jensemann23 Skrevet September 6, 2008 Skrevet September 6, 2008 Har tenkt tanken på å starte opp egen nettbutikk med BMW deler evt også andre ting. Er det noe interesse for det, og hva er det folk vil ha? Hvordan gjør man det egentlig? Bestille fra ebay i store kvanta og selge videre på norsk nettbutikk, er det en mulighet? Eller får man problemer med garanti osv da? Hvor bestiller de som driver nettbutikkene frs egentlig?
tmice Skrevet September 6, 2008 Skrevet September 6, 2008 Grei tanke det, men det er langt frem, å du skal jo rive i bra mange "lapper" før du er i gang da, pluss at du har mange konkurrenter der ute....
lloydsb Skrevet September 6, 2008 Skrevet September 6, 2008 Riktig som tmice sier.. er blitt fælt mange nettbutikker i det siste med bmw deler fra ebay. helt skummelt. så ikke så lett, blir bare mer og mer konkurranse.. men pressa priser liker vi kjøper det
Martins Skrevet September 6, 2008 Skrevet September 6, 2008 du bør no ha en bra start kapitall,og kunne reklamere godt rundt for deg,ska du komme inn på markede.men ingenting er umulig.... garati vi eg tru du må holde sjøl ved kjøp på ebay,vist ikkej den du kjøper fra holder garati for deg.... men tanken er bra synes eg
ingard Skrevet September 6, 2008 Skrevet September 6, 2008 Du bestiller vel rett fra leverandør? Det er en del konkurrenter ja. Og det kan virke som om markedet for styling osv er veldig stort, men jeg tror det blir mettet ganske fort. Derfor vil det kanskje være lurt å levere til andre merker også.. Kanskje en butikk kun for BMW, Audi og Mercedes.
Der Barockengel Skrevet September 6, 2008 Skrevet September 6, 2008 Å sitte på en stor lagerbeholdning er dyrt - og potensielt risikabelt for et lite foretak. I dag får mange mindre nettbutikker varene sendt til kunden direkte fra leveradøren.
Hyggmaister Skrevet September 6, 2008 Skrevet September 6, 2008 Ville værtfall basert det på en bi-inntekt, men tror markedet på bmw-styling er ganske sprengt egentlig - alle vil ha det samme, og skal du stille deg "foran" i køen i forhold til allerede eksisterende leverandører, må du på magisk vis enten operere med de klart laveste prisene, eller ha en sykt god markedsføring av produktene dine - men da er vi i såfall for lengst over bi-drift-skalaen
BMW89 Skrevet September 6, 2008 Skrevet September 6, 2008 vi hadde trengt en ordentlig utfordrer til gsbildeler også men det er vel lite trolig ?
Saltkjelen Skrevet September 6, 2008 Skrevet September 6, 2008 jensemann23 skrev: Har tenkt tanken på å starte opp egen nettbutikk med BMW deler evt også andre ting. Er det noe interesse for det, og hva er det folk vil ha? Hvordan gjør man det egentlig? Bestille fra ebay i store kvanta og selge videre på norsk nettbutikk, er det en mulighet? Eller får man problemer med garanti osv da? Hvor bestiller de som driver nettbutikkene frs egentlig? Skal gjerne handle av deg jeg, men da må først og fremst prisene være lavere enn KOED (som er de rimeligste på M-pakke til E60/E61) samtidig som varen er original..
Mr.Silver Skrevet September 6, 2008 Skrevet September 6, 2008 BMW89 skrev: vi hadde trengt en ordentlig utfordrer til gsbildeler også men det er vel lite trolig ? Har vi ikke det da ? koed.no ??
jensemann23 Skrevet September 6, 2008 Forfatter Skrevet September 6, 2008 men hvordan få til det med fortjeneste? måtte være å bestille fra ebay/amerikanske nettbutikker da... Tenkte litt på spesielle deler som f.eks tenningsdeler, coiler, ECU-er, LMM osv som er svindre i Norge men billige i USA. Men spørs om markedet er stort nok.. Jeg jobber jo på sjøen halve året så det blir jo bi-inntekt.
tmice Skrevet September 6, 2008 Skrevet September 6, 2008 Det beste er jo å få avtaler med bedrifter i lavkostland som produserer delene, eller hvis du kan hente det på ebay f.eks. Men hvis du jobber halve året på sjøen, hvordan kan du da ta imot bestillinger, sende pakker å ta imot pakker.... Kjedelig å ta med seg lageret på "havet"
jensemann23 Skrevet September 6, 2008 Forfatter Skrevet September 6, 2008 har dama hjemme da som kan sende pakker. internett har jeg på sjøen så det er ikke noe prob.. Men hvordan får man til slike avtaler da? kan man få til en avtale med tollvesenet om å betale mva på etterskudd?
tmice Skrevet September 6, 2008 Skrevet September 6, 2008 Dette kan du finne ut av med å kontakte en speditør i nærheten av deg, de vet det meste om dette med moms. Avtaler må du fikse med å ta kontakt med de enkelte. Du får søke på nettet å se om du finner noe... Mange har jo "importører" i Norge å da gidder de skjelen å ha flere importører, da blir du bare henvist til disse...
Gunnar Skrevet September 6, 2008 Skrevet September 6, 2008 No offence, men hvis du vet så lite om dette allerede (mindre enn gjennomsnittsbrukeren føler jeg), så tror jeg du har en veldig lang vei å gå frem til operativ butikk som genererer inntekter. Handler du fra Ebay, så vet de fleste at de kan handle direkte billigere, og med mindre du har mange hundre tusen i lager, også raskere enn fra deg. Det er en hel skokk med mer eller mindre kjente sjapper der ute, og du konkurrerer mot BMW som har alt av deler i løpet av 24 timer, GS Bildeler som har det meste på lager i Bud, Koed og Schmiedmann/Motortechnik som har alt i Danmark, samt mindre merkespesifikke kjeder som Mekonomen, BilXtra, Meca, Autoutstyr etc. som også som regel bare har 24 timer på levering.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå