Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt en del historier om folk som har blitt kontaktet av engelskmenn som vil kjøpe bilane og få dei sendt til england, og som kommer og betaler med falske sjekker.

har fått en del mailer fra en fyr fra england som påstår han skal jobbe i norge i 2 år. å visst han skulle ha med sin bil til norge så blei det så dyrt med avgifter at han heller ville kjøpe en norsk bil. Derfor ville han kjøpe min.

Han vil komme å sjå på den om ei uke når han kommer til norge.

Han godtok prisen jeg ville ha for bilen og lurte på om jeg ville ha sjekk eller kontanter.

Høres dette tvilsommt ut? svindel?

Eller i såfall visst det skulle stemme og han skulle dukke opp her. hvordan bør jeg da ta i mot betalinga for å ver sikker på å ikke bli lurt?

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

er vel en 50\50 det her enten snakker han sant eller så juger han og prøver og svindle deg, men dersom han faktisk kommer så bør du passe på og få det kontant og at pengene er ekte ;)

lykke til.

Skrevet
Har hørt en del historier om folk som har blitt kontaktet av engelskmenn som vil kjøpe bilane og få dei sendt til england, og som kommer og betaler med falske sjekker.

har fått en del mailer fra en fyr fra england som påstår han skal jobbe i norge i 2 år. å visst han skulle ha med sin bil til norge så blei det så dyrt med avgifter at han heller ville kjøpe en norsk bil. Derfor ville han kjøpe min.

Han vil komme å sjå på den om ei uke når han kommer til norge.

Han godtok prisen jeg ville ha for bilen og lurte på om jeg ville ha sjekk eller kontanter.

Høres dette tvilsommt ut? svindel?

Eller i såfall visst det skulle stemme og han skulle dukke opp her. hvordan bør jeg da ta i mot betalinga for å ver sikker på å ikke bli lurt?

Høres helt greit ut i mine ører iallefall. du kan jo velge om han skal betale med sjekk eller kontant, da velger du kontant, tar imot lappene, som han allerede har vekslet inn i Norske, deretter drar du til banken din eller en seddelinnveksler, og vips har du pengene på konto.

Skrevet

Er du den samme som har laget en tråd ang dette på bmwccn.no?

Skrevet

Ja.. :) At to personer plutselig har eksakt samme tvilsomme historier sier egentlig alt du trengt å vite.

Skrevet

Den tråden på bmwccn er min ;-)

Luktet lunta egentlig. La ut topic der for å få litt tips ang salg av bil til engelskmann som skal flytte til Norge, jaja. Da har jeg noen fine gloser som skal sendes på mail.

Topp at vi har noen som følger godt med både bmwccn og bimmers.no, prøver å gjøre det selv men håpløst å få med seg alt da. Men viser at det faktisk hjelper å være litt "skeptisk" å legge ut tråden å spørre om hjelp! Har sett tilfeller flere ganger nå hvor gutta stiller opp og hjelper til. Imponerende!!

Jeg skylder dere en der altså! ;-)

Skrevet

Hadde ikke ville sendt kopi av vognkort og diverse hadde jeg vært deg.

Er ikke sikkert han greier å gjøre store svindelen med den men hele greia der høres litt mistenksomt ut synes jeg.

Skrevet

Kontant skal du ha, har vært borti mange historier fra spesielt England, så vær på vakt, men for all del dette kan jo så klart være en ærlig mann! :)

Skrevet

ta aldri kontant eller sjekk du,kun overføring til din konto,og lever bilen etetr du ser pengene på konto.dem kan like godt komme med falske penger som falsk sjekk,overføring kan en aldi forfalske på noe vis.mit tips vertfall

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...