Yngvejos Skrevet August 28, 2008 Skrevet August 28, 2008 Jeg ødela mansjetten på ene bærearmen på e34en min idag. Tenkte å kjøpe ny på biltema, men fant ut til min store forskrekkelse at mine bærearmer var i aluminium. Da står jeg igjen med valget å kjøpe stål, eller bestille alu på koed med flere dagers ventetid. Er det noen forskjell på stål og alu bortsett fra metallet? Vil det ha noe innvirkning på bilen hvis jeg har stål på ene siden, og aluminium på andre?
Wolfeh Skrevet August 28, 2008 Skrevet August 28, 2008 Det eneste jeg vet er at aluminium er lettere en stål. Om det vil ha noen spesiell innvirkning er jeg ikke 100% sikker på. Men hvis du skal bytte den ene til stål ville jeg kanskje byttet begge da stål er noe sterkere en aluminium?
Bjørner Skrevet August 30, 2008 Skrevet August 30, 2008 BMw bruker alu til sine forstillingsdeler med hensyn på biles vektfordeling. Tror jeg ville gått for alu deler..,
Yngvejos Skrevet August 30, 2008 Forfatter Skrevet August 30, 2008 Jeg gikk for alu for å slippe å irritere meg over det senere. Men hvorfor i alle dager gidder de å bruke aluminiumsunderstellsdeler på en bil som veier 1700kg?
Tam Skrevet August 31, 2008 Skrevet August 31, 2008 Fordi den ikke skal bli enda tyngre........ ER viktig å prøve å redusere fjæret vekt på hjulene pga kjøreegenskaper.
Ballder Skrevet August 31, 2008 Skrevet August 31, 2008 Tror neppe den vektforskjellen er merkbar uansett hvilket formål man har med kjøringen. Er det kun vekt som er bakdelen ved stålet her, så hadde jeg gått for stål.
ingard Skrevet August 31, 2008 Skrevet August 31, 2008 IKKE KJØP DELER PÅ BILTEMA! Jeg kan ikke utrykke min irritasjon over hvor elendig delene deres er. Du må garantert skifte alt man bytter av fortillingsdeler hvert år hvis du kjøper hos biltema. Kjøp delene dine hos koed.no, gsbildeler.no eller schmiedmann.no.
S.Arnesen Skrevet August 31, 2008 Skrevet August 31, 2008 de delene du får på biltema er akkuratt de samme du får på f.eks mekonomen så slutt å syt... min e34 hadde to nedre bærearmer av alu fra biltema. de har stått på i tre år nå, og er like faste og fine...
ingard Skrevet August 31, 2008 Skrevet August 31, 2008 de delene du får på biltema er akkuratt de samme du får på f.eks mekonomen så slutt å syt... min e34 hadde to nedre bærearmer av alu fra biltema. de har stått på i tre år nå, og er like faste og fine... Alt, og absolutt alt jeg har kjøpt hos biltema har måtte byttes. Fikk bilen ikke eu godkjent, men det fulgte med deler kjøpt hos biltema. Så ung og dum bytta jeg disse. Et år senere på en ny eukontroll (fordi forrige var "1 år for sent") var begge bærearmer, begge ytre styreledd ødelagt, og en stk demper (latterlig dårlig passform også) på tur ut. Alt er i ettertid byttet ut i Bilstein. Det er en kjent sak at e34 liker kvalitet i forstillinga. Sparer man penger der må det byttes. Spesielt om du senker bilen. Jeg sier det bare av egen erfaring, vent heller litt på ordentlige deler, da det både er slitsomt og tidkrevende å bytta slike deler. Jeg har heller ikke krangla på at mekonomen og biltema er av samme ulla De har gode svamper på mekonomen da..
Yngvejos Skrevet August 31, 2008 Forfatter Skrevet August 31, 2008 Jeg endte opp med å kjøpte aluarm på meca. Men det viste seg at kulene på casterstagene var gåene, så nå kjører jeg rundt med biltema casterstag med powerflexforinger. Foringene var ivertfall solide. Måtte legge ganske mye trykk på gummien med verkstedpressa før gummien slapp. Jeg kan ikke utrykke min irritasjon over hvor elendig delene deres er. Du må garantert skifte alt man bytter av fortillingsdeler hvert år hvis du kjøper hos biltema. Jeg har enda ikke greid å ha en arbeidsbil i ett år, så det er inggen problem.
Ballder Skrevet August 31, 2008 Skrevet August 31, 2008 Jeg har enda ikke greid å ha en arbeidsbil i ett år, så det er inggen problem. Snakker vi kjøreferdigheter her tro?
Yngvejos Skrevet August 31, 2008 Forfatter Skrevet August 31, 2008 Jeg har enda ikke greid å ha en arbeidsbil i ett år, så det er inggen problem. Snakker vi kjøreferdigheter her tro? Hehe. Kjøreferdighetene tok den e30 touringen. (ivrig sladding på is, men påfølgende tørr asfaltsom gav en kontra som det ikke var plass til.) 520en tok selvmord.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå