Gå til innhold

E34 550TTi V12


E36Cab1
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 794
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nyskapende er det vel ikke, men absolutt interessant :D

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=39586&highlight= var for øvrig første prosjektetet jeg leste fra "perm til perm" her inne :) Du skriver veldig bra, og det er veldig spennende å følge med i prosjektene dine.

Sammenliknet med e30/e34 med overlada m50b25, så vil jeg kalle det nyskapende...

Link meg til 3 andre e34 med overlada v12'ere her inne da :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanshe jeg må være enda mer nyskapende å ta 750 når jeg flytter tilbake til norge å avskite hive turbo på osv :D er ikke så mange sånne i landet :D

Men, dere som kanshe har litt peiling.. vet dere siden den passer så lett inn i en e34.. vil den passe inn i en e39? er vell umulig å få godkjent det men.. :) hadde vært tøft..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyskapende er det vel ikke, men absolutt interessant :D

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=39586&highlight= var for øvrig første prosjektetet jeg leste fra "perm til perm" her inne :) Du skriver veldig bra, og det er veldig spennende å følge med i prosjektene dine.

Sammenliknet med e30/e34 med overlada m50b25, så vil jeg kalle det nyskapende...

Link meg til 3 andre e34 med overlada v12'ere her inne da :wink:

Finnes jo en, samt 2 E30 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E-30 big har vel en E34 med M70 og singelturbo. Kjørte twinturbo ifjor, men solgte motoren til en her på forumet som har den i en rød e30. (husker ikke brukernavnet).

Sitat fra bilforumet

"Dritten ga 841HK v/5800 da benken slapp men kurva står jo brattere en holmenkollen på 6500 så det er potensiale nå.. dette er på moderate 1.3 BAR i boost... det er jo nesten ikke trykk

Var foresten nesten 900nm (898 nm) på 4725 o/min så nå skyter det fart fra kjeller`n"

Er forresten ikke målt på hjulene men på rotor festet på navene, så når den slipper, så må det vel bety at det er potensiale for litt effekt :twisted:

Dette var forøvrig med en midlertidig motor med org innmat.. :lol:

Men nok OT..

I syntes det hadde vært kulere hvis du beholdt interiøret, syntes det er mye kulere med en bil som går fælt, men hvor f.eks alt interiøret er på plass, skinnseter etc.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk heller bruke Stuttgart-kassa til dette :lol:

Kjekt å treffe på en fornøyd Vito-eier.:D

Nå er ikke jeg noen stor tilhenger av ekstrem pirking, men siden du står for en høy faglig kvalitet i trådene dine, vil jeg påpeke at Mercedes Vito så vidt jeg vet produseres i Spania, nærmere bestemt i Vitoria (jfr. navnet "Vito"). Jeg er enig i at Vitoria-kassa ikke klinger like bra som Stuttgart-kassa. Siden Vitoria ligger i Baskerland, har jeg noen ganger vært fristet til å tenke på Vito som "basket case". :P (Eller kanskje ikke dét var grunnen. #-o )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk heller bruke Stuttgart-kassa til dette :lol:

Kjekt å treffe på en fornøyd Vito-eier.:D

Nå er ikke jeg noen stor tilhenger av ekstrem pirking, men siden du står for en høy faglig kvalitet i trådene dine, vil jeg påpeke at Mercedes Vito så vidt jeg vet produseres i Spania, nærmere bestemt i Vitoria (jfr. navnet "Vito"). Jeg er enig i at Vitoria-kassa ikke klinger like bra som Stuttgart-kassa. Siden Vitoria ligger i Baskerland, har jeg noen ganger vært fristet til å tenke på Vito som "basket case". :P (Eller kanskje ikke dét var grunnen. #-o )

Njaa...var det ikke kun de første utgavene av Vito som ble produsert i Spania da?? Mener å huske at det var sånn... De hadde store problem med bl.a sentrallåsen som levde sitt eget liv(korslutning i ledningspølsa i døra) og div andre "småting" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E-30 big har vel en E34 med M70 og singelturbo. Kjørte twinturbo ifjor, men solgte motoren til en her på forumet som har den i en rød e30. (husker ikke brukernavnet).

Sitat fra bilforumet

"Dritten ga 841HK v/5800 da benken slapp men kurva står jo brattere en holmenkollen på 6500 så det er potensiale nå.. dette er på moderate 1.3 BAR i boost... det er jo nesten ikke trykk

Var foresten nesten 900nm (898 nm) på 4725 o/min så nå skyter det fart fra kjeller`n"

Er forresten ikke målt på hjulene men på rotor festet på navene, så når den slipper, så må det vel bety at det er potensiale for litt effekt :twisted:

Dette var forøvrig med en midlertidig motor med org innmat.. :lol:

Men nok OT..

I syntes det hadde vært kulere hvis du beholdt interiøret, syntes det er mye kulere med en bil som går fælt, men hvor f.eks alt interiøret er på plass, skinnseter etc.. :)

Ja har blitt opplyst om den tråden og har sett på den,veldig imponerende. Men virker som om vi har liitt forskjellige budsjett å rutte med,hehe ;)

Lurte lenge på å beholde interiøret,men har jo M3'n som orginal gatebil,og kunne tenkt meg en fullblods løpsbil også :D Tøft å kjøre på bane med en bil som bråker og støyer like mye innvendig som utvendig (nesten da...) Og utsjånaden blir jo virkelig løpsprega så vent å se ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanshe jeg må være enda mer nyskapende å ta 750 når jeg flytter tilbake til norge å avskite hive turbo på osv :D er ikke så mange sånne i landet :D

Men, dere som kanshe har litt peiling.. vet dere siden den passer så lett inn i en e34.. vil den passe inn i en e39? er vell umulig å få godkjent det men.. :) hadde vært tøft..

Alt kan jo tilpasses ;) Spørsmålet er jo om en vil tilpasse motoren for bilen eller omvendt.

Angående godkjenning bør iallefall motor være nyere enn bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjå der ja, såg ut til å ha "redskapsbua" i orden og :)

Er det en m20b20 eller ? om det er b25 kjem eg å henter ;)

Bra med framgang og !

Jepp kjekk "bu" å jobbe i dette,en løftebukk&verktøy er alfa omega !

Er nok en B20 dette,men vil du ha den skal du få den,sammen med drivverk&bremser :)

Skal på jobb idag samt bryllup imåra så framgangen vil det tvilsomt bli denne helga :drink::happybday::drink:

Neitakk, b20'er er av lite interresse, men ellers takk :)

Hadde venta å sjå deg i m3'n på streetmet'n fredag, men var ikkje å sjå.. var vel telt over 150 bilder der.. Firda og bladet Råner'n var jo der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanshe jeg må være enda mer nyskapende å ta 750 når jeg flytter tilbake til norge å avskite hive turbo på osv :D er ikke så mange sånne i landet :D

Men, dere som kanshe har litt peiling.. vet dere siden den passer så lett inn i en e34.. vil den passe inn i en e39? er vell umulig å få godkjent det men.. :) hadde vært tøft..

Har handlet meg en M73 5,4L Som jeg har tenkt å hive i en E39. Den er samme årsmodell som bilen, så det skal ikke være umulig å få godkjent :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...