Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Designmessig (Se om dere finner en rød tråd):

1. E71 X6

2. E83 X3

3. E53 X5

4. E70 X5

5. E63/E65/E66

6. E46 Compact

7. Z1

8. Z3 Cab

9. E87 Cab

10.Z4 Cab

11.E90

12.Z8

Motormessig:

1.M30B25

2.M10 B18 forgasser

3.M40 B16

4.M40 B18

5.M20B20

Ingen av de nye motorene til BMW kan sies å være dårlige, men mange er enda temmelig late kontra sitt utgangspunkt. BMW har stort sett alltid produsert bra motorer.

• Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hva er det som er så galt med diesel da? Lyden? Er jo ikke traktor-lyd lenger heller!

Og bånndrag/aksellerasjon er jo det eneste man har bruk for i dette landet:P

Jeg er hvertfall kjempefornøyd med 525d min! :D

Skrevet

Btw så liker jeg ingen bmw'er slik de kommer fra fabrikken.. Alle krever en form for modifikasjon før jeg syntes dem ser bra ut.. :P

Spesielt M utgavene må redigeres litt utseendemessig! :roll:

Skrevet

Btw så liker jeg ingen bmw'er slik de kommer fra fabrikken.. Alle krever en form for modifikasjon før jeg syntes dem ser bra ut.. :P

Spesielt M utgavene må redigeres litt utseendemessig! :roll:

hehe...jada.. :roll:

skjønner poenget, men er jo alltid noe man vil forandre da.. :wink:

Men det er min mening..

Kan jo bli en artig tråd dette her. Merker iallefall at alle fyrer seg litt opp hvis noen snakker stygt om en bil de liker og motsatt :P

Skrevet
Ja, du tenker på 316?

:P

Diesel er på vikende front hos meg, neppe en neste gang,og aldri med 4 sylindre!

Du får kjøpe deg en bedre diesel neste gang da vettu :P

Er faktisk deilig den sekser-diesellyden som min lager ved pådrag ihvertfall.

Skrevet

Hehehe, morsomt, men samtidig en fryktelig barnslig tråd.. :wink:

Hvorfor?

5-serie med 4 sylindre er überkjiipt, dessuten ødelegger det markedet for de med skikkelig motorisering og er bare meg på å allemenngjøre 5-serie.

Jeg tror faktisk du bør sjekke dine data en gang på nytt, ettersom dagens 520i/d koster omtrent det samme som en 520i kostet i 2003.. Ergo så er din siste setning totalt feil. Jeg vet ikke hva du mener med skikkelig motorisering, men det er jo litt morsomt at en 520d med 177hk og 350Nm er raskere enn din 525d med 177hk og 400Nm.. Du er nok bare irritert fordi dagens 4'er er en så bra motor og i tillegg er bedre enn den gamle 2,5 liters sekseren.. :twisted:8)

Skrevet
Hehehe, morsomt, men samtidig en fryktelig barnslig tråd.. :wink:
Hvorfor?

5-serie med 4 sylindre er überkjiipt, dessuten ødelegger det markedet for de med skikkelig motorisering og er bare meg på å allemenngjøre 5-serie.

Jeg tror faktisk du bør sjekke dine data en gang på nytt, ettersom dagens 520i/d koster omtrent det samme som en 520i kostet i 2003.. Ergo så er din siste setning totalt feil. Jeg vet ikke hva du mener med skikkelig motorisering, men det er jo litt morsomt at en 520d med 177hk og 350Nm er raskere enn din 525d med 177hk og 400Nm.. Du er nok bare irritert fordi dagens 4'er er en så bra motor.. 8):twisted:

Tvertimot så "beviser" jo nettopp det mitt poeng. Dagens 520i/d er rimeligere enn 520i med R6 i E39 LCI og E60 pre-LCI. Ergo blir det et større prisgap på en R4 kontra R6 520. Dess billigere innstegsmodellen er, dess større verdifall. Se bare på 6-serie 630i kontra 530i).

Hadde man ikke hatt 520i/d så hadde verditapet på 525i/d vært mindre osv.

Du tenker på den ene km/t i høyere toppfart? :lol:

Det handler ikke om det å kjøre fortest, det har jeg vokst ifra. Det handler om den enorme forskjellen i karakter på en R4 kontra en R6.

Men fortvil ikke, jeg er nok i undertall, de fleste nordmenn har ikke snøring på om det sitter en R4 diesel under panseret eller ikke, mest sånne pedantikere som meg! :D

Skrevet
Dagens firer er nok meget bra den, men lyden da mann, lyden!

Sekserdiesel gir i det minste litt bensinassosiasjoner....

6-er diesel er ikke noen fryd for øret på tomgang, men ifht R4 er det som musikk.

I fart så har R6 diesel et eget lydbilde som jeg oppfatter som fint, om enn langt ifra R6 bensin. R4 diesel kommer bare ikke i nærheten. Og lydbilde er en meget viktig del av bilen for meg, derfor blir det nok neppe dieselmotor igjen her i garasjen...

Skrevet
Ja, du tenker på 316?

Diesel er på vikende front hos meg, neppe en neste gang,og aldri med 4 sylindre!

Enig, det er på tomgang og putring rundt i bygater det er trist!

:(

Skrevet
Ja, du tenker på 316?

Enig, det er på tomgang og putring rundt i bygater det er trist!

:(

Jeg gikk ifra en E46 316i til en 330D og er ihvertfall strålende fornøyd :D;)

Skrevet
Dagens firer er nok meget bra den, men lyden da mann, lyden!

Sekserdiesel gir i det minste litt bensinassosiasjoner....

6-er diesel er ikke noen fryd for øret på tomgang, men ifht R4 er det som musikk.

I fart så har R6 diesel et eget lydbilde som jeg oppfatter som fint, om enn langt ifra R6 bensin. R4 diesel kommer bare ikke i nærheten. Og lydbilde er en meget viktig del av bilen for meg, derfor blir det nok neppe dieselmotor igjen her i garasjen...

Hehe, har du virkelig sammenliknet en 4'er mot en 6'er diesel på tomgang..? Jeg har hørt både 520d (177) og 525d (177) på tomgang og 6'eren hadde en mer ujevn tomgang og kaklet mer enn 520d (177).. Ergo skjønner jeg ikke hvorfor du kan sitte her å påstå det du gjør..

Skrevet
Og bånndrag/aksellerasjon er jo det eneste man har bruk for i dette landet:P

Mener du at bunndrag og aks er det samme? :?

Nei men du skjønte hva jeg mente! Indirekte mente jeg at det er skikkelig "drag" man har bruk for her i landet kontra toppfart!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...