Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg lurer på å kjøpe overnevnte bil. Er det noe spesielt jeg burde se etter? Av feil, mangler osv? Bilen har gått ca 70000km. Dette blir min første BMW og jeg gleder meg enormt! Har hørt at denne bilen (og ikke minst motoren) er helt rå!

Selger snakket om at den var tunet (Er nå 265hk og 625Nm), går dette bra med tanke på girkasse, drivverk osv? Begynner jo å bli mye krefter?

Tusen takk for alle svar!

Mvh

Lars Gøran

Skrevet

Det første jeg ville ha stilt spørsmål på ved denne bilen er om hvem som har tunet motoren..? Jeg har lest flere annonser på finn.no (og dette gjelder kun 530d) hvor man har byttet både girkasse og i enkelte tilfeller motor. Skyldes dette chiptuning? Dersom den er tunet av en seriøs BMW tuner ville jeg imidlertid ha fjernet min skepsis.. :)

Skrevet

Vel de tar jo ut 272hk i denne motoren, men er dette en automat så er 265 og 625nm litt mye.... er det manuell så skal det vel ikke være noen fare så lenge det er gjort ORDENTLIG :)

Helst med Garanti....

Du får i så fall en sykt bra bil.... uansett!

Skrevet

Tusen takk for alle svar.

Slapp å kjøpe den bilen gitt. Den blei påkjørt fra forhandler og til klargjøring av en lastebil. Trykt inn begge sidedørene, bøyd b og c stolpene, bakskjermen, utløst to "bagger", bøy i taket og bakluka, så det blir spennende å se hva taksten sier.

Skrevet
Er dette M57B30TU-motoren? Isåfall, så bør man ikke ta ut mer enn 250HK på en automat.

Så ja, det er ingen automat?

Er vel først og fremst dreiemomentet man skal ta hensyn til her.

525d/530d/535d har alle samme automatkasse (GA6HP26Z), som er dimensjonert til 600Nm.

Dog hadde jeg ikke kjøpt en chippet bil uansett, da mitt mistenksomme vesen sier meg at den da er kjørt hardere enn en som ikke er chippet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...