Rogern Skrevet September 20, 2008 Share Skrevet September 20, 2008 Har liksom aldri hørt turtallsperren slå inn på min 94-m3 3.0 å idag dro jeg den først opp til 7500 da jeg trodde den sperret på 7200. Prøvde igjen i 3-gir å dro bilen til den sperret. Turtellerern går "bare" til 8000 og for meg kunne det se ut som den sperret på 8200 o/min. Farten i 3-gir var da 180km/t. Er dette normalt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet September 20, 2008 Share Skrevet September 20, 2008 njæi, trudde no m3 hadde turtals sperre på lik linje med andre m50 osv bare at sperra var flytta litt høyere opp. men ikke så langt som 8200. ligger jo mange m3 videoer på youtube der de chiper de så de drar dem til overkant 8000. du er sikker på at ikke du har bil med chip av noe slag da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogern Skrevet September 20, 2008 Forfatter Share Skrevet September 20, 2008 Han jeg kjøpte den av hadde hatt den i 4 år og han mente alt var originalt.. Første som slo meg også var at den var chippet da jeg fant det ut, idag.. har brukt bilen i hele sommer uten å ha dratt den over 7000, men hvem trenger å dra en bil til 8000 o/min. Plenty power i neste gir.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kim@etnorgeikrig.com Skrevet September 20, 2008 Share Skrevet September 20, 2008 husker ikke hva speren var på, men den kom bråt på noen ganger husker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet September 21, 2008 Share Skrevet September 21, 2008 Den skal orginalt være på 7200-7250. 3.2 litern sperrer på 7500-7600 orginalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grasatfahrer Skrevet September 21, 2008 Share Skrevet September 21, 2008 Den skal orginalt være på 7200-7250. 3.2 litern sperrer på 7500-7600 orginalt. Motoren tåler ikke at du drar den noe over 7500 . Skaff deg en orginal chip eller en med tilsvarende sperre så du ikke risikerer å rase en motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet September 21, 2008 Share Skrevet September 21, 2008 Ja ikke jeg som har M3 Men bare hvor orginal turtallsperre skal være på de 2 modellene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet September 21, 2008 Share Skrevet September 21, 2008 den tåler lett å bli dradd til 8 vis 7500 er standar. kjør på drar min 328 til 7.2 før den slår inn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogern Skrevet September 21, 2008 Forfatter Share Skrevet September 21, 2008 Har kjørt ett par piruetter uten att jeg har hørt sperra slå inn så tror ikke det blir ett problem i fremtiden. sjelden jeg drar den til 7000 ved pådrag. Skulle kjøpt meg vassere kammer og carbonbox nå så kansje det hadde hjulpet på litt, men det blir straks 20k så om det er verdt det er en annen sak.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet September 21, 2008 Share Skrevet September 21, 2008 har du planer om at den skal holde ved å dra til langt og lenge. er det vel stivere ventilfjører som gjør susen ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet September 21, 2008 Share Skrevet September 21, 2008 Den skal orginalt være på 7200-7250. 3.2 litern sperrer på 7500-7600 orginalt. Motoren tåler ikke at du drar den noe over 7500 . Skaff deg en orginal chip eller en med tilsvarende sperre så du ikke risikerer å rase en motor Det gjør den det !!!! Men over 7200 er det vel liten vits, for da faller vel hk/nm kurven greit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MotorViagra Skrevet September 21, 2008 Share Skrevet September 21, 2008 Standar m3 3,0l klarer 8000 omd. Min var det heller ingen turtallspærre på. Var motorsport chip på den. (denne er forøvrig til salgs ) Nå har jeg fått lagd meg en ny chip til større dyser og satt spærra på 7900 omd. Skal man over dette annbefalles det å skifte ventilfjærer. Pluss at noen mener m3 går magert fra 6000omd og oppover med vanelig trimchip og standar dyser. (skal sies at dette har jeg ikke sjekka, men det er 290cc dyser i disse orginalt. En tommelfinger regel er ca 1 cc pr hk på 6 syl. Da skjønner dere selv at den kan ikke gi mye mere hk når den ikke kan få mere bensin) Jeg har målt AF verdiene mine nå og de ligger mellom 11,6-12,3 mellom 6500-7900omd.. dette er jo helt ok. Så dette oppsette annbefalles. Billig ,for de som ønsker det. Jeg har i tillegg carbonboks. 330cc dyser med omprog chip Ble et helt annet register og merkbar effekt! Noen sier ikke det er noe å hente på dette, jeg stiller gladlig opp vis noen med org m3 3,0l vil sjekke forskjellen.. Var flere m3 e36 på våler banen, de kom ikke forbi og på langstrekker kjørte jeg sakte men sikkert fra de.. Tipper på ca 300hk nå. Skal benkes når jeg får tid, mangler bare kammene min nå. Håper på 320hk med kammer. (kansje noe å ta i, men må ha et krav der jeg skal gi meg ) Har jeg bilen til neste år skal jeg sette i andre stempler (høykomp) PS: går man inn på en orginal chip å sjekker ligger turtallspærra orginalt på 7100omd på 3,0l. Blir alt bare dritt, blir det kompressor i stede Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet September 21, 2008 Share Skrevet September 21, 2008 S50B30 har orginal sperre på 7280 og 7400 hvis du hiver den på sperra som feks på 1 gir eller i fri. Å dra en S50B30 med vanos til 8000 omdr er mye, for mye spørr du meg. Passere du 8000 så bør du ha avballansert svinghjul og diverse. Orgianlt har den motoren 270 dyser, samme som S38B36. Tror ikke noe på at du har 300hk.. Jeg har 302hk med datasprut. Jeg har Carbonbox (med stort hull til luft 114mm tror jeg det var), 2x2,5" effektalegg uten katt med X rør. Har fjernet LMM og lamda.. Min er justert slik at den ikke går magert og da tømmer jeg dysene når jeg passerer 7000 omdr hvis jeg holder på litt. Jeg har satt sperren på 7400 omdr. Vekk med vanos og da vil jeg dra 7800, ikke noe mere så lenge jeg ikke har balansert svinghjul. Gidder ikke motorhavari. Du har kansje 290hk. Hkene i S motorene kommer ikke billig. Men dette har jeg vel skrevet før i din post om din motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet September 21, 2008 Share Skrevet September 21, 2008 har du planer om at den skal holde ved å dra til langt og lenge. er det vel stivere ventilfjører som gjør susen ? Skal du opp mot 8000 så bør man bytte ventilfjøre og fjene vanos. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet September 21, 2008 Share Skrevet September 21, 2008 Den skal orginalt være på 7200-7250. 3.2 litern sperrer på 7500-7600 orginalt. Motoren tåler ikke at du drar den noe over 7500 . Skaff deg en orginal chip eller en med tilsvarende sperre så du ikke risikerer å rase en motor Det gjør den det !!!! Men over 7200 er det vel liten vits, for da faller vel hk/nm kurven greit. Det gjør den og den begynner å gå magert.. Hvorfor tror du så mange raser de motorene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå