Gå til innhold

Navarsete vil gi mindre penger til veibygging på Østlandet


Der Barockengel
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 255
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vel for min del, blir det opprør mot regjeringa er jeg med. Er så lei av all den driten de bruker pengene våre på.

Vet ikke om dere har fått det med dere, men de betalte nettop røde kors og andre selskaper som hadde spille maskiner ganske mange millionene som kompensasjon for at disse er fjernet.

De har også kjøpt aksjer i selskapet som til nå har forgiftet tusenvis av småbarn.

Opprør ja takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA, hva som helst! jeg er med :D Merker jeg tenker mer og mer på hva disse idiotiske politikerne har foretatt seg de siste ukene og jeg må si det er latterlig å my dumt de kan finne på.

Har du lest om stortingspolitikeren som hadde gått av med pensjon? Han fikk 300.000 kr i året, han tok en ekstra jobb fordi han mente at man ikke kunne leve på så lite penger. HALLO? Det er hva over halve norge tjener i året FFS. Hvordan kan man si at det en vanlig nordmann strever hele året for ikke kan leves på, når han ikke løfter en finger en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik for President... 8)

Fredrik 09! :lol:

Men for å vende tilbake til mer alvorlige ting, som her:

Da jeg vokste opp på den aller beste vestkanten i Oslo (Vinderen) betraktet vi alt nord for Sinsenkrysset og vest for Lysakerelven (danner grensen mellom Oslo og Akershus/Bærum) som bondelandet. Vi var noen snobber av rang... akkurat som de noe eldre ekvivalentene fra gutteklubben "Grei", men med tiden fikk jeg mer og mer sansen for Norge utenfor Oslo og jeg har da heller ikke bodd fast i den byen på ti år. Jeg bor mer eller mindre på landet utenfor Århus og når vi flytter tilbake til Norge i løpet av første halvdel av 2009 blir det til noe lignende i Akershus eller omegn.

Et ganske innsiktsfullt tilbakeblikk på egen bakgrunn.:)

Jeg tror kanskje man må ha bodd litt utenfor de mest sentrale strøkene i Oslo, for å forstå manges irritasjon over at enkelte osloborgere ser ut til å mene at pengene sløses bort der ingen bor. Samtidig bør man ha en viss kjennskap til Oslo og dens utfordringer for å forstå hvordan - og hvorfor - slike holdninger oppstår.

Derfor er det særs lite velkomment når sentrale politikere ser ut til å prøve å utnytte dette, og ri på en bølge av fordommer. [-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et ganske innsiktsfullt tilbakeblikk på egen bakgrunn.:)

Jeg tror kanskje man må ha bodd litt utenfor de mest sentrale strøkene i Oslo, for å forstå manges irritasjon over at enkelte osloborgere ser ut til å mene at pengene sløses bort der ingen bor. Samtidig bør man ha en viss kjennskap til Oslo og dens utfordringer for å forstå hvordan - og hvorfor - slike holdninger oppstår.

Derfor er det særs lite velkomment når sentrale politikere ser ut til å prøve å utnytte dette, og ri på en bølge av fordommer. [-X

Det som er litt interessant er at de motsetningene vi har i Norge mellom spesielt Oslo og bondelandet (et slags samlebegrep for mindre urbane strøk) er intet i forhold til de man finner i f.eks Danmark (København vs. resten av landet) og England (London vs. resten av landet). Jeg har bodd i både England (3/4 år) og Danmark (10 år) og kjenner derfor til fenomenet fra innsiden. Her i Danmark har de til og med et begrep for fenomenet... "Københavneri"... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er litt interessant er at de motsetningene vi har i Norge mellom spesielt Oslo og bondelandet

:P

er intet i forhold til de man finner i f.eks Danmark (København vs. resten av landet) og England (London vs. resten av landet). :

Dette siste kom særlig til syne når Tony Blairs regjering gikk inn for å forby den tradisjonelle revejakten med hund. De som bodde i mer landlige strøk følte - selv om de selv aldri hadde deltatt i revejakten - at dette var (nok) et angrep fra London mot deres tradisjoner og levemåte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som kjent er noen av de større utfordringene i norsk veibygging, å få en bedre sør-nord forbindelse i Sør-Norge; E6 på Østlandet, og E39 på Vestlandet.

Når jeg for en gangs skyld kikket på NRKs lørdagsunderholdning, gjett hvem som dukket opp som gjest: Liv Signe Navarsete. Og ministeren ble spurt om hun kunne fortelle mellom hvilke byer E39 går. Ministeren så ut som om dette var et veldig vanskelig spørsmål - og svarte feil.

Si meg, hvilken smiley passer egentlig til dette? :shock: / :? / :roll: / 8) / :x/ :lol: ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den samme smileyserien som alle andre (inkompetente) politikere fortjener -> :stupid::-#

roll eyes, gruble og shock smileyen er ikke passende fordi:

A) roll eyes betyr oppgitthet, og vi kan gå ut ifra at rikspolitikere er inkompetente til det motsatte er bevist. Altså ingen grunn til være oppgitt, vi vet hva de står for.

B) Gruble smileyen signaliserer en form for fundering om HVOR, HVORDAN og HVORFOR. Og vi vet jo allerede det? Som delvis forklart i punkt A.

C) Shock smileyen er heller ikke passende fordi det er ingenting som er sjokkerende med en politikers fornuft og manglende kunnskapsnivå lenger.

Kan kun gi dem en hammer i hodet og et flaut blikk.. Noe jeg stort sett konkluderer etter å ha hørt 99% av norske politikere :)

Under følger en smileyserie av hvordan trynet mitt oftest ser ut før, under og etter å ha lest en hårreisende artikkel der innholdet ofte omhandler rikspolitikere og deres ektremt intelektuelle, veloverveide og reflekterte meninger av noen forslag, som bygger på deres jobberfaring på 0,2 årsverk.

Begynner ofte bra med :) til :? -> :-& -> :crazy: -> :-# -> [-( -> :bom -> :evil: - > :stupid: ... og i noen ytterst(!) få tilfeller ender det sånn med hva jeg har i hånda/har liggende i umiddelbar nærhet: :angry:

Jeg er glad vi har en samferdselsminister som HAR førerkort, men på den andre siden er ektremt bekymret i og med at hennes forslag og resonement er direkte urovekkende, mtp hvor hun kommer fra, og hennes angivelige "forståelse" for problemet. Da hun tiltrådde stillingen var jeg fornøyd med at vi fikk noen med førerkort... men det er tydlig at det kreves mer enn førerkort for å klare å forstå trafikkproblematikken.. :lol: Kanskje vi kunne fått en bimmers.no rådgiver inn i samferdelsdep? Eller en lobbyist... haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad vi har en samferdselsminister som HAR førerkort, men på den andre siden er ektremt bekymret i og med at hennes forslag og resonement er direkte urovekkende, mtp hvor hun kommer fra, og hennes angivelige "forståelse" for problemet. Da hun tiltrådde stillingen var jeg fornøyd med at vi fikk noen med førerkort... men det er tydlig at det kreves mer enn førerkort for å klare å forstå trafikkproblematikken.. :lol: Kanskje vi kunne fått en bimmers.no rådgiver inn i samferdelsdep? Eller en lobbyist... haha.

De største bilorganisasjonene blir jo ofte konsultert når en sak er ute til høring, men historien forteller dessverre at de som oftest blir overhørt/neglisjert. Problemet i Norge er at samferdselspolitikk ikke er en rasjonell øvelse... det er politikk og i politikken er alt tillat jmf. målet helliger middelet... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
og det er ikke elegant det vi ser,

He, he - når jeg hørte dette tidligere i dag, tenkte jeg at hun slutte tydeligvis aldri å komme med nytt materiale til denne tråden... Denne innstillingen med å skulle ta mannen (eller kvinnen) i stedet for ballen trodde jeg var noe man luket ut ganske tidlig på politikerskolen. :shock:

Og så klarer hun å legge seg ut med flere opposisjonspolitikere i én og samme spørretime - noen har virkelig arrogansens nådegave! TV2 Stein Kåre Kristiansen sier det ganske bra, egentlig:

Hun har åpenbart et temperamentsproblem, og kom dårlig ut av dette.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

I dagens BT kan vi lese att enn lastebil som skal kjøyre frå Stavanger til Trondheim langs vestlandskysten, må denne lastebilen tilbakelegge 879km bruke 18 timer betale 5.659 kr i ferjer å bompenger..Om samme lastebilen kjøyrer om Oslo til Trondheim må den tilbakelegge 1.100km på 18 timer å betale 281 kr i bompenger...

So bruke mindre penger på østlandet synst eg ikkje er nåken dårlig ide,med tanke på kor mesteparten av bnp blir skapt i tillegg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

So bruke mindre penger på østlandet synst eg ikkje er nåken dårlig ide,med tanke på kor mesteparten av bnp blir skapt i tillegg :wink:

Det å blande inn landets brutto nasjonalprodukt (BNP) i en diskusjon om samferdsel i den mening å antyde at enkelte deler av landet blir fordelsbehandlet i forhold til andre deler av landet er relativt meningsløst iom. at vi har et representativt demokrati i Norge. Representanter fra hele landet sitter i landets parlament (Stortinget) og har der gjennom deres partier og partiprogrammer muligheten for å påvirke den politikken som føres på bl.a samferdselsområdet. Regjeringen står ansvarlig overfor Stortinget og skal utøve den politikk som Stortinget til enhver tid bestemmer. Regjeringen har rettsplikt til å gå av hvis den får et mistillitsvotum mot seg basert på et flertall av stortingsrepresentantene. Ergo... hvis man ikke er tilfreds med den politikken som føres på f.eks samferdselsområdet (i relasjon til den landsdelen man kommer fra) har man muligheten for å stemme på noen andre politikkere og/eller et annet parti ved neste Stortingsvalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...