pengelek Skrevet August 24, 2008 Skrevet August 24, 2008 Hei Lurte på om det er noen kjennte feil på denne, evt. hva jeg bør skjekke når jeg skal se på den, spørre om? Link til annonse: http://www.blocket.se/vi/17153004.htm Ja jeg vet at den er svensk, men jeg bor i sverige:) Takk for raske svar:)
pengelek Skrevet August 24, 2008 Forfatter Skrevet August 24, 2008 BUMP: Skal se på den i morgen så hadde vært greit med noen svar om dere vet Takk på forhånd
ingard Skrevet August 24, 2008 Skrevet August 24, 2008 Kjenn etter risting under nedbremsing, risting i fart rundt 80-90 kmt. Dette tyder på at forstillinga er slitt og må byttes. Kjenn etter slakk i styring. Kan være tegn på at styresnekka må byttes. Du bør se etter rust i hjulbuer, rundt bensinlokket, lang bagasjelokket, panser, gulv osv.. Sjekk at den girer fint og mykt, selv ved kald motor. Og husk for all del å kjøre den varm selv. Du har jo i tillegg en stor motor som krever en del tilsyn.
D.C.V Skrevet August 24, 2008 Skrevet August 24, 2008 her kan du lese litt http://www.autopower.se/Guider/begagnatguiden/E32/
pengelek Skrevet August 24, 2008 Forfatter Skrevet August 24, 2008 Tusen takk for svar... Er det kamkjede eller kamrem på bilen? Og hvor ofte bør denne byttes?
pengelek Skrevet August 24, 2008 Forfatter Skrevet August 24, 2008 Er helt blank på denne modellen jeg, er det turbo i den?
Lars89 Skrevet August 24, 2008 Skrevet August 24, 2008 Er kjede og ikke turbo. Er litt "skummelt" å kjøpe gammel prestisjebil, spesielt med den motoren. Men kosta ikke stort da.
Superbeetle Skrevet August 24, 2008 Skrevet August 24, 2008 ja...hvis jeg ikke hadde visst om det var turbo på en slik bil, så tror jeg at jeg ville vurdert en ikke fullt så spesiell gammel bmw.. no offence Er nok vanskeligere å finne uorginale deler til en 750 enn det er f.eks til en 735 med m30.. Og ikke minst billigere..
pengelek Skrevet August 24, 2008 Forfatter Skrevet August 24, 2008 Er kjede og ikke turbo. Er litt "skummelt" å kjøpe gammel prestisjebil, spesielt med den motoren. Men kosta ikke stort da. Ved du om det er noen kjennt feil at kamkjede ryker på disse bilene som på feks golf 3 vr6? Jeg er forresten fra Grimstad
Der Barockengel Skrevet August 24, 2008 Skrevet August 24, 2008 Kamkjedebrudd tror jeg ikke er noe av det du bør være mest urolig for. Se etter tegn på at bilen har vært eid av noen som ikke har hatt peiling på hvordan bilen skulle holdes vedlike - eller som ikke ville bruke pengene som måtte til for å holde bilen i god form. Husk at når denne var ny for tjue år siden var dette noe av det ypperste man kunne få av biler, og aldrende toppelektronikk kan kreve mye av eieren hvis den begynner å svikte.
pengelek Skrevet August 25, 2008 Forfatter Skrevet August 25, 2008 Noen som vet ca hva den bruker på bykjøring, og på langkjøring? 1 - 1.2 på lang og 1.8 - 2 l på by?
hylle Skrevet August 25, 2008 Skrevet August 25, 2008 Noen som vet ca hva den bruker på bykjøring, og på langkjøring? 1 - 1.2 på lang og 1.8 - 2 l på by? Må regne med mer enn det der tror jeg! det er det 730'en min bruker det! Dyrt og være kar sier jeg!
Jonass Skrevet August 25, 2008 Skrevet August 25, 2008 Dette er en sinnsykt dyr bil og ha, bare så du er klar over det..men vil du ha en sånn og er villig til å betale det det koster så for all del, kjøp den. Er nyydelige biler når alt er iorden.. Og bensinforbruk? en v12 må ha det den skal ha, kan ikke bry seg med om den bruker 1.5 el 2liter på mila, visst man bryr seg om forbruk så kjøper du deg heller en diesel. Dette er forøvrig en meget behagelig bil på langtur. Lite bråk og komfortabel.
bmwmaxi Skrevet August 26, 2008 Skrevet August 26, 2008 Du bruker ca 1,4-1,7 by, og 0,95-1,2 langkjøring. Har selv hatt både 735 og 5serier med sekser og brukte ca det samme med de. Se etter lekasje på den øvre bunnpakning og toppdeksel pakningene. Begge pakningene koster ikke så mye, men er mange timers arbeid. Ellers er anndre kjente feil det samme som 5 og 7 serien. Har kjøpt flere 750 i Sverige og kan prisene godt der. Utifra den annosen er det en bil som bør koste mellom 8000-12000,- Hvis du følger med på blocket og autopower duker det opp mange bra mellom 12000-20000,- Bare si i fra når du finner noen annonser så kan jeg vurdere pris/tilstand for deg. Er snart lommekjent på 750 markedet i SE.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå