Gå til innhold

Skivene tar anig bremseklossen? e36.

Anbefalte innlegg

Skrevet
En god latter forlenger livet.. Er vell ikke snakk om å forstå eller ikke forstå..

En regel er en regel.. Og ifølge bimmers bør man holde seg til bokmåld

Selge ani forbinner meg om noe annent uten å forklare noe mere om det :P;)

Skikkelig Nynorsk skal vel heller ikke være mulig å forbi :)

hehe.. Syntes nynorsk er kult jeg :P

Men er JÆVLIG plagsomt å sitte å lese det.. Men enig med dere der at det var litt drøyt å dra opp ett ord på den måten.. Burde heller forklart det på en annen måte :P

Men gjort er gjort og spist er spist..

"Sug spytt klask" Natta fra meg :)

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Skrevet

Men for å gå over til emnet. :)

Bremseklossene ligger som oftest mot bremseskivene. men dette er ikke farlig ettersom de bare såvidt glir i mot skivene. Hvis du jekker opp bilen skal du (uten å ha på håndbrekket eller ha bilen i gir) kunne snurre lett på hjulet, da er alt som det skal og det er ingenting farlig.

Hvis hjulet derimot går veldig tregt rundt, eller ikke går rundt i det heletatt kan det være skadelig, du kan nemlig få varmgang i bremsene. Varmgang i bremsene kan resultere i at bremseskivene slår seg (noe som resulterer i vibrasjoner i rattet og ujevnt bremsetrykk under nedbremsing) eller at bremsevæsken i verste fall koker (hvilket fører til at du får luft i bremsesystemet og mister bremsekraften..)

Mister du bremsekraften i en situasjon hvor du ikke kan/rekker å bremse på girene eller ved hjelp av håndbrekket får du selvfølgelig litt problemer. :P

Skrevet

ja nei det er ikke noen varmgang eller noe, og hjulet stopper ikke av noe slag, bare la merke til at klossene tar borti skiven og lurte på om det var normalt eller noen form for at det kunne bli skade på skiven. Nei bremseklossene har ennå mye belegg på seg, varsellampen begynner jo også og lyse når det må skiftes.

Og til dialekt diskusjonen,dummeste jeg >noen< gang har hørt Eneste jeg gjore feil var at ani skulle være aniG. sry for at G ble glemt. Skjønner ikke problemet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...