Gå til innhold

E46 M3 + Chip...? Noen erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Sett på 550 kittet til ESS du. Garantert at du blir fornøyd. Så holder motoren like godt. :D

hehe ja kanskje det ;) Hva må mann ut med da?

Har lurt på det carbonluftfilterkitet til gs..... passer det senere om jeg får på kompressor??

Koster jo faen meg over 5000 kr så kjipt å kjøpe det uten at det passer senere med kompressor eventuelt.......

Skrevet
når en sånn universal chip blir lagd så blir den jo lagd for den bilen den blir testet på... å ingen motorer er like så tviler på at han vil merke noen forskjell!!!

De fleste programerer vel chippen til hver enkelt motor??? Hvis jeg ikke har missforstått helt...

det jeg tenkte på er det ja... di programmerer om originalen el noe...

Men kanskje droppe tanken på chip.... heller få fjernet sperra...... det skjer vell også ved montering av ess kit så =)

Skrevet

Karboninnsug er det ikke plass til med kompressor. Du får vel konfilter ned i støtfangeren med settet fra ess. Det kommer vel på over 70k til en M3? Må legge på momsen på den prisen som står oppgitt på siden.

Det er sikkert heftig!

Skrevet
Karboninnsug er det ikke plass til med kompressor. Du får vel konfilter ned i støtfangeren med settet fra ess. Det kommer vel på over 70k til en M3? Må legge på momsen på den prisen som står oppgitt på siden.

Det er sikkert heftig!

det var iallefall 60 til en 99 320 når jeg hørte til min forrige :P

så 70 til m3 er nok ikke urimelig nei ;P

Skrevet

Tror det ble i overkant av 50k til 323 når jeg hørte, det var for TwinScrew-kompressoren. Tror den var litt billigere en periode iallefall.

Så M3 ligger nok 70-100k et sted mener jeg.

Er vel bare å legge på moms på de prisene som er oppgitt i USD.

Skrevet
Tror det ble i overkant av 50k til 323 når jeg hørte, det var for TwinScrew-kompressoren. Tror den var litt billigere en periode iallefall.

Så M3 ligger nok 70-100k et sted mener jeg.

Er vel bare å legge på moms på de prisene som er oppgitt i USD.

Kostet 55 el 60 til 320 iallefall ;)

Men 10900 dollar er jo ikke mye nå ;)

55tusen el no... hehe

Yngve mente 70 + moms men trodde kanskje 70 med moms jeg :P

Venter på svar fra di nå iallefall men blir ikke handling før sommeren =)

Skal spare litt først så jeg får betalt ned litt på bilen å =)

Skrevet

Ser det blir diskutert å chipe eller ikke. Den beste løsningen er å kjøre den bil/motor kombinasjonen det gjeller på dyno benk og optimalisere motor programet på den måten, da får du garantert den efekten som akurat din kombinasjon av deler tilsier. Ferdige chip kan like gjerne gi effekt reduksjon som effekt økning. Vær bare klar over at det finnes "optimistiske" dyno benker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...