Stonescream Skrevet September 23, 2008 Skrevet September 23, 2008 Hei, har en E34 som jeg må parkere i nærheten/ under noen bjørketrær. Dette går helt fint til jeg setter igang varme og vifteapparatet. Da knaser det godt og det kommer flygende ut små blad, frø og annen dritt som har ramla ned på frontruta. Er dette vanlig eller er det bare på min bil dette irriterende greiene finnes? Merkelig at det ikke er montert noen filter/ finere sil eller no for å forhindre dette.
BMW 2002 Fredrik Skrevet September 23, 2008 Skrevet September 23, 2008 Sikkert forrige eier som har fjærnet pollenfilteret fordi det gamle var tett, og ikke orket å sette inn et nytt et.
Hoem Skrevet September 23, 2008 Skrevet September 23, 2008 Nå har vel ikke alle E34 filter da, eller ?
BMW 2002 Fredrik Skrevet September 23, 2008 Skrevet September 23, 2008 Det er jeg litt usikker på, men han har tross alt en 91 mod, og den burde da ha et pollenfilter/mikrofilter.
Torst1 Skrevet September 23, 2008 Skrevet September 23, 2008 Det samme skjer på min e34 også. Blad, rusk og annen dritt kommer flygende inn:P Min er en 93 mod.
Wolfeh Skrevet September 23, 2008 Skrevet September 23, 2008 Noen som har noen bilder over hvor dette filteret sitter? Hadde vært kos å få blåst rent systemet med trykkluft eller lignende.
ConCon Skrevet September 23, 2008 Skrevet September 23, 2008 Eldre BMW'er uten aircondition lider desverre av dette pga disse ikke har montert mikrofilter... Det er fordeler og ulemper... man slipper å bytte filter, og har dermed full trykk i vifta til enhver tid... minus er selvfølgelig som det skrives om, at det kommer mye dritt inn i bilen. Er ikke bare E34 som sliter med dette... det gjelder også E36 uten aircondition... hadde en før med.. og der kom det aldri noe uønsket utestøv inn i bilen, mens nå har jeg en uten, og da hender det at det dukker opp bitte litt i ny og ne... men sjelden... for parkerer i garasje
ingard Skrevet September 23, 2008 Skrevet September 23, 2008 Jeg får et blad i trynet fra tid til annen
Wolfeh Skrevet September 23, 2008 Skrevet September 23, 2008 Hmm, Noen som kan ta bilde av dashbordet til en bil med AC og en uten? Så kan jeg sammenligne mener jeg Er litt usikker serru.
Stonescream Skrevet September 23, 2008 Forfatter Skrevet September 23, 2008 hmm, så ser ut til at jeg ikke er alene med å kjøre rundt med frø og blad tytende ut av luftåpningene. Kanskje noe fin netting under plastikkdekslene som ligger i bunn av frontruten kunne hjulpet, for dette er skikkelig irriterende.
ConCon Skrevet September 23, 2008 Skrevet September 23, 2008 hvis du har 3 små firkantede knapper til venstre for der du velger hvor luften skal komme, så har du aircondition... hvis du bare har en litt større knapp (varmetråder i bakrute), så har du uten
Wolfeh Skrevet September 23, 2008 Skrevet September 23, 2008 Har en stor knapp med varmetråder til bakruten ja. Noen som har peil på hvorfor luft tingen, skrur seg av og på som den vil? Kan det være temp måleren eller noe liggnende?
BMW 2002 Fredrik Skrevet September 24, 2008 Skrevet September 24, 2008 Eldre BMW'er uten aircondition lider desverre av dette pga disse ikke har montert mikrofilter...Er ikke bare E34 som sliter med dette... det gjelder også E36 uten aircondition... hadde en før med.. og der kom det aldri noe uønsket utestøv inn i bilen, mens nå har jeg en uten, og da hender det at det dukker opp bitte litt i ny og ne... men sjelden... for parkerer i garasje Jeg hadde en 92 mod E36 UTEN aircondition, og jeg hadde mikrofilter.....
Haug530D Skrevet September 24, 2008 Skrevet September 24, 2008 Eldre BMW'er uten aircondition lider desverre av dette pga disse ikke har montert mikrofilter...Er ikke bare E34 som sliter med dette... det gjelder også E36 uten aircondition... hadde en før med.. og der kom det aldri noe uønsket utestøv inn i bilen, mens nå har jeg en uten, og da hender det at det dukker opp bitte litt i ny og ne... men sjelden... for parkerer i garasje Jeg hadde en 92 mod E36 UTEN aircondition, og jeg hadde mikrofilter..... Jepp, du får E34 uten AC og med filter, sjekket dette da jeg skulle bytte pollenfilter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå