Der Barockengel Skrevet August 31, 2008 Skrevet August 31, 2008 Jeg er overbevist om at kampanjer f.eks. på forumer som dette vil være effektive! Vi her inne har også et ansvar for å holde folk på matta. Hvis unge sjåfører her inne får inntrykk av at "alle" andre flyr lavt i 200 hver eneste dag, så gjør gjerne de også det. Veldig godt sagt - og noe man bør lagre friskt i bakhodet. Ellers veldig viktig at potensielle risikoførere blir behandlet med respekt, og møtes som likemenn på forumet. Nedlatende formaninger, eller overdrevet belærende holdninger - og siden jeg nevner dette i et innlegg som siterer Gunnar, plikter jeg å påpeke at dette er noe jeg på absolutt ingen måte anklager Gunnar for - vil ha motsatt effekt.
Alecken Skrevet September 1, 2008 Skrevet September 1, 2008 Akuratt denne saken hadde vi oppe på risikokurset i dag. Selvfølgelig en helt forjævlig sak det her. Men det som ble tatt opp hos oss var det at det ble lagt så utrolig stor vekt på akuratt denne saken. Hva med alle andre dødsulykker rundt om her til lands? De blir jo knapt lest opp på nyhetene... ga hvertfall meg noe å tenke på.
DBTm3 Skrevet September 1, 2008 Skrevet September 1, 2008 Akuratt denne saken hadde vi oppe på risikokurset i dag. Selvfølgelig en helt forjævlig sak det her. Men det som ble tatt opp hos oss var det at det ble lagt så utrolig stor vekt på akuratt denne saken. Hva med alle andre dødsulykker rundt om her til lands? De blir jo knapt lest opp på nyhetene... ga hvertfall meg noe å tenke på. dette har jeg også tenkt på... noen som har svar på hvorfor?
Der Barockengel Skrevet September 1, 2008 Skrevet September 1, 2008 Av respekt for de mange som er utsatt for lignende ulykker rundt omkring i landet, er det viktig å framheve at denne ulykken dessverre ikke er den eneste i sitt slag - alt for mange familier opplever ulykker ikke alt for ulik denne. Når så denne spesielle ulykken har fått så stor oppmerksomhet, kan nok dette tilskrives hvor den hendte: En prosentvis temmelig stor andel av befolkningen bor i nærområdene der ulykken skjedde, og kan derfor relatere seg direkte til den; de har vært på de samme stedene, kjørt den samme strekningen, kjenner akkurat stedet ulykken inntraff... En annen viktig faktor, er den geografisk korte avstanden til hovedkontorene til nesten alle de største nyhetsorganene i Norge, som gjør at her er en nyhetssak som kan dekkes uten at man er nødt til å sende et team langt avgårde til en fjordarm på Vestlandet - her er noe som skjedde bare et lite stykke unna. Og siden nyhetsjournalister er mennesker, blir også de ekstra påvirket av en sak som skjer i deres eget nærmiljø.
Der Barockengel Skrevet September 1, 2008 Skrevet September 1, 2008 Hadde vi bare hatt en bane å kjøre på For kjøretrening og terping på ferdigheter, absolutt. Kunne man dessuten skjønt at promillekjøring er et absolutt nei-nei, hadde man vært ganske langt på vei.
crizi Skrevet September 1, 2008 Skrevet September 1, 2008 Hadde vi bare hatt en bane å kjøre på For kjøretrening og terping på ferdigheter, absolutt. Kunne man dessuten skjønt at promillekjøring er et absolutt nei-nei, hadde man vært ganske langt på vei. hadde vært intressant å latt folk prøve å kjøre med promille på bane for å se hvor stor forskjell det er... jeg måtte selv gjøre det for å forstå og jeg er glad jeg forsatt er her og ikke har skadet noen. dette er nok et problem blandt ungdommen at vi ikke skjønner det før vi får det rett oppi trynet og da kan det være for sent.
Dr_S Skrevet September 2, 2008 Skrevet September 2, 2008 Ufattelig bortkastet. Slike ulykker gjør sterkere inntrykk etter man selv har fått barn også. R.I.P.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå