vetu03 Skrevet September 13, 2008 Skrevet September 13, 2008 Hei... Lurte på ossen erfaring folk har med å sette på større bremser som f.eks 380mm, 330 og 356. Hva sier de til dette på neste eu kontroll? Tenkte kanskje å kjøpe meg k-sport bremser til vinteren og montere, men disse har vel ikke TUV papirer. Så lurte da på ossen erfaring folk har med dette på eu kontroller og sånt.. Og noen som hvet om bremser som er tuv godkjente som man kan få godkjent på en e36.. Helst 356mm eller 380mm Mvh Vegard
E30 ex Skrevet September 13, 2008 Skrevet September 13, 2008 Enten så kjenner du "noen",har flaks eller beholder orginalbremsene til visning.
vetu03 Skrevet September 13, 2008 Forfatter Skrevet September 13, 2008 Okey, så du ville ikke tro det gikk igjennom til noen jeg ikke "kjenner" akkurat? Får vel kanskje la være å selge de orginale bremsene, men kjedelig å bytte bare for å eu godkjenne den da... Men er jo 1,5 år til neste kontroll, så får jo kjørt litt med de.
E30 ex Skrevet September 13, 2008 Skrevet September 13, 2008 Det er jo der "flaks"kommer inn da! Men, behold org bremsene uansett i tilfelle mangellapp.
vetu03 Skrevet September 13, 2008 Forfatter Skrevet September 13, 2008 Kanskje ikke så dumt det nei... Er vel bare en måte å finne det ut på..
Lars89 Skrevet September 13, 2008 Skrevet September 13, 2008 Jeg ville aldri satt mangel på bremser samme hvor godkjente de var. Så lenge det ikke blir for mye forskjell mllom foran og bak ser jeg ikke problemet.
BreitBau Skrevet September 13, 2008 Skrevet September 13, 2008 Tja.. Du kommer jo borti folk som er helt nazi.. Men det burde ikke være noe problem så lenge bremsingen fungerer slik det skal.. At kraften er riktig fordelt så gjør det vel ikke noe å bremse bedre?
Torek Skrevet September 13, 2008 Skrevet September 13, 2008 Tja.. Du kommer jo borti folk som er helt nazi..Men det burde ikke være noe problem så lenge bremsingen fungerer slik det skal.. At kraften er riktig fordelt så gjør det vel ikke noe å bremse bedre? Tyngden på bremsene har jo noe å si. Større bremser kan til en viss grad gjøre at bilen oppfører seg/reagerer annerledes hvis de er tyngre enn org.bremsene. Forståelig at BT vil ha TÜV papirer på bremser før de sier at det er greit, da jeg mener at bremser på en bil er ganske så viktig
Spiritus Sancti Skrevet September 13, 2008 Skrevet September 13, 2008 Det fulgte med tuv papier på k sport bremsene mine iallefall..
vetu03 Skrevet September 14, 2008 Forfatter Skrevet September 14, 2008 Jeg ville aldri satt mangel på bremser samme hvor godkjente de var. Så lenge det ikke blir for mye forskjell mllom foran og bak ser jeg ikke problemet. Forskjell mellom forann og bak, tenkte på 356mm 8stempla forann og 330mm 6dtempla bak.. Blir det for mye tror du? Bør jeg heller gå for 356mm 8 stempla forann og 356 6stempla bak? Ååå? Gjør det?! Hmm, har bare hørt at det ikke var tuv papirer på det jeg.. Men hvis det følger med er det jo ingen prroblem.. Bare å slenge på da...
Rayman Skrevet September 14, 2008 Skrevet September 14, 2008 Står 380mm k-sport fremme og bak på min, gikk rett gjennom eu den iallefall. Var forrige eier som fikk den eu-godkjent da
vetu03 Skrevet September 15, 2008 Forfatter Skrevet September 15, 2008 Okey, hva anbefaler folk da? Samme størrelse bak og forann? bare med 8stempla forann og 6bak. Eller ulik størrelse forann og bak?
buskmann Skrevet September 15, 2008 Skrevet September 15, 2008 Bakbremsene er nesten bare til pynt. Nesten all bremsekraft skjer på forhjulene, for der er all vekten. Husk at bilen setter seg på forhjulene når du bremser hardt. Fatter har en Peugeot 307 med skivebremser bak. De rustet i stykker pga de aldri ble brukt, sa verkstedet.
ChrZZ Skrevet September 15, 2008 Skrevet September 15, 2008 Bakbremsene er nesten bare til pynt. Nesten all bremsekraft skjer på forhjulene, for der er all vekten. Husk at bilen setter seg på forhjulene når du bremser hardt.Fatter har en Peugeot 307 med skivebremser bak. De rustet i stykker pga de aldri ble brukt, sa verkstedet. Er heeeeelt avhengig av kjørestilen også Jeg klarer fin-fint å bruke bremsene bak!
buskmann Skrevet September 15, 2008 Skrevet September 15, 2008 Er heeeeelt avhengig av kjørestilen også Pluss franske ingeniører. Nå har han fått beskjed av verkstedet om å bremse med håndbrekket innimellom. Men det går ikke når det er kuldegrader, for da er håndbrekket frosset. Peugeot.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå