morteym Skrevet Juni 25, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 25, 2009 Har du ikke hatt den på firehjulskontroll etter bytte til camberplater og KW-understellet? Nei, jeg tenkte å ta firehjulskontrollen i tyskland, men de hadde ikke tid til det. Så har dessverre blitt noen mil uten firehjulskontroll. Jeg har orginale topplagre. Camberplatene leverte jeg tilbake på GS. Hvis det blir nye bakdekk så tenkte jeg å gå for 295/25/20. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet Juni 25, 2009 Share Skrevet Juni 25, 2009 Du får Michelin Pilot Sport Cup, som jo ikke er helt R, men nesten, til under 15k på dekkonline.com. Høh? Cup er da R-dekk. PS2 du tenker på kanskje? Ja, de er klassifisert som R-dekk? Trodde de gikk under semi-R jeg. PS2 er jo vanlige dekk - veldig gode vel og merke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet Juni 25, 2009 Share Skrevet Juni 25, 2009 Hvis det blir nye bakdekk så tenkte jeg å gå for 295/25/20. Ja, det burde du. De jeg hadde ble levert med det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Juni 25, 2009 Share Skrevet Juni 25, 2009 Ja, de er klassifisert som R-dekk? Trodde de gikk under semi-R jeg. PS2 er jo vanlige dekk - veldig gode vel og merke. Jepp, det er r-dekk, og av den bedre sorten også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet Juni 25, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 25, 2009 Å? Det er oppgitt 285/25/20 i prislista som jeg har på pdf fra Hartge, både på Classic og Classic II. Det er egentlig litt rart, fordi rulleomkretsen er enda mer lik foran og bak med den 295. Var bakdekket ditt noe bredere i forhold til felget sammenlignet med framfelgen som hadde 245/30/20? Er Michelin cup-dekkene gategodkjente, så funker de vel i regn selvom de ikke er av de bedre? R888 har egentlig fått litt bedre "kritikk" på en del punkter. Bl.a at de ikke trenger å varmes opp så lenge før de gir bra grep noe som er fordel på gate. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Juni 25, 2009 Share Skrevet Juni 25, 2009 Nei, jeg tenkte å ta firehjulskontrollen i tyskland, men de hadde ikke tid til det. Så har dessverre blitt noen mil uten firehjulskontroll. Da vet du hva du har å gjøre. Bilen blir garantert dobbelt så god å kjøre også. Ja, de er klassifisert som R-dekk? Ja, så absolutt. Treadwear på 80 og virker best med en temperatur på rundt 100 grader. Men selger dekkonline de? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet Juni 25, 2009 Share Skrevet Juni 25, 2009 Ja - iallefall i dimensjonene som er aktuelle for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Juni 25, 2009 Share Skrevet Juni 25, 2009 Ja - iallefall i dimensjonene som er aktuelle for meg. Fant! og du og du for en pris! Merkelig... sliter med å finne r/semi-r i "vanlige" dimensjoner. Cup-dekkene fungerer visstnok bedre enn R888 på tyngre biler samt på varme dager, men er da dårligere på regn og krever mer oppvarming. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet Juni 25, 2009 Share Skrevet Juni 25, 2009 Å? Det er oppgitt 285/25/20 i prislista som jeg har på pdf fra Hartge, både på Classic og Classic II. Det er egentlig litt rart, fordi rulleomkretsen er enda mer lik foran og bak med den 295. Var bakdekket ditt noe bredere i forhold til felget sammenlignet med framfelgen som hadde 245/30/20?Er Michelin cup-dekkene gategodkjente, så funker de vel i regn selvom de ikke er av de bedre? Ja det var 285 før, mulig det fortsatt er det med Pirelli, men med Conti som jeg hadde, gikk dem opp til 295. Muligens pga at de er veldig runde i kantene. Står 285 i TÜV-papirene, men fikk opplyst at de nettopp hadde begynt å levere dem med 295 isteden. Forholdet felg/dekk så veldig likt ut forran og bak. Cup-dekkene er "ikke anbefalt brukt ved fuktig føre"... Funker jo, men faren for vannplaning øker betraktilg, samt at dekkene aldri får riktig temperatur. Funket heller dårlig i regn for dem med R-dekk på Rudskogen nå sist, da var vanlige gatedekk mye bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet Juni 25, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 25, 2009 Cup-dekkene fungerer visstnok bedre enn R888 på tyngre biler samt på varme dager, men er da dårligere på regn og krever mer oppvarming. Kom på at de dimensjonene som er tilgjengelige i R888 for meg muligens vil funke dårlig med dsc.. Så du hentyder at bilen er stor og tung? Får kanskje titte på Cup-dekkene, men tenk så misunnelig Magnus hadde blitt! Hvis jeg går for r-dekk på "vinterfelgene" så vil jeg jo slite på kalde vinteren - siden jeg tenkte å kjøre på tørre vinterdager med de. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet Juni 25, 2009 Share Skrevet Juni 25, 2009 Får kanskje titte på Cup-dekkene, men tenk så misunnelig Magnus hadde blitt!Hvis jeg går for r-dekk på "vinterfelgene" så vil jeg jo slite på kalde vinteren - siden jeg tenkte å kjøre på tørre vinterdager med de. Hehe - ja, kunne i utgangspunktet godt tenkt meg de, men Norge har vel egentlig helt klima for den type dekk til hverdagsbruk. Kaldt og mye regn... Nei, ville absolutt anbefale deg å ha vinterdekk, iallefall slike kontinentale, på vinteren uansett. Jeg kommer nok til å sette det på de andre 19". Men det er leeenge til... Men du må jo ha nye dekk nå uansett? Du vurderer å ikke bruke 20" en stund? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet Juni 25, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 25, 2009 Kanskje jeg bare skal bestille nye bakdekk... Det er noen 18" felger jeg kunne tenkt meg også faktisk, men jeg vet ikke prisnivå på dem. Med 18" tror jeg kanskje R-dekk kunne blitt mer overkommelig også. Vet ikke om jeg vil avsløre hvilke felger jeg tenker på her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juni 26, 2009 Share Skrevet Juni 26, 2009 Syns det ser ut som det dekket ditt har hatt kontakt med noe inni hjulbuen din... kanskje bare i dumper og slike ting, men syns ikke det der ser ut som noe asfalten har gjort... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet Juni 26, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2009 En årsak kan være at det sliter på det punktet på dekket når asfalten har dype spor. Ser samme tendens på motsatt side. Det er definitivt ingenting i nærheten av hjulet inni hjulbuen. Jeg har satt på vinterdekkene i for å se hvordan det ser ut. Kan ikke huske at de så så små/kjipe ut i forhold til 20". BBS CH 235/35/19x9 Conti winter contact: 21.5 kg BBS CH 275/30/19x10 Conti winter contact: 24.2 kg Må være tunge dekk? Har også heisa baken ca 2.5 turn/gjenger (anslagsvis 6-7mm): Til sammenligning: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet Juni 27, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 27, 2009 Her er en liten teaser-video på eksosen Her er en til som jeg laga tidligere i kveld: http://www.youtube.com/watch?v=b_YZ-iXWKAA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå