Gå til innhold

Navarsete vil gi mindre penger til veibygging på Østlandet


Der Barockengel
 Share

Anbefalte innlegg

I et intervju med Sunnmørsposten mener samferdselsminister og kommende Sp-leder Liv Signe Navarsete at Østlandet har fått nok penger til veibygging, og går inn for å flytte veibevilgningene til andre deler av landet.

Ja, bare ett år igjen til valget, så hvorfor ikke sette landsdelene opp mot hverandre. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 255
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg må le når jeg ser østleninger klage på at østlandet har dårlige veier. Veistandarden på Østlandet er mye bedre enn resten av landet. Så støtter dette med å flytte midlene bl. annet vestover. På Vestlandet er det helt elendige veier, og det går mye tungtransport fra Bergen og til Oslo og Trondheim som kjører på livsfarlige veien hver dag. De som har kjørt litt rundt i norges land vet hva jeg snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så hjertens enig med den godeste Mexos! Folk skulle prøvd å kjøre opp Saltfjellet nordfra, Nordland sørover fra Mosjøen og i Tromsø. Fytti hælvette, for noen krøtterstier det er snakk om. Der trengs det penger til utbedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt hele veien fra Elverum til Mosjøen. Har også kjørt helt opp til Dunderland (på saltfjellet). Selvfølgelig har jeg så og si kjørt samtlige "forferdelige" veier på på det flotte østlandet. Av alle veier jeg har kjørt på er det ingen ting som kan måle seg med E6 der oppe i nord. Veiene er trange, fjellene er høye og snøscooterene kutter svingene som faen. Ja, jeg har møtt snøscootere i innersving der... Det er satan så trangt, for å si det mildt. E6 er like smalt som et gangfelt omtrent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A) Hun har et poeng. Vestlandet trenger pengene mer akutt enn Østlandet (fire in the hole!)

B) Hennes poeng er totalt irrelevant så lenge vi bygger veier på budsjettrammer til en middelmådig amerikansk pokerspiller... :roll:

C) Her ser dere hva som venter dere i 4 nye år med kommunisterer

:wave:

Men, en positiv ting kan jeg finne;

D)

Jo mer penger som går til Vestlandet, jo fortere forstår mafiapampene i knarkerstaden at de må bevilge mer penger, da deres egne veier bare blir verre og verre (i en vestlendings øyne: fantastiske).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det først er lite penger, bør ikke de brukes der majoriteten av den norske befolkning bor?

De bør brukes der de trengst mest,alså på farlige veier. Og sånn sett har vel østlandet bedre veistandard enn mangen andre plasser i landet. Vil tro at majoriteten i dette landet vil ha utbedra trafikkfarlige veier først&fremst. At en blir ståendes i kø til tider definerer ikke veien som trafikkfarlig akkurat,da er det bilistene sin adferd isåfall som er problemet,ikke veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At en blir ståendes i kø til tider definerer ikke veien som trafikkfarlig akkurat,da er det bilistene sin adferd isåfall som er problemet,ikke veien.

Veiene inn til Oslo er rett og slett ikke dimensjonert for den trafikkmengden vi har nå (eller hadde i 1980 for den del..).

Jeg synes trafikksikkerhetsmaset er helt tullete - det er tross alt rimelig sikkert å være på veiene her - så de kunne gjort noe med at det tar så heeelsikes lang tid å komme seg noen sted. Og da faktisk få bedre sikkerhet på kjøpet..

Navarsete skulle hatt juling uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...