Gå til innhold

Hvor handler man orginale bmw-deler? Mekonomen vs bmw

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte på bremser til 323 Ci E46.

Sist kjøpte jeg på mekonomen. De sa det var samme produsent, men de rustet fort. De som sto på fra bilen var ny var rustfrie, så jeg vet ikke om det er forskjell på fabrikkmontert og de som er fra delelager?

Forskjell på mekonomen og bmw når det gjelder div. sensorer?

For dyrt å handle av Bavaria? Får vel 10% hos min nærmeste.

Skrevet

Vil også anbefalle å ta en sjekk til nærmeste lokale BMW forhandler på delepriser. I min erfaring er det, bokstavlig talt, noen kroner høyere enn f.eks GS men da uten frakt siden jeg henter lokalt så en lavere sluttsum.

Er ikke alltid slik at originalt er så mye dyrere at det er verdt å handle på nett for å få det ;).

Men igjen; sjekk før du bestiller noe sted. Ingen grunn til å betale mer enn man må!

Skrevet
Vil også anbefalle å ta en sjekk til nærmeste lokale BMW forhandler på delepriser. I min erfaring er det, bokstavlig talt, noen kroner høyere enn f.eks GS men da uten frakt siden jeg henter lokalt så en lavere sluttsum.

Er ikke alltid slik at originalt er så mye dyrere at det er verdt å handle på nett for å få det ;).

Men igjen; sjekk før du bestiller noe sted. Ingen grunn til å betale mer enn man må!

Også mine erfaringer. Dessuten har det alldri tatt mer enn 3 virkedager å fått delen fra BMW, mens posten tar lengre tid på nettleveranser. Med 18% CCN rabatt og fri frakt, har det ofte blitt billigere.

Skrevet

KOED! GS bildeler og original bmw-forhandler er jo stort sett samme prisen

Skrevet
Opplever støtt og stadig at det er billigere hos min lokale BMW forhandler, samt at leveringstidene ofte bare er en dag om man bestiller før kl 12.

samme erfaring som hos meg det da, men det er sett opp imot gs bildeler og schmiedmann. koed er billigst når det begynenr å bli endel kronasjer...

Skrevet

Har handlet inn litt småpjask nå i det siste og sjekket priser både hos GS bildeler og hos Koed.

GS mener jeg er i ferd med å prise seg litt ut og bort til høyre. Denne gangen ble ordren innlagt hos Koed , og kroner 1493.- ble spart og kan brukes til helt andre ting.

Men inntrykket mitt er at unntaket fra regelen er til stede. Tror det varierer litt i forhold til hva man skal kjøpe. Jeg har ihvertfall lært meg til å sjekke begge plasser før jeg handler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...