[space] Skrevet September 6, 2008 Share Skrevet September 6, 2008 I det siste (etter jeg bytta xenonpærer faktisk) har lysa begynt å tulle litt. Ikke sikker på om det er pga pærene, for jeg hadde et ligningde problem et par år tilbake også, som da løste seg selv. Problemet er som følger: Skrur på bilen / skrur på nærlys (xenon) Etter litt slukker venstre lys. Må da skru av og på lysa igjen, og da kommer det tilbake. Dette kan skje opp til 3 ganger. Etter det er de tent hele tiden, men da har jeg oppdaget noe annet. Noen ganger blinker det til i lysa. (Sterkt lys akkurat som når de tenner når en skrur de på.) Noen som har vært borte i noe lignende, og har en grei fiks? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusW Skrevet September 6, 2008 Share Skrevet September 6, 2008 Er det kun venstre lys som slukker? I så fall kan du prøve å bytte venstre ballast over til høyre side og se om det flytter problemet over til høyre side. Hvis problemet fortsatt er på høyre side kan det kanskje være kontaktfeil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet September 6, 2008 Forfatter Share Skrevet September 6, 2008 Bare venstre ja. Kan jo prøve å bytte om ja, men er ikke akkurat noen guru under panseret da. Får vel se litt på det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusW Skrevet September 6, 2008 Share Skrevet September 6, 2008 Er ikke noe guru jeg heller. Men så vidt jeg vet er det _EN_ plugg som skal ut og byttes om ikke noe hokus pokus med andre ord! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 6, 2008 Share Skrevet September 6, 2008 Litt på siden... det er for mye tullball med Xenonlys... alt for mange biler med Xenonlys har lys som ikke virker eller lyser svakt. Jeg behøvde ikke å skifte pærer på vår 2003 E46 318d Touring med alminnelige lys de fire første årene (ca. 120000 km)... og når pærene først måtte skiftes kostet de ca. 70 kroner... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet September 6, 2008 Share Skrevet September 6, 2008 Har du original xenon? Da kan det hende at du har ballast og tenner. Eg kjenner dessverre ikkje so godt til korleis original xenon er oppbygd. (men er vel berre kanskje ballast og pæra + eventuelt tenner) Og originaldeler kan væra ganske dyre viss dei må byttas! Ettermontert er greiare. Da har pære og ballast. Og det er berre å bytte om for å finne feilen. Sia du har ein periodisk feil kan du sjekke om du har ein dårligt kontaktpunkt ein plass. Fredrik: Xenon er nok enda ein utgiftspost, men lyset er nok ein del bedre enn halogen. (dette kjenner du selfølgeligt til) Eg har hatt 50w xenonkit i fjernlysa på bmw´n i over 3 år og er storfornøyd med det! Var det originalpærer i bmw´n din? (Eg lurer på om du veit kva slags pærer som var i. Greit å vite kva slags pærer som er holdbare) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tmice Skrevet September 6, 2008 Share Skrevet September 6, 2008 Har hatt så å si samme problemet, men da var det ledningene som gikk inn på "transformatoren" boksen som var urene, sprayet disse å satte den på igjen å vips så funka di igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nino Skrevet September 6, 2008 Share Skrevet September 6, 2008 jeg opplevde det samme problemet på min bil. det viste seg å være spenningsfall i høyre lykta. så jeg har måtte legge opp nye kabler til høyre lykt. Fredrik: congrats med 4år uten pæreskift Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet September 6, 2008 Forfatter Share Skrevet September 6, 2008 Takk for gode tips her. Er orginale xenon jeg har. En kan jo ikke ha noe annet enn xenonlys nå om dagen Selve lykta ser jo tøffere ut også, med den linsa inni. Og jeg byttet kun pga kosmetiske hensyn. Fra 4500K orginalt til 6000K. Det betyr at xenonpærene mine, som fortsatt ikke hadde gått, har virket i 8 år, eller 113.000km. Om ikke forrige eier byttet før jeg overtok bilen i 2005. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E46Johnny Skrevet September 9, 2008 Share Skrevet September 9, 2008 Hadde samme problem på min bil med at pæra skrudde seg av og måtte tennes igjenn med å skruelysa på park også til bake til normal. byttet pæra så ble alt i orden. Orginal pærene mine vart ca 7 år med en kjørelengde på 28000km i året. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå