Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

så fin ut,men hadde vertfall forlangt bedre bilder i første omgang.som bilder av motor innteriør osv.men syntes uansett det er dyrt med så høg km.dette er vell heller ikkje den aller beste motoren bmw har i e-36?vertfall ikkje såvit meg bekjent.

Skrevet

la merke til den front fangeren, senken og de baklyktene og frontlyktene.. er vell ikke helt orginalt dette... men må innrøme det at jeg er ikke så godt kjent med e36..

syns det var litt dyrt...

men din kompis penger...

Skrevet

Innsatsen i bakfangeren har vært lakkert, baklykter er uorginale, angeleyes, M-sidelister, senket, M3 front(altså ikke evt org mtech bil), samt uorginale felger og blinklys..

Jeg har ikke helt troen på èn eldre eier... evt en eldre eier + en ungdom som har hatt den en liten stund..

Til denne prisen får man jo tilsvarende rimelig greie biler med 150000km mindre på telleren..

Skrevet

Dere syter fælt over km stand.. oppgitt km er sannsynlig korrekt og blir i snitt 20500 i året. hvor mye kjører dere da? frem å tilbake til butikken nedi veien?

ja man får en 325i med antatt km. på si 197.000. og bilen ser mye mer lurvete ut enn denne. er da den km. standen reèl? hvor lang tid tar det å justere km.standen.?

Jeg kjøper ihvertfall mye heller denne enn en tilsvarende bil med under 200 k på telleren og heller lunken historikk..

Skrevet

kommer anpå eigeren det vet du,ikkje alle eigere som vasker bilen mer en 1 gang i månen.kommer anpå polering osv.en motor som er got så langt,er langt uansett kordan du snur og venner på det.og i tilleg har den mye ant i understell og gir som er godt langt.så enkelt er det.

er pluss og minus med den der km standen.

er enig med superbeetle,det lukter lureri lang veg.ser jo at det ikkje er en orginal ///m bil.my som ikkje er helt riktig her tror eg

Skrevet

ja, det er endel km, men noe av poenget mitt var at størsteparten av bilene er gått mye lenger enn det som faktiskt står på telleren, og da er du jo like langt.

Skrevet

Heh, har eit par innspill og komme med, kjenner nåverende eiger.. han kjøpte bilen DØNN orginal av ein 60 åring (ikkje 100% sikker på alder)

Då hadde ikkje bilen m3 fanger og dei lyktene osv.. Eieren har kun eid bilen eit lite år imellom "60 åringen" og har kjørt bilen fint..

Eg veit vertfall att bilen er god som gull, og absolutt verdt pengene hvertfall når du ser serviceheftet ;)

Eigeren imellom "60åringen" jobber også på biltreff i Førde (bmw forhandler) som og er nevneverdig...

Skrevet

Km stand har ikke så mye å si sånn sett hvis bilen er i god stand, annet enn at det virker litt skremmende å lese tallet.

Ang om bilen har vært eid av en gammel mann, gammel dame, en prest el en som "aldri" har kjørt den over 4000o/min syntes jeg ikke egentlig er et godt argument da det er umulig å stole på samt umulig og stedfeste hvordan denne personen faktisk har holdt bilen. Men visse ting kan man jo notere seg i annonser. F.eks om det er en fersk sjåfør el om det står uttrykt hvor bra bilen går.

De bilmekanikerne jeg har jobbet med har alle kjørt i noenlunde biler(ofte kjøpt billig igjennom jobben), som de har reparert når det absolutt måtte, ofte med deler de har spart på å skapet sitt fra biler som har fått byttet dem ut i nye deler. Var også en del som tappet 1dl for mye olje til hver bil som var på service for å samle denne oljen i en kanne til å ha på sin egen bil. :roll:

Mange får også en slik holdning at "jada, det er godt nok det" litt utover årene..

Det jeg sku fram til her var vel det at om en bil har vært eid av en mekaniker så er ikke det synonymt med at den er bra holdt. En bil eid av en entusiast er et bedre argument.

Alt i alt er det nok det beste å se på bilen og vurdere selv :wink:

Skrevet
så fin ut,men hadde vertfall forlangt bedre bilder i første omgang.som bilder av motor innteriør osv.men syntes uansett det er dyrt med så høg km.dette er vell heller ikkje den aller beste motoren bmw har i e-36?vertfall ikkje såvit meg bekjent.

Da tar du nok veldig feil.

Disse motorene er veldig solide, å tåler veldig mange km med greit vedlikehold.

Dette er en 91mod, dvs uten vanos. å regnes som en av de mest solide motorene BMW har produsert noensinne.

Skrevet

Min 520i m50b20 nærmer seg nå 350 000 og sett bort fra at den har blitt litt latere så har den vært like trofast som en hvilken som helst annen bil den selv om den har blitt til tider hard kjørt siden den er bruksbilen min :twisted: . Men selvfølgelig øker sjansen for motor ras når motor har gått så langt, alle deler er slitte og har større sjanse for å ryke hvis man er uheldig med en bom-giring feks. Men motoren har mange km igjen hvis man passer på den godt, olje/filter, plugger, luftfilter, kjølevæske m.m. Noe jeg har lært ved bmw motorene som selvfølgelig gjelder alle motorer men kanskje litt ekstra for bmw sine, la den bli varm før man kjører hardt og la bilen stå noen sek ekstra før man stopper den når man har kjørt litt hardt.

Skrevet

Har selv en e36 92' 325 Vanos som er gått 370 000km, har nå kjørt den 10000km, ingen problem med motor, og har lavt oljeforbruk. (ca 0,5 liter olje på de 10000km) Denne var også voksenkjørt. Er den godt tatt vare på, skulle det ikke være noe problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...