ingard Skrevet August 22, 2008 Skrevet August 22, 2008 Så enig så enig..Men som jeg sier.. Den er verdt det for "rett" kjøper.. Men som jeg også skriver, så spørs det på om en slik kjøper finnes på dette tidspunktet..Det er ingen tvilom at km.standen er "urettferdig", om bilen faktisk er så godt som overhalt! Er jo akkurat det samme jeg har gjort med min.. Km.stand er jo bare tull, tøys og svada å henge seg opp i.. Det er den faktiske tilstanden på bilen som er interessant.. Om tilstanden på en bil lyser 100 000 km, selv om den i realiteten har gått 240 000, så sier det seg jo selv at den blir mer verdt? Original lakk og original lakk.. Det spiller forsåvidt liten rolle om den har original fargekode..10-15 år gammal originallakk er i mine øyne null verdt likevel om den ikke er tatt ekstremt godt vare på.. Derimot grunnnen til at den er lakkert er tungtveiende, samt kvaliteten på lakkjobben og fargen som er valgt.. Original farge er bare ett pluss for de som verdsetter det.. Fins mange fine farger i verden.. Men det er jo omtrent umulig å vite hva som er under den nye fine lakken? Der kan det være rust, sparkel, gamle skader osv osv.. Ny lakk er mer verdt for den som lakkerer bilen sin. Synes nå jeg. Det nytter ikke om den er yderst så strøken. Den er gått langt, og nærmer seg 300000. Da finnes det e36 som er gått under 100000 som er bedre for en entusiast. Og man må jo også tenke på hva man egentlig får for 115000,-
BreitBau Skrevet August 22, 2008 Skrevet August 22, 2008 joda.. Sant nok.. Jeg tror ikke det er riktig tid å pusse opp en E36 på.. Om 10 år så tror jeg det er mer interessant.. Da er de snart veteraner.
ingard Skrevet August 22, 2008 Skrevet August 22, 2008 joda.. Sant nok.. Jeg tror ikke det er riktig tid å pusse opp en E36 på.. Om 10 år så tror jeg det er mer interessant.. Da er de snart veteraner. Det er jeg helt enig i. Og jeg sier ikke at dette kan være en kjempestrøken og fin bil. Men sånn jeg ser det er prisen alt for høy. Se feks i sverige. Der har de billig biler som er pene tross alderen. I Norge er det for mange som ikke tar var på bilene sine. Derfor ser e36ene våre slik ut som de gjør.
Der Barockengel Skrevet August 22, 2008 Skrevet August 22, 2008 Konklusjon: Den er nok verdt så mye for en som verdsetter arbeidet som er gjort. Men jeg tror likevel ikke den blir solgt, for de som verdsetter slikt arbeid har som regel ingen interesse av å legge penger i en slik "kjedelig" motor.. Dessuten tror jeg nok desverre den vanlige mannen i gata aldri vil være interssert i en slik bil, og å treffe da en entusiast som ønsker seg en slik bil, er som å sette seg på nåla i høystakken... En veldig bra oppsummering. For den sanne entusiasten vil det lønne seg å kjøpe en gjennomarbeidet og høyt verdsatt bil som denne. Spørsmålet vil selvsagt alltid være om bilen er like bra som det påstås. Her stilles det store krav til en nøye gjennomgang av kjøper - men det bør også kunne dokumenteres grundig av selger hva som har blitt gjort med den, gjerne i form av bilder tatt før, under og etter lakkering, for eksempel. Ellers synes jeg ikke selger er helt heldig med setningen; Bilen har i løpet av den siste tiden blitt forvandlet til en perle av en BMW! Gjør at leseren begynner å lure på hvor langt unna å være en perle bilen var i utgangspunktet. Ellers er bilen som 1995-modell for meg akkurat i grenseland for hvor gammel en bil kan være uten å ha klimaanlegg.
Dr_S Skrevet August 22, 2008 Skrevet August 22, 2008 Setene er nok trekt om, ser ikke ut som BMW skinn..
Martins Skrevet August 23, 2008 Skrevet August 23, 2008 Så enig så enig..Men som jeg sier.. Den er verdt det for "rett" kjøper.. Men som jeg også skriver, så spørs det på om en slik kjøper finnes på dette tidspunktet..Det er ingen tvilom at km.standen er "urettferdig", om bilen faktisk er så godt som overhalt! Er jo akkurat det samme jeg har gjort med min.. Km.stand er jo bare tull, tøys og svada å henge seg opp i.. Det er den faktiske tilstanden på bilen som er interessant.. Om tilstanden på en bil lyser 100 000 km, selv om den i realiteten har gått 240 000, så sier det seg jo selv at den blir mer verdt? Original lakk og original lakk.. Det spiller forsåvidt liten rolle om den har original fargekode..10-15 år gammal originallakk er i mine øyne null verdt likevel om den ikke er tatt ekstremt godt vare på.. Derimot grunnnen til at den er lakkert er tungtveiende, samt kvaliteten på lakkjobben og fargen som er valgt.. Original farge er bare ett pluss for de som verdsetter det.. Fins mange fine farger i verden.. er svert få entusiaster som kjøper en slik bil som ikkej er orginal i lakk interiør sov.som nevt tiler ikkje m-tech u orginal lakk ikkje serlige opplysninger om bilens fortid er med,er mye som eg ser på som stooore minus her.men selger finner det fort ut han da:)
Halvor89 Skrevet August 23, 2008 Skrevet August 23, 2008 Jeg kjenner karen. Jeg kan skrive under på at den bilen der er STRØØØØKEN. Og det er noe som heter prutningsmonn her og. Husk det. Men selvom jeg er kritisk til at biler har høy kms. Så kunne jeg LETT hatt den der =)
Sir Hofstad Skrevet August 23, 2008 Skrevet August 23, 2008 Min 325 har 320K på teller,ALLE papirer siden bilen ble kjøpt ny i Kuwait. Er lakkert med klarlakk på org lakk... Motor byttet hos BMW (160K). Da jeg har latt gutta på treffene få prøvekjøre har de sagt at det bla er den tighteste kassen de har prøvd, og dere kan lese hva Einar mener om motor i signatur. Alt av betjening i bilen er tight og bilen er mer kompakt en nye E46 jeg har kjørt.
carlhaakon Skrevet August 24, 2008 Skrevet August 24, 2008 kjenner også eier av denne bilen, han la ut bilen til den prisen får at folk kunne prute og komme med bud. bilen er også 100% strøken etter det jeg har sett på den, interiøret er skinn og ser helt nytt ut så man skal lete lenge etter en som er i så bra stand som denne.
oddis Skrevet August 24, 2008 Skrevet August 24, 2008 Ser virkelig ut som en perle denne bilen. Er den like strøken som på bildene både i motorrom og understell er nok dette ikke altfor gal pris : )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå