Gå til innhold

Navi proffessional,nyeste verson hjelp.

Arnefles
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Nettopp kjøpt meg en 320dat ed33 2005 med navi proff.

Noen som vet hvor jeg kan laste ned den nyeste versonen?

Har kun den orginale 2005-skiva nå og merker at den tregen en oppdatering...

Håper noen kan hjelpe, setter stor pris på det.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her finner du den ;)http://www.x5world.com/navigation-system/28629-v29-1-has-been-released-now-available.html

Anbefaler deg å brenne den på en vanlig cd plate, det funket helt perfekt oss meg.

Men er det noen fordel å brenne på cd altså, i stedet for dvd? Dette er 2008-verson el?

Glimrende! Takk:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den cd'en skal du bare putte inn så vil den oppgradere seg selv. Den bruker bare cd'en som en installasjonscd akkurat som på pcen din hjemme ;) Denne vil bare oppgradere programvaren som styrer selve navien. Dette innebærer bedre funksjonalitet, raskere meny, bedre beregning av anløpstid, mulighet for perspektivvisning, kvinnelig "kartleser" m.m.

Det andre du trenger er et nytt kartverk som må stå i hele tiden om du skal ha funksjon ut av navien. Den lasta jeg ned fra piratbukta, men så nå at den ikke er tilgjengelig der lengre.

Bare å søke på "bmw navi" så finne du sikkert noe til slutt.

Har enda fila på pcen, men den er på 260mb, så den er litt stor å sende som vedlegg i en mail :P Det kartet jeg har er for scandinavia 2007. Men ser at det fungerer greit nedover i europa.

Og til selve spørsmålet ditt: Har opplevd at de er litt vanskelige å ha med å gjøre når man brenner DVD. Min f.eks liker ikke DVD+R plater, så jeg må bruke DVD-R. Men så lenge du har plass på en CD-plate, hvorfor bruke en DVD-plate?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den cd'en skal du bare putte inn så vil den oppgradere seg selv. Den bruker bare cd'en som en installasjonscd akkurat som på pcen din hjemme ;) Denne vil bare oppgradere programvaren som styrer selve navien. Dette innebærer bedre funksjonalitet, raskere meny, bedre beregning av anløpstid, mulighet for perspektivvisning, kvinnelig "kartleser" m.m.

Det andre du trenger er et nytt kartverk som må stå i hele tiden om du skal ha funksjon ut av navien. Den lasta jeg ned fra piratbukta, men så nå at den ikke er tilgjengelig der lengre.

Bare å søke på "bmw navi" så finne du sikkert noe til slutt.

Har enda fila på pcen, men den er på 260mb, så den er litt stor å sende som vedlegg i en mail :P Det kartet jeg har er for scandinavia 2007. Men ser at det fungerer greit nedover i europa.

Og til selve spørsmålet ditt: Har opplevd at de er litt vanskelige å ha med å gjøre når man brenner DVD. Min f.eks liker ikke DVD+R plater, så jeg må bruke DVD-R. Men så lenge du har plass på en CD-plate, hvorfor bruke en DVD-plate?

Takker for gode tips her, skal se om jeg finner noe her inne;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her finner du den ;)http://www.x5world.com/navigation-system/28629-v29-1-has-been-released-now-available.html

Anbefaler deg å brenne den på en vanlig cd plate, det funket helt perfekt oss meg.

Men er det noen fordel å brenne på cd altså, i stedet for dvd? Dette er 2008-verson el?

Glimrende! Takk:-)

Men er det det samme om jeg laster ned her, fra USA? Er det ikke litt forskjell fra den Europeiske verson, språk++?

Ser ut som den fra denne linken er litt gammel, ingen nyere?

8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da er det vel bare å laste ned nav os og/eller må jeg laste ned NAVTEQ/Falk DVD map også? Eller er det bare for å få et "råere" map? Som dere skjønner, jeg er grønn på detta...

Grønn er du nok ikke, blå derimot? :)

Uansett, du trenger bare NAV OS'et hvis du vil oppdatere unit'en din med nyere programvare. Dette tillater f.eks. å søke på postnummer, mindre stedsnavn, 3D perspective mode (kun MKIV, tror jeg) og faktisk litt kjappere oppslag på kartdvd'en.

Doner og last ned NAVTEQ DVD kartet hvis du ønsker den aller nyeste kart versjonen (med de nyeste veiene, etc.)! :lol:

Da skal vel forvirringen være total?

Her har du linken -> www.bmwportal.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da er det vel bare å laste ned nav os og/eller må jeg laste ned NAVTEQ/Falk DVD map også? Eller er det bare for å få et "råere" map? Som dere skjønner, jeg er grønn på detta...

Grønn er du nok ikke, blå derimot? :)

Uansett, du trenger bare NAV OS'et hvis du vil oppdatere unit'en din med nyere programvare. Dette tillater f.eks. å søke på postnummer, mindre stedsnavn, 3D perspective mode (kun MKIV, tror jeg) og faktisk litt kjappere oppslag på kartdvd'en.

Doner og last ned NAVTEQ DVD kartet hvis du ønsker den aller nyeste kart versjonen (med de nyeste veiene, etc.)! :lol:

Da skal vel forvirringen være total?

He he, da får vi prøve det når jeg får min egen pc oppe å gå igjen... ;-)

Takker!

Her har du linken -> www.bmwportal.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Advarsel :(

Hvis du brenner programvaren på cd, så sørg for å bruke en tom cd av høy kvalitet, og brenn den på maks 4x hastighet, eller 1x.

Jeg brente en gammel cd jeg fant, på x24. Det var nok derfor den ikke klarte å lese cdn. Jeg fikk den heller ikke ut, og nå har jeg en blå skjerm uten gps.

Skal prøve å få ordna det, har bare ikke hatt tid enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...