sveinis Skrevet November 20, 2009 Share Skrevet November 20, 2009 Haha, fantastisk innlegg Gratulere! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet November 20, 2009 Share Skrevet November 20, 2009 Fin oppsummering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet November 20, 2009 Forfatter Share Skrevet November 20, 2009 Jepp,var en fin dialog faktisk,godt at det finnes fornuftige og teknisk kompetente personer innafor SV systemet også slik at en kan løse slike tvister korrekt! Da er iveren etter å sette igang igjen på topp,og håper å få begynne på innsuget fortløpende. Har bestilt masse gromdeler nå som er på vei over dammen as we speak,gleder meg til å få montert desse! :whoa: Er vel deler på tilsammen over 25.000,- Dyr hobby,men nå ser det jo ut til at dette vil være verdt noen kroner tilsutt også da med V12 twin turbo vognkort i lomma Satser på å legge ut noen bilder etterhvert,blitt lite i det siste,kun jobbing&sparing til deler som har vært prioritert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet November 20, 2009 Share Skrevet November 20, 2009 Den ordna du raskt. Gratulerer! (igjen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet November 20, 2009 Share Skrevet November 20, 2009 Da var tlf møtet avsluttet,og gikk som følger: \:D/ Case FINALLY closed!! Genialt inlegg! -Både i følge meg og min kone Ellers fortsatt et gøy prosjekt å følge med på! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet November 21, 2009 Forfatter Share Skrevet November 21, 2009 I aim to please,Hansh Tok meg en tur i garasjen idag,og begynte på innsuget. Fant desverre ut at røret eg skulle bruke til dysene var kun Ø13mm,og ikke 13,8mm Hadde ikke manifoilene å måle utifra,så måtte ta det på frihånd,og resultat deretter Litt deler som skal bearbeides for å romme ladeluft etterhvert Begynte med å lage flenser først til innløpsrøra(runners). Veit at desse originale innsugspakningene ser ut til å være et svakt punkt,men prøver likevel å inkludere desse til å begynne med iallefall. Brukte de gamle innsuga som mal Så etter å ha hullborret portene i flensen var det til å grov-tilpasse den slik at den går klar kjølerøra osv som ligger i topp av blokka. Ser ikke vakkert ut ,men finsliping osv tar eg tilslutt,kaster ikke bort tid på det foreløpigt Kansje eg skulle ha bygd den om til GDI?!? Vart mye fundering over hva eg bør gjøre med innløpsrøra,hvilken vinkel mht dysene,railen osv for å få plass til alt dette,samt unngå at vinklene blir for butte både for luft og bensin,samt høyda på plenumet slik at eg slipper å ha scoop Etter mye fundering fant eg ut at den beste(?) løsningen er å montere dysene på skrå på motsatt side enn originalt i en anna vinkel,skråskjære røra og dermed få noelunde plass til plenumet. Blir noe sånt som dette Ser ut til at høyden skulle kunne gå også,men må enten ombygge eller lage helt nye rails. Totalhøyde blir på det laveste 15mm lavere enn originale innsug,men mest sannsynlig like høyt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stiva Skrevet November 22, 2009 Share Skrevet November 22, 2009 Har nå lest igjennom tråden fra starten, du er tydeligvis en mann som er både teoretisk og praktisk anlagt! Har lyst på et prosjekt selv, men ser min begrensning og lar det være!! Fortsett med kamera og gled oss andre!! Gleder meg til oppstarten! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KjetilO Skrevet November 23, 2009 Share Skrevet November 23, 2009 E-30 big har jo bygget et OK innsug til sin 12'er: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/142822-e-30-big-bmw-e34-v12-turbo-film-bremsing-1095hk-1489nm-66.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Astri Skrevet November 23, 2009 Share Skrevet November 23, 2009 haha, likte den diskusjonen du hadde. Hihi Utrolig spennende dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet November 23, 2009 Forfatter Share Skrevet November 23, 2009 E-30 big har jo bygget et OK innsug til sin 12'er: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/142822-e-30-big-bmw-e34-v12-turbo-film-bremsing-1095hk-1489nm-66.html Se der ja!! Var noe sånt eg også burde laget,i solid alu. Eg har desverre ikke AC på min Tig så eg må holde meg til tynnplate for å holde vekta nede Ser at han har bremsa solide tall,så det fungerer tydeligvis. Får håpe min versjon vil fungere også,sjøl om eg er nokså usikker på platetjukkelsen eg bruker(kompromiss pga vekt...) Eg må bruke avstivelsespinner inne i plenumet iallefall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet November 23, 2009 Share Skrevet November 23, 2009 Du finner sikkert mye inspirasjon i tråden hans.. Han blåste forøvrig hull i plenumet før avstivelsespinnene kom på plass... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet November 23, 2009 Forfatter Share Skrevet November 23, 2009 Haha....kommer nok til å bli det samme som skjer med mitt,om ikke mye værre Hvor mye trykk var det på da? Eg har desverre ikke tilgang på verken freser,dreiing osv...sliter t.o.m å finne en plass der eg kan få saga røra mine i vinkler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet November 23, 2009 Share Skrevet November 23, 2009 Utrolig at de greidde kreve det på nytt igjen da..Godt du tydeligvis har gode pedagogiske evner hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet November 27, 2009 Forfatter Share Skrevet November 27, 2009 Kunne jo ikke gi meg når eg var komt såpass langt Emne til motorfester og girkassefeste ankommet. Går på jobbveke idag så blir lite gjort(som vanlig ) på ei stund... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
limping00 Skrevet Desember 15, 2009 Share Skrevet Desember 15, 2009 hvordan går det med bilen da? ser det er en stund siden du hadde en update nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå