet August 22, 2008 http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1950993Kjøp denne så har du nok av penger å legge imellom om du vil gjøre noe med den. Eneste jeg er redd for med denne er rusten i hjulbuene bak. Noen som vet hvo mye det koster sånn ca og fixe dette?
MGR Skrevet August 22, 2008 Skrevet August 22, 2008 http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1950993Kjøp denne så har du nok av penger å legge imellom om du vil gjøre noe med den. Eneste jeg er redd for med denne er rusten i hjulbuene bak. Noen som vet hvo mye det koster sånn ca og fixe dette? verksted tar vel ca 5k for ei hjulbue..
Halvor89 Skrevet August 23, 2008 Skrevet August 23, 2008 Det er jo tross alt en 14år gammel bil,og den var vel heller ikke spesielt dyr da den kom. Glem det jeg sa Men fant priser nå: Kan nevne at en 318Is coupe kostet 311 000,-. Med aut kosta den 331 000,-. 323I coupe kosta 402 000,-. 328I kosta 502 000,- og sist men ikke minst M3 kosta 899 000,-. MEN derimot i 1994 f.eks kosta en 318Is coupe 387500
Ron Skrevet August 23, 2008 Skrevet August 23, 2008 Det går ikke en eneste dag uten at jeg angrer på at jeg solgte min Is,jeg fikk lett 90.000kr for den. Har flere Bmwer,å ja 6er er å blir digg. Men med rett understell på en Is,chip å alt som hører til,så pisker denne lett over 7000rpm ,meget underholdende på svingete veier
sveinern2 Skrevet August 23, 2008 Skrevet August 23, 2008 som jeg har sakt tildigere, fin bil IS en er jo en utrolig populær bil, for den er så artig å kjøre! 1000 brr 2000 brr 3000 brrr 4000 brrrr 4500 -7000 WRRRROM
hagenisse Skrevet August 23, 2008 Skrevet August 23, 2008 Jeg synes det har vært mye merkelige priser, både på E36 og E30 i det siste. 318is har en herlig motor, men E36 er ingen spesielt lett bil, så den går jo egentlig ganske dårlig.
Mexos Skrevet August 23, 2008 Skrevet August 23, 2008 Enig med hagenisse. Synes ikke min 318is går så sykt godt at det gjør noe. Hadde ønsket litt mer kick ved 4500. Men ble vel bortskjemt med 325 så alt går liksom dårlig i forhold Min er chippet og sperrer på 7200 Sveinern: jeg føler mer den går slik: 1000-4500 brom, 4500-7200 broom
Sir Hofstad Skrevet August 23, 2008 Skrevet August 23, 2008 Enig med hagenisse. Synes ikke min 318is går så sykt godt at det gjør noe. Hadde ønsket litt mer kick ved 4500. Men ble vel bortskjemt med 325 så alt går liksom dårlig i forhold Min er chippet og sperrer på 7500 7500?
Mexos Skrevet August 23, 2008 Skrevet August 23, 2008 Enig med hagenisse. Synes ikke min 318is går så sykt godt at det gjør noe. Hadde ønsket litt mer kick ved 4500. Men ble vel bortskjemt med 325 så alt går liksom dårlig i forhold Min er chippet og sperrer på 7500 7500? beklager, 7200rpm skal det være Org turtallsperre ligger på 6300, og chippen min har flyttet den 900rpm til 7200. Ser ganske tøfft ut når turtelleren drar forbi hele rødfeltet og fortsetter litt til
vegarde Skrevet August 23, 2008 Skrevet August 23, 2008 Det lønnes ikke å kjøpe en bmw som har passert over 200.000km for da begynner det vanligvis å ryke masse ting på bilen, det jeg har erfart ivertfall. Kjøpte bilen min e36 325ia når den var gått 206.000km å nu har den gått 236.000km å siden da har jeg måttet skifte slite deler for omlag ca.40-50.000kr. Kanskje jeg bare var uheldig menmen, angrer sykt mye på at jeg kjøpte den bilen jeg kjøpte. Fordi har vært så mye uventede feil som har dukket opp. Så etter de reprasjonene som har vært så lønnes det ikke for meg å selge bilen mere. Har tenkt tanken at med kjøpe en nokså ny bil heller med liten km-stand lønnes det uansett om man har et høyere billån går opp i opp. Har brukt de siste månedene ca. 5000kr i deler hver måned.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå