ingard Skrevet August 27, 2008 Skrevet August 27, 2008 Rondellene drukner jo under bilen din.. Stikkord: Alpinafront og 20"
Sjøbuse Skrevet August 27, 2008 Skrevet August 27, 2008 flott E38. runde rør bak er veldig fint. måtte ha 4 runde selv jeg. og alpina dynamic felgene er ikke like dyre som classic felgene. og de er også fine. grattulerer med bilen.
Bengt Skrevet August 29, 2008 Forfatter Skrevet August 29, 2008 Velkommen i E38-klubben. Ser du har facelift-front på den, selv om den er pre-facelift. Nye skjermer og lykter. Ellers er det ikke en L-utgave du har, men en standard 728ia. L har 14cm lenger bakdører. Ja tror de må ha blitt byttet... Kom vel ikke før i 99 med denne fronten? Det står at det er en limousin-utgave i papirene, så jeg regner med det er det da? Står i den lista over utstyr øverst der...
Sjøbuse Skrevet August 29, 2008 Skrevet August 29, 2008 her er det noen bilder som forklarer forskjellen på L og ikke L. L døren har dette ekstra rommet forran askebegeret og høyttaleren. også kan man lett se døren er mye lenger. her er det en som ikke er L ser lett på vinduet at døren er kortere. dette er en ikke L dør på innsiden. der ser man rommet forran høyttaler og askebeger ikke er der.
Christian Nyegaard Skrevet August 29, 2008 Skrevet August 29, 2008 Limousin er normal sedan ja og det eneste du fikk E38 som . Er rett og slett bare at den ikke er en coupe, cab eller touring. Stemmer som du sier at faceliften kom i 99 men om du har en bil som er *produsert* i '98 er det godt mulig du har en som er *modell* 99 og dermed også faceliftet fra fabrikk. Modellår og produksjonsår er ikke nødvendigvis det samme .
Bengt Skrevet August 29, 2008 Forfatter Skrevet August 29, 2008 Limousin er normal sedan ja og det eneste du fikk E38 som . Er rett og slett bare at den ikke er en coupe, cab eller touring.Stemmer som du sier at faceliften kom i 99 men om du har en bil som er *produsert* i '98 er det godt mulig du har en som er *modell* 99 og dermed også faceliftet fra fabrikk. Modellår og produksjonsår er ikke nødvendigvis det samme . Ahh, skjønner! Takk for oppklaringen karer! Var godt å få det oppklart... Ja bilen er prodeusert 04.98 så da kan jo faceliften være orginal...? Har forresten et spørsmål kanskje andre har hatt problemer med: Det virker som det kan være en av sensorene som er i ustand. Når jeg setter bilen i revers kommer det noen ganger bare en irriterende endeløs pipetone. Den forsvinner ikke når jeg tar den ut av revers, jeg må skru den fysisk av med knappen... Noen ganger igjen fungerer den utmerket... Lurer på om jeg skal ta NAF`s garantiutløpstest, noen som vet om disse er bra? Forrige eier kjøpte bilen fra forhandler i oktober i fjor, med ett års garanti. Denne skal da vare til 14.oktober for meg også...? Har papirer på det...og man skulle jo tro det fulgte bilen selv om det er ny eier? Tyrkia er forresten varmt om dagen:-) Skål !
Sjøbuse Skrevet August 29, 2008 Skrevet August 29, 2008 noen som vet om det er mulig å få tak i noe annet enn tre listene i bilen. jeg er ikke stor fan av opptennings ved i biler. så kunne tenke meg noe annet. jeg vet det er en flott comfort bil som skal være eksklusiv med flott treverk og alt det der. men jeg mener treverk ikke hører hjemme i en bil uanset.
Sjøbuse Skrevet August 29, 2008 Skrevet August 29, 2008 også nevnte du at din kanskje var orginal facelift. det er jeg også litt usikkerpå. min er produsert 7/1998 og den har ikke facelift. hviss ikke de laga facelift sammtidig med pre facelift en stund. da kan den jo være orginal facelift. høres forresten flott ut med en tur til et varmere land nå. du får kose deg vidre i varmen. du må vel savne bilen din. så ny bil også har du reist fra den alt. må være ille. jeg fikk bilen min en fredag. og reiste til verdal på jobb en uke på mandegen etter. tenkte ikke på stort annet enn den nye bilen min den uka.
Gunnar Skrevet August 30, 2008 Skrevet August 30, 2008 også nevnte du at din kanskje var orginal facelift. det er jeg også litt usikkerpå. min er produsert 7/1998 og den har ikke facelift. hviss ikke de laga facelift sammtidig med pre facelift en stund. da kan den jo være orginal facelift. Facelift kom på alle som er MY99, dvs. alle E38 produsert fra og med 9/98. De regnes da som "99-modeller". golddigger sin er prod 4/98, og er ikke en original faceliftbil. Kan hende en tidligere eier har bygd den om, eller at den har vært skadet foran og fått nye lykter/skjermer. Det er jo en fin oppgradering uansett hva årsaken var.
Bengt Skrevet September 1, 2008 Forfatter Skrevet September 1, 2008 Ingen forslag på mine PDC-problemer?og garanti/NAF-situasjonen...? Pokker, bynner å savne go-bilen nå!
mhane Skrevet September 1, 2008 Skrevet September 1, 2008 Sett bilen i revers og få noen til å holde den på bremsen, eventuelt kan du ta sjangsen på at håndbrekken holder bilen (jeg ville ikke gjort det), så er det bare å lytte på hver sensor, kommer det en klikkelyd så er den i orden. Dette må du gjøre når du får heltrukken tone også, da finner du ut hvilken sensor som fjusker eller har dårlig kontak, dvs det er den som da ikke du hører klikkelyd på.
Christian Nyegaard Skrevet September 2, 2008 Skrevet September 2, 2008 NAF vil jo finne alt mulig rart av feil og mangler på bilen ved en slik test (nesten garantert ) så er jo vel verdt å gjøre dersom garantien gjelder deg også. Ville avklart at du faktisk har en garanti på bilen og hva den innebærer og om det viser seg å være noe vettugt er det jo bare å kjøre på med garantitesten hos NAF.
Gunnar Skrevet September 3, 2008 Skrevet September 3, 2008 Det virker som det kan være en av sensorene som er i ustand. Når jeg setter bilen i revers kommer det noen ganger bare en irriterende endeløs pipetone. Den forsvinner ikke når jeg tar den ut av revers, jeg må skru den fysisk av med knappen... Noen ganger igjen fungerer den utmerket... Gåen sensor foran eller bak et sted. PDCen skal ikke slå seg av selv om du tar bilen ut av revers. Den går ikke av igjen før du triller i 15km/t eller noe sånt. Les av diagnose, så forteller bilen din deg akkurat hvilken sensor som er gåen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå