Hyggmaister Skrevet September 26, 2008 Skrevet September 26, 2008 Hahaha...jeg er glad du valgte v12...Så mye mer intresant med noe nyskapende
Springsteen Skrevet September 26, 2008 Skrevet September 26, 2008 Nyskapende er det vel ikke, men absolutt interessant http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=39586&highlight= var for øvrig første prosjektetet jeg leste fra "perm til perm" her inne Du skriver veldig bra, og det er veldig spennende å følge med i prosjektene dine.
Raymond Skrevet September 26, 2008 Skrevet September 26, 2008 hadde ikke lyst å nevne doble turboer og intercoolere å rør osv.. for det har jeg ikke på den stakkars 750n
Hyggmaister Skrevet September 26, 2008 Skrevet September 26, 2008 Springsteen skrev: Nyskapende er det vel ikke, men absolutt interessant http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=39586&highlight= var for øvrig første prosjektetet jeg leste fra "perm til perm" her inne Du skriver veldig bra, og det er veldig spennende å følge med i prosjektene dine. Sammenliknet med e30/e34 med overlada m50b25, så vil jeg kalle det nyskapende... Link meg til 3 andre e34 med overlada v12'ere her inne da
Raymond Skrevet September 26, 2008 Skrevet September 26, 2008 kanshe jeg må være enda mer nyskapende å ta 750 når jeg flytter tilbake til norge å avskite hive turbo på osv er ikke så mange sånne i landet Men, dere som kanshe har litt peiling.. vet dere siden den passer så lett inn i en e34.. vil den passe inn i en e39? er vell umulig å få godkjent det men.. hadde vært tøft..
knut_olestad Skrevet September 26, 2008 Skrevet September 26, 2008 Hyggmaister skrev: Springsteen skrev: Nyskapende er det vel ikke, men absolutt interessant http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=39586&highlight= var for øvrig første prosjektetet jeg leste fra "perm til perm" her inne Du skriver veldig bra, og det er veldig spennende å følge med i prosjektene dine. Sammenliknet med e30/e34 med overlada m50b25, så vil jeg kalle det nyskapende... Link meg til 3 andre e34 med overlada v12'ere her inne da Finnes jo en, samt 2 E30
Superbeetle Skrevet September 26, 2008 Skrevet September 26, 2008 E-30 big har vel en E34 med M70 og singelturbo. Kjørte twinturbo ifjor, men solgte motoren til en her på forumet som har den i en rød e30. (husker ikke brukernavnet). Sitat fra bilforumet "Dritten ga 841HK v/5800 da benken slapp men kurva står jo brattere en holmenkollen på 6500 så det er potensiale nå.. dette er på moderate 1.3 BAR i boost... det er jo nesten ikke trykk Var foresten nesten 900nm (898 nm) på 4725 o/min så nå skyter det fart fra kjeller`n" Er forresten ikke målt på hjulene men på rotor festet på navene, så når den slipper, så må det vel bety at det er potensiale for litt effekt Dette var forøvrig med en midlertidig motor med org innmat.. Men nok OT.. I syntes det hadde vært kulere hvis du beholdt interiøret, syntes det er mye kulere med en bil som går fælt, men hvor f.eks alt interiøret er på plass, skinnseter etc..
Der Barockengel Skrevet September 26, 2008 Skrevet September 26, 2008 E36Cab1 skrev: fikk heller bruke Stuttgart-kassa til dette Kjekt å treffe på en fornøyd Vito-eier. Nå er ikke jeg noen stor tilhenger av ekstrem pirking, men siden du står for en høy faglig kvalitet i trådene dine, vil jeg påpeke at Mercedes Vito så vidt jeg vet produseres i Spania, nærmere bestemt i Vitoria (jfr. navnet "Vito"). Jeg er enig i at Vitoria-kassa ikke klinger like bra som Stuttgart-kassa. Siden Vitoria ligger i Baskerland, har jeg noen ganger vært fristet til å tenke på Vito som "basket case". (Eller kanskje ikke dét var grunnen. )
BMW89 Skrevet September 26, 2008 Skrevet September 26, 2008 dette er en fryd og lese! syns nesten du kunne skrevet bok
E36Cab1 Skrevet September 26, 2008 Forfatter Skrevet September 26, 2008 Der Barockengel skrev: E36Cab1 skrev: fikk heller bruke Stuttgart-kassa til dette Kjekt å treffe på en fornøyd Vito-eier. Nå er ikke jeg noen stor tilhenger av ekstrem pirking, men siden du står for en høy faglig kvalitet i trådene dine, vil jeg påpeke at Mercedes Vito så vidt jeg vet produseres i Spania, nærmere bestemt i Vitoria (jfr. navnet "Vito"). Jeg er enig i at Vitoria-kassa ikke klinger like bra som Stuttgart-kassa. Siden Vitoria ligger i Baskerland, har jeg noen ganger vært fristet til å tenke på Vito som "basket case". (Eller kanskje ikke dét var grunnen. ) Njaa...var det ikke kun de første utgavene av Vito som ble produsert i Spania da?? Mener å huske at det var sånn... De hadde store problem med bl.a sentrallåsen som levde sitt eget liv(korslutning i ledningspølsa i døra) og div andre "småting"
E36Cab1 Skrevet September 26, 2008 Forfatter Skrevet September 26, 2008 Superbeetle skrev: E-30 big har vel en E34 med M70 og singelturbo. Kjørte twinturbo ifjor, men solgte motoren til en her på forumet som har den i en rød e30. (husker ikke brukernavnet). Sitat fra bilforumet "Dritten ga 841HK v/5800 da benken slapp men kurva står jo brattere en holmenkollen på 6500 så det er potensiale nå.. dette er på moderate 1.3 BAR i boost... det er jo nesten ikke trykk Var foresten nesten 900nm (898 nm) på 4725 o/min så nå skyter det fart fra kjeller`n" Er forresten ikke målt på hjulene men på rotor festet på navene, så når den slipper, så må det vel bety at det er potensiale for litt effekt Dette var forøvrig med en midlertidig motor med org innmat.. Men nok OT.. I syntes det hadde vært kulere hvis du beholdt interiøret, syntes det er mye kulere med en bil som går fælt, men hvor f.eks alt interiøret er på plass, skinnseter etc.. Ja har blitt opplyst om den tråden og har sett på den,veldig imponerende. Men virker som om vi har liitt forskjellige budsjett å rutte med,hehe Lurte lenge på å beholde interiøret,men har jo M3'n som orginal gatebil,og kunne tenkt meg en fullblods løpsbil også Tøft å kjøre på bane med en bil som bråker og støyer like mye innvendig som utvendig (nesten da...) Og utsjånaden blir jo virkelig løpsprega så vent å se
E36Cab1 Skrevet September 26, 2008 Forfatter Skrevet September 26, 2008 Raymond skrev: kanshe jeg må være enda mer nyskapende å ta 750 når jeg flytter tilbake til norge å avskite hive turbo på osv er ikke så mange sånne i landet Men, dere som kanshe har litt peiling.. vet dere siden den passer så lett inn i en e34.. vil den passe inn i en e39? er vell umulig å få godkjent det men.. hadde vært tøft.. Alt kan jo tilpasses Spørsmålet er jo om en vil tilpasse motoren for bilen eller omvendt. Angående godkjenning bør iallefall motor være nyere enn bilen.
E36Cab1 Skrevet September 26, 2008 Forfatter Skrevet September 26, 2008 BMW89 skrev: dette er en fryd og lese! syns nesten du kunne skrevet bok Hadde tatt seg ut,hadde vel blitt et mareritt for korrekturleseren å rette opp i bokmål/nynorsk blandinga mi hehe....
Jørgen-Fastbmw Skrevet September 27, 2008 Skrevet September 27, 2008 E36Cab1 skrev: Jørgen-Fastbmw skrev: Sjå der ja, såg ut til å ha "redskapsbua" i orden og Er det en m20b20 eller ? om det er b25 kjem eg å henter Bra med framgang og ! Jepp kjekk "bu" å jobbe i dette,en løftebukk&verktøy er alfa omega ! Er nok en B20 dette,men vil du ha den skal du få den,sammen med drivverk&bremser Skal på jobb idag samt bryllup imåra så framgangen vil det tvilsomt bli denne helga Neitakk, b20'er er av lite interresse, men ellers takk Hadde venta å sjå deg i m3'n på streetmet'n fredag, men var ikkje å sjå.. var vel telt over 150 bilder der.. Firda og bladet Råner'n var jo der..
Mpowerman Skrevet September 28, 2008 Skrevet September 28, 2008 Raymond skrev: kanshe jeg må være enda mer nyskapende å ta 750 når jeg flytter tilbake til norge å avskite hive turbo på osv er ikke så mange sånne i landet Men, dere som kanshe har litt peiling.. vet dere siden den passer så lett inn i en e34.. vil den passe inn i en e39? er vell umulig å få godkjent det men.. hadde vært tøft.. Har handlet meg en M73 5,4L Som jeg har tenkt å hive i en E39. Den er samme årsmodell som bilen, så det skal ikke være umulig å få godkjent
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå