Gå til innhold

e36 coupe med polske skilt. Registrering avgifter osv?

lloydsb
 Share

Anbefalte innlegg

sett litt på en polsk E36 320i coupe 95 mod. gått 180 000

Den er i norge og kjører rundt på polske skilter, den er nå til salgs får 30000.

Vet man kan regne avgifter på toll.no

men er ikke noe dreven i import osv og utregning av avgifter osv..

Noen som kunne kommet med innspill og hjelp?

Jeg ville hatt denne bilen på norske skilter...

Si at en får bilen får 25k så kommer avgiften ekstra cirka 40k

da er den oppe i 65k.

Kommer det noe mer i tillegg?

årsavgift?

Den må jo bli eu ok?

dvs at de ser over bilen får at den kan bli godkjent i 2 år eller åssen er det? Er jo ikke en ny bil så kan jo være feil med den, men vet ikke helt.

denne bilen er importert fra tyskland til polen etter som jeg har forstått men, samma da.

Useriøse ting og diskusjoner tar vi andre steder

på forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved innførsel av utenlandsk bil skal det vel også betales moms på kontraktssum, i tillegg til engangsavgift.

Mht.tid for periodisk kontroll, avhenger dette også om bilen har gyldig godkjenning med seg fra utlandet.:)

gyldig godkjenning fra ut landet? :S

moms av de pengene bilen koster. dvs moms av de 30000?

hvis det er sånn er den jo ikke verdt det. får jo billigere i norge da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er snakk om gyldig godkjennig så skal det ikke være noe problem siden Polen er medlem av EU og Norge er "puddelen" til EU...

Edit: Jeg fraråder deg å kjøpe bil i Polen, fordi det er så mye svindel med tanke på salg av bruktbil at det er helt sykt. Dette vet jeg siden jeg har bodd der i ti år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er snakk om gyldig godkjennig så skal det ikke være noe problem siden Polen er medlem av EU og Norge er "puddelen" til EU...

Edit: Jeg fraråder deg å kjøpe bil i Polen, fordi det er så mye svindel med tanke på salg av bruktbil at det er helt sykt. Dette vet jeg siden jeg har bodd der i ti år...

han bor i norge. er fra polen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polen flommer over av brukte tyske BMW´er... og de aller fleste er relativt slitte før de importeres til Polen (ikke alle på lovlig vis). Polske Zloty er ikke mye verdt i Euroland og alminnelige lønninger i Polen er heller ikke de største... så det forklarer vel egentlig hvorfor noen forsøker å selge en "polsk" BMW i Norge... kjøp en annen bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at jeg burde ha skrevet "kjøpe bil fra Polen" istedenfor "kjøpe bil i Polen". Det at bilen er i Norge forandrer ikke på det jeg råder deg. Selv om fyren ser ærlig ut kunne han ha kjøpt katten i sekken med fake servicehefte og kmstand.

Hvis han er snill og han har hatt bilen lenger enn to år i polen kan den bli betraktet som "flyttegods" og registrert på norske skilt uten moms eller engangsavgift, bare omregistreringsavgift hvis han er bosatt her i Norge.

Beklager hvis jeg er negativt innstillt, men jeg vet hvordan det er i hjemlandet mitt, så hvis jeg var deg ville jeg ha sjekket bilen veldig grundig før kjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han har selv importert den fra tyskland

Hvis dette er korrekt er det klart at det er betryggende i forhold til å kjenne bilens historie (eller større deler av historien), men det endrer ikke på de økonomiske insentivene for hvorfor bilen ønskes solgt i Norge og ikke i Polen. Jeg mener at du evt. tar en unødvendig stor sjanse ved å kjøpe en polsk bil... og at det burde være mulig å finne et tilsvarende godt tilbud i Tyskland med alt hva det innebærer av ekstra trygghet. Markedet for eldre BMW´er er ellers i fritt fall i Norge så mon ikke du klarer å finne en fin BMW her hjemme... det er det tryggeste og det enkleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han har selv importert den fra tyskland

Hvis dette er korrekt er det klart at det er betryggende i forhold til å kjenne bilens historie (eller større deler av historien), men det endrer ikke på de økonomiske insentivene for hvorfor bilen ønskes solgt i Norge og ikke i Polen. Jeg mener at du evt. tar en unødvendig stor sjanse ved å kjøpe en polsk bil... og at det burde være mulig å finne et tilsvarende godt tilbud i Tyskland med alt hva det innebærer av ekstra trygghet. Markedet for eldre BMW´er er ellers i fritt fall i Norge så mon ikke du klarer å finne en fin BMW her hjemme... det er det tryggeste og det enkleste.

ok, skal får høre meg rundt litt og tenke på det.

den ønskes solgt i norge fordi han bor i norge nå.. han har kjøpt bil som skal få norske skilter på gumpens auto.

bmwen har vært i norge i et år nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden bilen har vært i landet ett år, har vel eieren krav mot seg om snarest enten å sende bilen ut av landet, kondemnere den eller fortolle den inn i Norge. Det kan derfor tenkes at det kan være et visst prutningsmonn her. Om den er et godt kjøp avhenger også om selger kan dokumentere at bilen har en akseptable servicehistorie, at den ikke har tidligere skader osv.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden bilen har vært i landet ett år, har vel eieren krav mot seg om snarest enten å sende bilen ut av landet, kondemnere den eller fortolle den inn i Norge. Det kan derfor tenkes at det kan være et visst prutningsmonn her. Om den er et godt kjøp avhenger også om selger kan dokumentere at bilen har en akseptable servicehistorie, at den ikke har tidligere skader osv.:)

bilen er egentlig blitt glemt

funnet ut av det cirka vil koste 42 k får avgiften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...