bcrazy Skrevet September 11, 2008 Skrevet September 11, 2008 Nesten alle bmw'er jeg ser tilsalgs med stoff seter som har gått mere enn 150.000 er det hull og slitasje i førersetet. Har et stort hull i mitt og bilen har gått 236.000. Har også en volvo 940 som snart har gått 400.000. Førersetet er jo nesten ikke slitt. Litt slappere i stoppen, men stoffet er like fint. Er det bare for å spare penger, eller kan ikke bmw bedre??
diesel_luring Skrevet September 11, 2008 Skrevet September 11, 2008 meg bekjent så har bmw mer kontur i sine seter, det gir skarpere kanter og større fare for slitasje. men det har nok en del med vedligehold å gjøre og da, jeg hadde en e36 som hadde gått 400000 og det var ikke et hull.
hauken Skrevet September 11, 2008 Skrevet September 11, 2008 meg bekjent så har bmw mer kontur i sine seter, det gir skarpere kanter og større fare for slitasje.men det har nok en del med vedligehold å gjøre og da, jeg hadde en e36 som hadde gått 400000 og det var ikke et hull. hvordan vedlikeholder du et stoffsete?
S.Arnesen Skrevet September 11, 2008 Skrevet September 11, 2008 det har med det at ett bmw setet er stramt i stoffet. ett volvo sete er bare skumgummi med ett teppe surra runt og stifta fast under..
Analex Skrevet September 11, 2008 Skrevet September 11, 2008 det har med det at ett bmw setet er stramt i stoffet. ett volvo sete er bare skumgummi med ett teppe surra runt og stifta fast under.. Volvo skambanker BMW når det gjelder setecomfort i nyere biler synes jeg.
S.Arnesen Skrevet September 11, 2008 Skrevet September 11, 2008 klart det. mer behagelig å sitte på en madrass enn ett sportsete...
-Anders- Skrevet September 11, 2008 Skrevet September 11, 2008 Men når alt kommer til alt, så er det bruken som avgjør hvor fort et sete blir slitt. Altså.. Mye langkjøring eller mye bykjøring/småturer/mye inn og ut av bilen. -Stort sett... Og hvem vet, kan jo ha vært byttet seter i den volvoen din... det vet man jo ikke. Å bruke seter i gamle biler for å avduke eller konstaterer km stand funker ikke.
bcrazy Skrevet September 11, 2008 Forfatter Skrevet September 11, 2008 Vet at setet aldri har vært byttet, da min far har eid bilen før meg. Når det gjelder komfort tok det noen uker å venne seg til de litt hardere bmw setene etter mange år med volvo. Problemet med bmw setet er at ryggen ikke kan stilles inn trinnløst. Vannvittig irriterende. I tillegg er korsryggstøtten dårlig. Ellers vil jeg påsta at volvo setene er hakket bedre på langtur. Hadde det ikke vært for at det ser dust ut ville jeg satt inn volvo seter i bmw'n. Men får vel heller prøve å få tak i sportseter eller komfortseter.
Martin-D Skrevet September 11, 2008 Skrevet September 11, 2008 Setene mine er like fine nå som for 17 år siden
Haug530D Skrevet September 11, 2008 Skrevet September 11, 2008 Vet at setet aldri har vært byttet, da min far har eid bilen før meg.Når det gjelder komfort tok det noen uker å venne seg til de litt hardere bmw setene etter mange år med volvo. Problemet med bmw setet er at ryggen ikke kan stilles inn trinnløst. Vannvittig irriterende. I tillegg er korsryggstøtten dårlig. Ellers vil jeg påsta at volvo setene er hakket bedre på langtur. Hadde det ikke vært for at det ser dust ut ville jeg satt inn volvo seter i bmw'n. Men får vel heller prøve å få tak i sportseter eller komfortseter. Seter er som med madrasser tenker jeg, til mykere jo bedre kjennes det ut, men i det lange er det ryggen det går utover, desto hardere det er desto mer får man stivet av ryggen og mindre farer for skader å sånn.
crizi Skrevet September 12, 2008 Skrevet September 12, 2008 har kjørt både bmw og volvo til sverige 6-7timer kjøring.. en e46 og en v40 hadde vondt i ryggen etter tur med volvo men for kortere perioder er volvo setene gode men er ikke så mye sidestøtte da man tar skarpe svinger og man blir "slengt" mere rundt i volvo setene.. og det at bmw setene ikke holder 150km er pissprik har 317 på tellerene på min e36 nå og setene er nesten av lik kvalitet som e46'en min utenom at de er slitt til litt mykere
BMW 2002 Fredrik Skrevet September 12, 2008 Skrevet September 12, 2008 Setene i pappas E34 i delskinn synes ikke slitt i det hele tatt! Bilen er forøverig gått 360K. Kan ta bilder om du ikke tror meg Er kun rattet som er slitent, da skinnlaget har fått et hull i seg kl 12
Steffen89 Skrevet September 12, 2008 Skrevet September 12, 2008 Volvo setene er faktisk designet i '74, frem til volvos svar på brannbil kom(850) I den gamle e34'en jeg hadde var det jeg selv om ødelagte førersetet, med en sånn knapp som sitter på alle olabukser omtrent, den delen på yttersiden av buksa hadde falt av.... da hadde bilen gått nesten 300,000 da jeg fikk til det... men klarte samme tabba i e61'en også, men det var hud og ble ei god stripe men ikke hull.. kjedelig!
BRIO Skrevet September 12, 2008 Skrevet September 12, 2008 Setene i min e39 ser nesten ut som nye etter mer en 170.000km. Hadde Saab 9000 før, og problemer med 6 timer bak rattet. Måtte nesten krype ut av bilen etter en slik økt. Nå. ingen problemer med 8-9 timer i strekk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå