Jump to content

Girkasse problem e39??

Johs77
 Share

Recommended Posts

Har en 520IA Touring 97mod med automatgir. Jeg lurer veldig på om den er som den skal.. Det er jo ingen rakett, men synes den funker greit. Eneste som er noe skikkelig dritt og plager vettet av meg, er når jeg cruser i 80+km/t og den går i "lock up" så er d ikke noe drag i d hele tatt. Den minste motbakke, så girer den ned i 4 gir. Utrolig slitsomt. Hvorfor ligger den ikke i 5, og bare glir fint ut av "lock up" (noe den gjør en sjelden gang hvis jeg ligger akkurat på 80-km/t). Er det sånn det skal være, eller kan det være noe galt?? Har byttet olje og filter uten noe positiv effekt. I tillegg bråker den noe jæ.....(motorstøy). Nytt eksosanlegg hele veien. I "lock up" går jo den stille og fint, men når den slurer synes jeg d er mye støy.. Er dette normalt for disse bilene??

Håper noen har noen erfaringer, og takker for all hjelp!!! :D

Vår 520 med manuell har ikke noe problem med litt motbakker i 80+ km/t, men vet ikke hvordan de er gearet i forhold til hverandre. Uansett har det vel kommet frem i flere diskusjoner her at minste motoren i E39 egner seg best med manuell, noe jeg trives best med uansett.

Vanskeligt å sei uten å prøve denne,men har du mykje gass når den girer ned eller skjer dette med en gang? Kan være en justeringssak,enten med sensor eller arbeidstrykket,moduleringstrykket i kassa f.eks. Ville forhørt meg på Bmw og latt de prøvekjøre.

Av egen erfaring syns jeg ikke disse motorene eier bånndrag i det hele tatt. Noe som skuffer meg veldig. Men igjen så kan disse sylinderene sammenlignes med japsemotorer. Ikke store volumet per sylinder. Lock-up er ikke laget for norske fartsgrenser.

120km/t ++ så snakker vi...

Vanskeligt å sei uten å prøve denne,men har du mykje gass når den girer ned eller skjer dette med en gang? Kan være en justeringssak,enten med sensor eller arbeidstrykket,moduleringstrykket i kassa f.eks. Ville forhørt meg på Bmw og latt de prøvekjøre.

Har som regel bra med gass ja. Men kjøre e med halv gass et stykke, så girer den ned til slutt så og si uansett