BMW E93, nå E63:-) Skrevet September 3, 2008 Share Skrevet September 3, 2008 Denne var meeeeeeget fin... Tør man spørre hva den kommer seg på med norske skilter...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet September 3, 2008 Share Skrevet September 3, 2008 Grattis, den var virkelig fin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet September 3, 2008 Share Skrevet September 3, 2008 Jeg hadde 1.generasjons e46 m3 replica på min 316, og jo, det er forskjell, de som vises over her, i 18" er 1.gen. de i 19" er 2.gen!Hvis man ser nøye, ser man at 1.gen har mer markert "inn-kant" eller hvordan jeg skal forklare d... Javel, kan hende jeg tar feil da, men 19" er vel bare tilleggsvalg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet September 3, 2008 Share Skrevet September 3, 2008 det sykeste var å ligge i 240 og gire ned...... 4 gir går til 220, da har man 2 gir igjen......M3 fikk aldri facelift nei, uvisst grunn, men panser og framskjermene er jo i aluminium og helt forskjelige fra standardutgaven, kan være noe der. M3 kom jo først i 2001, så det kan vel også være at BMW ikke ville ha en facelift etter kun 2 år. M3 fikk forøvring LED baklyktene i 2003, det er den enest "faceliften" som er gjort på disse. Så e jo motoren litt annelades fra 2003, de tidligere modellene hadde litt motorproblemer, veiv og kammer mener jeg det var. Aner ikke hva felgene heter nei, stemmer nok at de er anneledes enn de tidligere, men disse er 19", 18" var standard, kan være derfor. Gire ned i 240 hehe.. Ok da vet jeg det, ingen facelift utover diodelykter bak altså. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet September 3, 2008 Share Skrevet September 3, 2008 Jeg hadde 1.generasjons e46 m3 replica på min 316, og jo, det er forskjell, de som vises over her, i 18" er 1.gen. de i 19" er 2.gen!Hvis man ser nøye, ser man at 1.gen har mer markert "inn-kant" eller hvordan jeg skal forklare d... Javel, kan hende jeg tar feil da, men 19" er vel bare tilleggsvalg. Ja det stemmer! Org er 18" sakset fra bmwccn.no m3-oversikt: E46 M3 Hjul: 8,0J x 18 lettmetallfelger med 225/45 ZR18 dekk foran og 9,0J x 18 lettmetallfelger med 255/40 ZR18 dekk bak. 8,0J x 19 og 9,0J x 19 lettmetallfelger som ekstrautstyr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet September 3, 2008 Share Skrevet September 3, 2008 Jo, bakluka fikk bredere list over skiltlyset. Carbonsort er den fineste fargen selvom den er veldig vanlig. Ja, sett bortifra Interlagos blå og Estorilblå, da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egil s Skrevet September 3, 2008 Forfatter Share Skrevet September 3, 2008 kommer seg vel på i underkant av 650.000 med skilter. SMG fungerer helt fint, krever litt tilvenning av kjørestilen, men det er nok inne i fingrene om et par dager. Er jo ikke så stor forskjell på M3 og CSL. 850'en er nok grundig parkert ja, 0-100 er det vel nesten 2 sek i forskjell på. M3'en er betydelig hissigere og har jo turtalls sperre på 8000rpm, og denne motoren er veldig turtallsvillig. 850'en er med seig, lange gir og et gjevnt skyv hele veien. M3 har jo 6 gir og det blir mer eksplosivt i girene. 850'en har ikke sjans rett og slett, selv med nesten 500nm. dog over 200 er ikke forskjellen i aksellerasjon så stor, men jeg tror faktisk M3'en er litt raskere der også. Kort sakt2 forskjellige biler, 850 er mer cruiser, seig og gjevn, men M3 er sportslig, mange gir, går godt på turtall men har et bredt register, går fint ann å aksellerere fra 180 i 6 på M3'en, men klikker du ned 2 gir så skjer det saker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsegutt Skrevet September 3, 2008 Share Skrevet September 3, 2008 det sykeste var å ligge i 240 og gire ned...... 4 gir går til 220, da har man 2 gir igjen......M3 fikk aldri facelift nei, uvisst grunn, men panser og framskjermene er jo i aluminium og helt forskjelige fra standardutgaven, kan være noe der. M3 kom jo først i 2001, så det kan vel også være at BMW ikke ville ha en facelift etter kun 2 år. M3 fikk forøvring LED baklyktene i 2003, det er den enest "faceliften" som er gjort på disse. Så e jo motoren litt annelades fra 2003, de tidligere modellene hadde litt motorproblemer, veiv og kammer mener jeg det var. Aner ikke hva felgene heter nei, stemmer nok at de er anneledes enn de tidligere, men disse er 19", 18" var standard, kan være derfor. LED lysene er ikke det eneste. Listen som går over skiltet bake stikker utom rammen. Dette gir et litt annet (nyere) ''look'' på bakenden. DSC'en flyttet fra høgre side til venstre side i motorom, samt noen sveiser i bakhjulstilling er forsterket. her ser du gammle (under 03-mod) typen list Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 3, 2008 Share Skrevet September 3, 2008 Jeg hadde 1.generasjons e46 m3 replica på min 316, og jo, det er forskjell, de som vises over her, i 18" er 1.gen. de i 19" er 2.gen!Hvis man ser nøye, ser man at 1.gen har mer markert "inn-kant" eller hvordan jeg skal forklare d... 18" har kant, 19" (som var ekstrautstyr) har ikke. Begge heter Style 67, men ser forskjellige ut i 18" og 19". Kopiprodusentene har sikkert begge variantene i alle størrelser, men fra BMW er det sånn det er. 19"-utgaven er desidert penest! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet September 3, 2008 Share Skrevet September 3, 2008 Har du prøvd å gire ned i 2. gir i 180? Tror ikke du mente det, men... Sportknapp og full sportmodus på smg utgjør ganske mye synes jeg, og når man kjører på høyere turtall. Kanskje mest artig med downshift rundt 100km/t. Men huff så fort man vender seg til en M3 Det går jo i snilefart på motorveien enda man raser forbi alle andre, sammenlignet med når man ikke er vant til den... (mener ikke at jeg kjører uforskamma fort rundt som en idiot hele tiden altså). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 3, 2008 Share Skrevet September 3, 2008 Har du prøvd å gire ned i 2. gir i 180? Tror ikke du mente det, men... Han verken mente det eller skrev det. Du må lese en gang til... Han skrev at han giret ned to gir fra 6., dvs. til 4... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet September 3, 2008 Share Skrevet September 3, 2008 Grattis! Ang 19"-felgene, så var disse et tilvalg, på lik linje som til E9x M3 nå. Blir også omtalt som "Evo(lution)" Synes også at de er penere en 18" - selvom jeg har 18" på vinter/bane selv. Facelift i form av ny front, kom aldri på M3 dels grunnet at sideblinklysene ville kommet i konflikt med luftinntakene på sidene, at de ville at M3 skulle være lik og lett gjenkjennelig i hele perioden, og sikkert noen andre begrunnelser, samt de som har blitt nevnt tidligere i denne tråden. På Coupé og tildels Cab liker jeg best pre-facelift, Sedan og Touring er mye finere i facelift. Hvordan/hvor er toppfartsperren fjernet på din? Ikke at jeg har hatt min 250 engang, men hadde jo vært gøy å nådd opp mot 300 om jeg hadde tid og sted til det en gang... Ofte blir jo sperren fjernet i forbindelse med chiptuning, men jeg skal absolutt ikke chippe min. Carbonsort er fint det, men om jeg hadde valget og skulle velge i sortfarger, hadde jeg nok valgt fargen som min har, Schwarz 2. Ser veldig pen og dyp ut når den er ren (og polert), men alt synes jo da selvfølgelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet September 3, 2008 Share Skrevet September 3, 2008 Gunnar: Opps, leste litt fort der ja! Jeg har cossmosort på 323n. Husker første to åra jeg hadde den så var jeg på med pusseskinn opptil to ganger i uka. Å vaske den uten å tørke den var nesten bortkasta siden støvet syntes så godt. Jeg tror carbonsort er et lite hakk bedre, men må si det var deilig å ende opp med en blåfarge på nye bilen. Nå er den fin uansett vær ///Magnus: Skal du beholde M3n? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet September 3, 2008 Share Skrevet September 3, 2008 Regner med å beholde den ja, om ikke jeg får et tilbud jeg ikke kan avslå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Lasse- Skrevet September 3, 2008 Share Skrevet September 3, 2008 Men huff så fort man vender seg til en M3 Det går jo i snilefart på motorveien enda man raser forbi alle andre, sammenlignet med når man ikke er vant til den... (mener ikke at jeg kjører uforskamma fort rundt som en idiot hele tiden altså). Da kjører du den altfor mye Bruk heller 323'en noen dager i uka og la m3'en stå. Jeg passer på å ikke kjøre m5'en min for mye.. Er redd for å bli lei, og den dagen jeg ikke synes det er moro mer er det en altfor dyr sak å beholde bare for vanlig bilkjøring. Du kan jo eventuelt ta en tlf til ESS... Plutselig er det moro igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå