kim@etnorgeikrig.com Skrevet August 27, 2008 Skrevet August 27, 2008 tydelivis fint og bo på trøndelags kysten..
BreitBau Skrevet August 27, 2008 Skrevet August 27, 2008 Ørland er en fin plass det.. Grei nok liksom.. Har vært der noen gangen i forbindelse med Luftforsvaret..
badsha Skrevet August 27, 2008 Forfatter Skrevet August 27, 2008 Teddysen ikek si at du ville ha gjort det samme om det hadde vært deg?? iogmed at du betaler såpass høy forsikringspremie allerede, tror ikke du ville ha sagt at d var greit om de hadde forminska utbetalinga pga at du hadde kjørt 4000 km for mye!, jeg husket ikke hva km avstanden var satt på da faren min forsikra bilen og den er satt på han, men tror ikke det hadde vært mange ærlige sjeler her inne som hadde innrømmet at de skulle ha gjort d, for her inen er alel engler.
Hyggmaister Skrevet August 27, 2008 Skrevet August 27, 2008 Badsha..Kan ikke si meg annet enn 100% enig med teddysen her... Jeg kjørte over i fjor, da gikk jeg inn og la på noen ekstra kilometer, det kosta meg ikke så mye Og nei, forsikringa blir ikke billigere av denne typen "svindel"... Ellers lykke til med fixingen
badsha Skrevet August 27, 2008 Forfatter Skrevet August 27, 2008 ja jeg hadde gjort det samme å legge inn ekstra km, men dette er vel ikek mulig etter krasj vel?? hvis ja selvfølgelig gjør jeg heller d, for da er d jo null niks prob. tenkte det ikek gikk.
528i Skrevet August 27, 2008 Skrevet August 27, 2008 huffda surt må bare si at hadde en audi en gang. verdi 100,000, hadde kjørt litt over km jeg hadde bet for. viste det ikke da. men kom 2 fra litauen i innersvingen, så jeg brøt bilen i grøfta men dem traff meg i venstre front. deres golf II ble helt knust. siden jeg hadde lån på audien så var det opp til sparebank1 om den skulle repareres. skadene på min bil kom på 46 tusen. når bilen var ferdig repparert kom regninga på 46000 i posten til meg selv om det ikke var min feil at det ble kollisjon. var vel noe med at under 40% av verdien av bilen så blir den repparert. over det så vurderer dem om det skal fikses. det teite er at jeg kunne fikset bilen selv for 8000 i deler. lakker jo selv. men var jo banken som skulle bestemme hvor den skulle fikses, og ble sef møller i larvik. og svindyrt.... ville bare fram til at det lønner seg å ha forsikringen i orden
Christian Nyegaard Skrevet August 27, 2008 Skrevet August 27, 2008 men tror ikke det hadde vært mange ærlige sjeler her inne som hadde innrømmet at de skulle ha gjort d, for her inen er alel engler. Jeg tolker denne setningen på to måter: 1) Du mener at ikke mange her inne hadde kommet ut på et åpent forum og bedt om hjelp til forsikringssvindel Det kan nok stemme av åpenbare grunner. 2) Du mener at ikke mange her inne hadde gjort det eneste riktige som er å bite i seg at man ikke har gitt selskapet oppdatert informasjon i forhold til risikomomenter (kjørelengde) Du får vel tro hva du tror, men å forsvare ditt eget ønske om å drive svindel bak "men alle andre hadde gjort det samme" kan du nok bare glemme. Kanskje lettere å svelge det for deg selv om du overbeviser deg selv om at så er tilfelle, men kan med en viss sikkerhet si at denne påstanden er falsk.
Springsteen Skrevet August 27, 2008 Skrevet August 27, 2008 ja jeg hadde gjort det samme å legge inn ekstra km, men dette er vel ikek mulig etter krasj vel?? hvis ja selvfølgelig gjør jeg heller d, for da er d jo null niks prob. tenkte det ikek gikk. Er vel en smule mistenkelig om du øker kilometeren med f.eks 4000 og krasjer rett etterpå, med 4000 over den tidligere kilometerstanden
Jealous_much Skrevet August 27, 2008 Skrevet August 27, 2008 Det er vel bare engenandelen som blir høyere om du har kjørt over kilometeren.... Du har fremdeles gyldig forsikring!
Mexos Skrevet August 27, 2008 Skrevet August 27, 2008 Egenandelen blir noe høyere hvis du har kjørt over, men forsikringen er gyldig slik som Gudmund N skriver. Men må ærlig innrømme at har jeg krasjet 3 ganger, ville jeg virkelig passet på å ha forsikringen i orden! Så er det mye bedre når man blir voksen å styre forsikring osv selv, og ikke la pappa ordne alt. Da hadde du hatt full oversikt over hvor langt du kunne kjøre, og kunne bare tatt en kjapp telefon og utvidet kjørelengden når du oversteg så hadde alt vært i orden. Du må bare bite i det sure eplet og betale litt ekstra denne gangen og gå den lovlige veien. Som BI student kommer du ikke langt med forsikringssvindel på papiret Og sist men ikke minst. Etter å ha krasjet 3 ganger og fått skylda er det på tide å tenke: Hva gjør JEG galt i trafikken? Hva kan JEG gjøre for å bli en bedre trafikant og unngå at slike ting skjer flere ganger
MariusW Skrevet August 27, 2008 Skrevet August 27, 2008 betaler 17 000,- i året full kasko 4k egenand. 16 000 km
BreitBau Skrevet August 27, 2008 Skrevet August 27, 2008 Teddysen ikek si at du ville ha gjort det samme om det hadde vært deg?? iogmed at du betaler såpass høy forsikringspremie allerede, tror ikke du ville ha sagt at d var greit om de hadde forminska utbetalinga pga at du hadde kjørt 4000 km for mye!, jeg husket ikke hva km avstanden var satt på da faren min forsikra bilen og den er satt på han, men tror ikke det hadde vært mange ærlige sjeler her inne som hadde innrømmet at de skulle ha gjort d, for her inen er alel engler. Tildels også til Badsha.. Jeg er ingen engel i alt selv.. Tvert i mot.. Men driver absolutt ikke med forsikringssvindel. Kjører småfort, men tar ikke store sjanser.. Jeg hiver meg ikke ut forbi en bil om det er tvil om at jeg greier det.. Slike ting er jeg ingen engel på.. Men svindel, det være seg feilopplysninger til forsikringsselskap, butikkstjeling, underslag i butikken jeg jobber i, internettsvindell o.l. holder jeg meg for god til..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå