Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Fekk telefon av Statens Vegvesen i dag på jobb:o, di ville ha adresso mi:p, så no vente eg på et skriftli brev i posten der di sikkert avslår søknaden av kompressor mating på bimmeren:s

må regne med det ja, da det ikke er Noen Bmw'er med E39 karosseriet som er levert med presse

Gledesdreper? :shock:

må regne med det ja, da det ikke er Noen Bmw'er med E39 karosseriet som er levert med presse??????????

E da nåken bmw`a så blir levert med pressa orginalt då? ikkje så eg veit om vertfall :? .

Har ringt og snakka med teknisk avdeling hoss statens vegvesen før eg sendte inn søknaden. Og sånn så eg forsto da så va da verdt og søka, dei virka positiv til søknaden. Men rekne jo ikkje med og få et positivt svar tilbake.

Men då eg snakka med teknisk avdeling sa dei at det ikkje var problem og montere kompressor så lenge det ikkje øvestig 10% av hk. Så dei sa til meg at eg kunne montere kompressoren uten og få problem fordi det ikkje står i vognkort at bilen er godkjendt med kompressor så lenge den er under ca 165hesta.

Og uten Tralle kan dei ikkje ta skilta :D

• Svar 173
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Prøver ikke å være gledesdreper nei, men etter hva jeg har forstått er det ikke lett å få godkjent sånne ommbygginger så lett.

Det er vel uansett 15% økning maks, men dette har de ikke satt for at folk kan trimme bilene sine, det er bare for at det er vanskelig å måle nøyaktig effekt på alle bilene som ruller ut av de forskjellige fabrikkene, en bil har kanskje 150 hester mens en lik kanskje har 155 osv...

Skrevet
Prøver ikke å være gledesdreper nei, men etter hva jeg har forstått er det ikke lett å få godkjent sånne ommbygginger så lett.

Det er vel uansett 15% økning maks, men dette har de ikke satt for at folk kan trimme bilene sine, det er bare for at det er vanskelig å måle nøyaktig effekt på alle bilene som ruller ut av de forskjellige fabrikkene, en bil har kanskje 150 hester mens en lik kanskje har 155 osv...

veit at da ikkje e så lett, og har jo montert presso og kjøre te eg blir stoppa + litt te :) .

Dei sa vertfall til meg 10%, men poenge mitt e ikkje og få skreve i vognkort kor mången hesta eg har eller prøva og godkjenna bilen med 200 hesta, prøve og få innskreve at bilen har ettermontert pressa :wink: . E jo ikkje problem og få bilen godkjendt med pressa viss den kje får øvetrykk i systeme :D ???? selfølgeli veit eg at statens vegvesen har visse regla og må følga dei og vil ikkje godkjenna bilen min med pressa, men verdt ein søknad :wink: . uansett ka di har skreve te meg så slenge eg da ut her når eg får svar :lol:

Skrevet

veit at da ikkje e så lett, og har jo montert presso og kjøre te eg blir stoppa + litt te :) .

Dei sa vertfall til meg 10%, men poenge mitt e ikkje og få skreve i vognkort kor mången hesta eg har eller prøva og godkjenna bilen med 200 hesta, prøve og få innskreve at bilen har ettermontert pressa :wink: . E jo ikkje problem og få bilen godkjendt med pressa viss den kje får øvetrykk i systeme :D ???? selfølgeli veit eg at statens vegvesen har visse regla og må følga dei og vil ikkje godkjenna bilen min med pressa, men verdt ein søknad :wink: . uansett ka di har skreve te meg så slenge eg da ut her når eg får svar :lol:

oki doki, btw kossen e lyden i eksos anlegget me da grenrøret på? har bestillt meg da samma sjøl.

berre håpa eg har bestillt alt eg trenge, bestillte berre 2 pakningar utenom, trenge vel ikkje dei muttrane å pinnskruane vel?

Skrevet

e sikkert litt anna lyd i bilen min siden eg har kompressor, men lyden e nåke lunde normal te eg kjeme te ca 2500-3000rpm ein plass, og då hørre du lyden av eksosmanifoilen. bråke litt meir enn da orginala. eg bestilte ikkje nåke pinnskrua elle muttra, bruka da orginala;o). har kje nåkk pakninga du då:P, dei pakningane e ut fra toppen, og eg bestilte ein og fekk te 2 sylindera:o, så du mangle 1stk;o)

Skrevet
e sikkert litt anna lyd i bilen min siden eg har kompressor, men lyden e nåke lunde normal te eg kjeme te ca 2500-3000rpm ein plass, og då hørre du lyden av eksosmanifoilen. bråke litt meir enn da orginala. eg bestilte ikkje nåke pinnskrua elle muttra, bruka da orginala;o). har kje nåkk pakninga du då:P, dei pakningane e ut fra toppen, og eg bestilte ein og fekk te 2 sylindera:o, så du mangle 1stk;o)

e 1 pakning te 2 sylindra? trudde ein va te 3 eg.

Skrevet
eg bestilte 1 for og sjekka ka pakninga eg fekk, og då fekk eg te 2 sylindera ja;o)

ok, får vel bestilla ein te då, kan vel senda som brevpost håpe eg

• 3 weeks later...
Skrevet
Det eneste bt tenker på er altså da utslipp og støy? ikke bremser og understell?

Virket jo litt rart...

Må jo dokumentere effekten også da, tviler på at pressa gir mindre enn 22 gamp, da må du jo betale avgifter også da, er vel 1000,- kr hesten eller noe sånn det.

Skrevet
Det eneste bt tenker på er altså da utslipp og støy? ikke bremser og understell?

Virket jo litt rart...

Må jo dokumentere effekten også da, tviler på at pressa gir mindre enn 22 gamp, da må du jo betale avgifter også da, er vel 1000,- pr HK over 15% eller noe sånn tenker jeg.

Skrevet

hmm.. hvilket biltilsyn er dette egentlig??siden de ikke maser om bremser virker de ganske oppegående spør du meg. nye biler har store nok bremser. bare se på en e28 520 kontra en e60 520 så er det jo sykt forskjell på bremser. er jo vekt ibevegelse bremsene skal stoppe og tror ikke bilen kommer til og veie så sinnsykt mye mer men men.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...