Zerpent Skrevet September 26, 2008 Skrevet September 26, 2008 Hei, Bilen min nektet å starte her en dag og den ble satt på verksted. De har ikke fått tid til å se så mye på den ennå men mistenker at det er topp pakning eller selve toppen som er gåen. De hintet om at bytte av topp fort kan komme opp i 40 lapper. 20 for selve toppen og like mye for jobben. Er dette normal pris på en slik jobb? Det er snakk om en 2002 mod 316. Håper det kun er toppakninga men det blir vel ikke helt billig det heller? Blir en lang helg til jeg får den endelige dommen på mandag...
torbjørn Skrevet September 26, 2008 Skrevet September 26, 2008 40000kr Kan det stemme da? Tror det er rimelig kjapt gjort å skifte topp/toppakning på di bilene?
Zerpent Skrevet September 26, 2008 Forfatter Skrevet September 26, 2008 Det tar vel noen timer å plukke fra hverandre toppen men jeg har absolutt ikke peil på bilskruing. Håper inderlig det ikke blir så mye for det blir en seriøs knekk i økonomien...
torbjørn Skrevet September 26, 2008 Skrevet September 26, 2008 Det tar vel noen timer å plukke fra hverandre toppen men jeg har absolutt ikke peil på bilskruing.Håper inderlig det ikke blir så mye for det blir en seriøs knekk i økonomien... menne 20000kr for kun jobben hørtes litt vel mye ut.. ca 20 arbeidstimer det sånn ca.
Superbeetle Skrevet September 26, 2008 Skrevet September 26, 2008 Hørtes jo litt rart ut å konstatere med at det er toppen, sånn uten videre. Iallefall hvis problemet var at den ikke startet..
Zerpent Skrevet September 26, 2008 Forfatter Skrevet September 26, 2008 Det startet med at bilen virket litt slapp når jeg var ute og kjørte. Mye tregere aks når turtallet var lit lavt. Parkerte og når jeg skulle starte bilen litt senere så bare kjinnet den(eller hvordan man skriver det ). De har vel fått sett litt på den men ikke nok til en endelig dom. De holder på med demontering nå men jeg får nok ikke vite noe mer før på mandag.
MariusW Skrevet September 26, 2008 Skrevet September 26, 2008 Fikk prisoverslag av bytte av topPAKNING på BMW. Med alt av tetteringer osv. 22 000 med deler og arbeid. bleh Heldigvis fikk jeg alt på garantien
Zerpent Skrevet September 26, 2008 Forfatter Skrevet September 26, 2008 Fikk prisoverslag av bytte av topPAKNING på BMW. Med alt av tetteringer osv. 22 000 med deler og arbeid. bleh Heldigvis fikk jeg alt på garantien Da er vel ikke 40 000 så unormalt visst toppen koster ca 20. Det er vel mye av samme jobben som må gjøres. Fikk du det på nybil garanti? Er det mulig å få dekt slike ting via forsikrings selskap?
MariusW Skrevet September 26, 2008 Skrevet September 26, 2008 Nei bruktbilgaranti når jeg kjøpte hos forhandler Lenge leve forbrukerkjøpsloven
Mack10 Skrevet September 26, 2008 Skrevet September 26, 2008 Jeg fikk gjort denne jobben for ca 9000 kr i Bergen. Gjort på verksted uten rabatt. Fikk en fastpris på det rett og slett. Hør med gs bildeler om de kan skaffe deg en brukt topp evt.. Toppakning ligger vel på 1500-2000 kr.
Zerpent Skrevet September 29, 2008 Forfatter Skrevet September 29, 2008 Er det mulig å få dekt slike store reparasjoner via forsikringsselskap når man har full kasko?
Lars89 Skrevet September 29, 2008 Skrevet September 29, 2008 Det må du nesten høre med de om. Har jo noe om heter IF bruktbilforsikring der de dekker større ting, men kanskje litt seint nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå