Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 794
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
  Springsteen skrev:
Nyskapende er det vel ikke, men absolutt interessant :D

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=39586&highlight= var for øvrig første prosjektetet jeg leste fra "perm til perm" her inne :) Du skriver veldig bra, og det er veldig spennende å følge med i prosjektene dine.

Sammenliknet med e30/e34 med overlada m50b25, så vil jeg kalle det nyskapende...

Link meg til 3 andre e34 med overlada v12'ere her inne da :wink:

Skrevet

kanshe jeg må være enda mer nyskapende å ta 750 når jeg flytter tilbake til norge å avskite hive turbo på osv :D er ikke så mange sånne i landet :D

Men, dere som kanshe har litt peiling.. vet dere siden den passer så lett inn i en e34.. vil den passe inn i en e39? er vell umulig å få godkjent det men.. :) hadde vært tøft..

Skrevet
  Hyggmaister skrev:
  Springsteen skrev:
Nyskapende er det vel ikke, men absolutt interessant :D

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=39586&highlight= var for øvrig første prosjektetet jeg leste fra "perm til perm" her inne :) Du skriver veldig bra, og det er veldig spennende å følge med i prosjektene dine.

Sammenliknet med e30/e34 med overlada m50b25, så vil jeg kalle det nyskapende...

Link meg til 3 andre e34 med overlada v12'ere her inne da :wink:

Finnes jo en, samt 2 E30 :)

Skrevet

E-30 big har vel en E34 med M70 og singelturbo. Kjørte twinturbo ifjor, men solgte motoren til en her på forumet som har den i en rød e30. (husker ikke brukernavnet).

Sitat fra bilforumet

"Dritten ga 841HK v/5800 da benken slapp men kurva står jo brattere en holmenkollen på 6500 så det er potensiale nå.. dette er på moderate 1.3 BAR i boost... det er jo nesten ikke trykk

Var foresten nesten 900nm (898 nm) på 4725 o/min så nå skyter det fart fra kjeller`n"

Er forresten ikke målt på hjulene men på rotor festet på navene, så når den slipper, så må det vel bety at det er potensiale for litt effekt :twisted:

Dette var forøvrig med en midlertidig motor med org innmat.. :lol:

Men nok OT..

I syntes det hadde vært kulere hvis du beholdt interiøret, syntes det er mye kulere med en bil som går fælt, men hvor f.eks alt interiøret er på plass, skinnseter etc.. :)

Skrevet
  E36Cab1 skrev:
fikk heller bruke Stuttgart-kassa til dette :lol:

Kjekt å treffe på en fornøyd Vito-eier.:D

Nå er ikke jeg noen stor tilhenger av ekstrem pirking, men siden du står for en høy faglig kvalitet i trådene dine, vil jeg påpeke at Mercedes Vito så vidt jeg vet produseres i Spania, nærmere bestemt i Vitoria (jfr. navnet "Vito"). Jeg er enig i at Vitoria-kassa ikke klinger like bra som Stuttgart-kassa. Siden Vitoria ligger i Baskerland, har jeg noen ganger vært fristet til å tenke på Vito som "basket case". :P (Eller kanskje ikke dét var grunnen. #-o )

Skrevet
  Der Barockengel skrev:
  E36Cab1 skrev:
fikk heller bruke Stuttgart-kassa til dette :lol:

Kjekt å treffe på en fornøyd Vito-eier.:D

Nå er ikke jeg noen stor tilhenger av ekstrem pirking, men siden du står for en høy faglig kvalitet i trådene dine, vil jeg påpeke at Mercedes Vito så vidt jeg vet produseres i Spania, nærmere bestemt i Vitoria (jfr. navnet "Vito"). Jeg er enig i at Vitoria-kassa ikke klinger like bra som Stuttgart-kassa. Siden Vitoria ligger i Baskerland, har jeg noen ganger vært fristet til å tenke på Vito som "basket case". :P (Eller kanskje ikke dét var grunnen. #-o )

Njaa...var det ikke kun de første utgavene av Vito som ble produsert i Spania da?? Mener å huske at det var sånn... De hadde store problem med bl.a sentrallåsen som levde sitt eget liv(korslutning i ledningspølsa i døra) og div andre "småting" ;)

Skrevet
  Superbeetle skrev:
E-30 big har vel en E34 med M70 og singelturbo. Kjørte twinturbo ifjor, men solgte motoren til en her på forumet som har den i en rød e30. (husker ikke brukernavnet).

Sitat fra bilforumet

"Dritten ga 841HK v/5800 da benken slapp men kurva står jo brattere en holmenkollen på 6500 så det er potensiale nå.. dette er på moderate 1.3 BAR i boost... det er jo nesten ikke trykk

Var foresten nesten 900nm (898 nm) på 4725 o/min så nå skyter det fart fra kjeller`n"

Er forresten ikke målt på hjulene men på rotor festet på navene, så når den slipper, så må det vel bety at det er potensiale for litt effekt :twisted:

Dette var forøvrig med en midlertidig motor med org innmat.. :lol:

Men nok OT..

I syntes det hadde vært kulere hvis du beholdt interiøret, syntes det er mye kulere med en bil som går fælt, men hvor f.eks alt interiøret er på plass, skinnseter etc.. :)

Ja har blitt opplyst om den tråden og har sett på den,veldig imponerende. Men virker som om vi har liitt forskjellige budsjett å rutte med,hehe ;)

Lurte lenge på å beholde interiøret,men har jo M3'n som orginal gatebil,og kunne tenkt meg en fullblods løpsbil også :D Tøft å kjøre på bane med en bil som bråker og støyer like mye innvendig som utvendig (nesten da...) Og utsjånaden blir jo virkelig løpsprega så vent å se ;)

Skrevet
  Raymond skrev:
kanshe jeg må være enda mer nyskapende å ta 750 når jeg flytter tilbake til norge å avskite hive turbo på osv :D er ikke så mange sånne i landet :D

Men, dere som kanshe har litt peiling.. vet dere siden den passer så lett inn i en e34.. vil den passe inn i en e39? er vell umulig å få godkjent det men.. :) hadde vært tøft..

Alt kan jo tilpasses ;) Spørsmålet er jo om en vil tilpasse motoren for bilen eller omvendt.

Angående godkjenning bør iallefall motor være nyere enn bilen.

Skrevet
  BMW89 skrev:
dette er en fryd og lese! syns nesten du kunne skrevet bok :P

Hadde tatt seg ut,hadde vel blitt et mareritt for korrekturleseren å rette opp i bokmål/nynorsk blandinga mi hehe....

Skrevet
  E36Cab1 skrev:
  Jørgen-Fastbmw skrev:
Sjå der ja, såg ut til å ha "redskapsbua" i orden og :)

Er det en m20b20 eller ? om det er b25 kjem eg å henter ;)

Bra med framgang og !

Jepp kjekk "bu" å jobbe i dette,en løftebukk&verktøy er alfa omega !

Er nok en B20 dette,men vil du ha den skal du få den,sammen med drivverk&bremser :)

Skal på jobb idag samt bryllup imåra så framgangen vil det tvilsomt bli denne helga :drink::happybday::drink:

Neitakk, b20'er er av lite interresse, men ellers takk :)

Hadde venta å sjå deg i m3'n på streetmet'n fredag, men var ikkje å sjå.. var vel telt over 150 bilder der.. Firda og bladet Råner'n var jo der..

Skrevet
  Raymond skrev:

Har handlet meg en M73 5,4L Som jeg har tenkt å hive i en E39. Den er samme årsmodell som bilen, så det skal ikke være umulig å få godkjent :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...