Gå til innhold

Girkasse problem e39??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 520IA Touring 97mod med automatgir. Jeg lurer veldig på om den er som den skal.. Det er jo ingen rakett, men synes den funker greit. Eneste som er noe skikkelig dritt og plager vettet av meg, er når jeg cruser i 80+km/t og den går i "lock up" så er d ikke noe drag i d hele tatt. Den minste motbakke, så girer den ned i 4 gir. Utrolig slitsomt. Hvorfor ligger den ikke i 5, og bare glir fint ut av "lock up" (noe den gjør en sjelden gang hvis jeg ligger akkurat på 80-km/t). Er det sånn det skal være, eller kan det være noe galt?? Har byttet olje og filter uten noe positiv effekt. I tillegg bråker den noe jæ.....(motorstøy). Nytt eksosanlegg hele veien. I "lock up" går jo den stille og fint, men når den slurer synes jeg d er mye støy.. Er dette normalt for disse bilene??

Håper noen har noen erfaringer, og takker for all hjelp!!! :D

Skrevet

Du har kjøpt en kraftløs liten sekser som krever mye turtall for å skyve tilstrekkelig. Utvekslingen i femte med lock-up blir for tung på så lave turtall.

Skrevet

Hvorfor må den i 4 når den fint kunne sklidd ut av lock-up og hodt seg der. Er jo litt drag når den slurer da.. Blitt mye gjevnere å kjøre... MenMen. Kansje d bare sånn dei skal være :(

Skrevet

Vår 520 med manuell har ikke noe problem med litt motbakker i 80+ km/t, men vet ikke hvordan de er gearet i forhold til hverandre. Uansett har det vel kommet frem i flere diskusjoner her at minste motoren i E39 egner seg best med manuell, noe jeg trives best med uansett.

Skrevet

Vanskeligt å sei uten å prøve denne,men har du mykje gass når den girer ned eller skjer dette med en gang? Kan være en justeringssak,enten med sensor eller arbeidstrykket,moduleringstrykket i kassa f.eks. Ville forhørt meg på Bmw og latt de prøvekjøre.

Skrevet

Av egen erfaring syns jeg ikke disse motorene eier bånndrag i det hele tatt. Noe som skuffer meg veldig. Men igjen så kan disse sylinderene sammenlignes med japsemotorer. Ikke store volumet per sylinder. Lock-up er ikke laget for norske fartsgrenser.

120km/t ++ så snakker vi...

Skrevet
Vanskeligt å sei uten å prøve denne,men har du mykje gass når den girer ned eller skjer dette med en gang? Kan være en justeringssak,enten med sensor eller arbeidstrykket,moduleringstrykket i kassa f.eks. Ville forhørt meg på Bmw og latt de prøvekjøre.

Har som regel bra med gass ja. Men kjøre e med halv gass et stykke, så girer den ned til slutt så og si uansett

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...