Bauge Racing Skrevet Februar 27, 2009 Share Skrevet Februar 27, 2009 var lite liv i denne tråden no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
weheeE34 Skrevet Februar 28, 2009 Share Skrevet Februar 28, 2009 far seeker på indre havn i ålesund He he har sett mange slike på indre havn de siste årene, og drømt meg bort, da jeg jobbet på denne. Alltid irriterende når de største kom inn for å døpes og det ble liten plass å gå inn på indre havn, særlig hvis det blåste litt. kan jeg godt forstå, er ikke serlig mye plass igjen når der ligger stor båt og det er litt ruskete utpå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet Februar 28, 2009 Share Skrevet Februar 28, 2009 wehee, er det bildet tatt i Florø? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet Februar 28, 2009 Share Skrevet Februar 28, 2009 Er for tiden på West Venture og kjører Wireline Noen herifra der? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bauge Racing Skrevet Februar 28, 2009 Share Skrevet Februar 28, 2009 har jobbet på desse båtene . edmy dina merkur . dina supplier, rana frakt . trifrakt som eg er på no matros/maskinkjører. ombord trifrakt lossing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet Februar 28, 2009 Share Skrevet Februar 28, 2009 wehee, er det bildet tatt i Florø? Ålesund. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
weheeE34 Skrevet Mars 1, 2009 Share Skrevet Mars 1, 2009 jepp, Er Ålesund bildet er tatt ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet Mars 17, 2009 Share Skrevet Mars 17, 2009 Jobber for tiden på en UT 755. Litt inspirert av bimmers.no tror jeg at jeg skal start stylingfirma for supplybåter. Hva med oppgraderingspakker av typen: -Effektanlegg til Bergen Diesel -Dekkslys i Xenon utførelse -Deksler, spoilere og andre plastdeler for å oppgradere til "facelift" versjon, altså 755L. Trenger fler ideer til å style en 755 før jeg sier opp jobben og starter nettbutikk. Noen ideer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bauge Racing Skrevet Mars 20, 2009 Share Skrevet Mars 20, 2009 ka UT755 jobber du på navn på båten ? vært på 2 UT 755. en med stabtank og en uten ... sattan kor den slingre uten stab tank .. og derre har sikkert sett den på tv2nyhetene gammle god båten DINA MERKUR te myklebusthaug.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet Mars 20, 2009 Share Skrevet Mars 20, 2009 Er på North Challenger. Uten ekstra stabtank, ja.Har hørt at ny stabtank skal gjøre underverker, var det Skandi Stolmen du var på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Mars 20, 2009 Share Skrevet Mars 20, 2009 her er noen visdoms ord til alle leser av tråden som ikke er sjømenn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Mars 20, 2009 Share Skrevet Mars 20, 2009 Siden Fredrik først har fått med MS Nordnorge på et bilde så kan jeg jo legge til at jeg tilbrakte en uke av årets sommer om bord på det skipet, Bergen - Kirkenes, og kan skrive under på at den turen er en flott opplevelse!Ellers er det nærmeste jeg kommer en kariere på sjøen at jeg i noen år var frivillig mannskap på denne kjekke lille skuten, som forøvrig nå har blitt erstattet av en nyere båt i samme klasse som i stedet klarer 36 knop og er mer driftsikker: Buildingyard/-year: Brødr. Hukkelberg AS / 2000 Construction: Redningsselskapet og Brødr. Hukkelberg AS Modification: year 2004 Construction material: Aluminium Speed: 30 knots Range: 200 nautical miles Tonnage: Gross: 7.8 tons Main dimensions: Length o.a: 12.35 m Beam: 3.48 m Draft: 0.65 m Tank capacity: Bunker oil: 0.8 m³ Fresh water: 50 litre Bollard pull: Maximum: 1.8 tons Towing hook: Engines: Main engine: 2 x Yanmar 6LY- STE diesel, tot. 510 kW Propulsion: Gear: 2 x ZF IRM 220 PL Salvage equipment: Fixed fire pump for water and foam, 500 ltr / min. Fire -/ bale out pump 500 litre / min, towing line , first aid equipment, strecher Navigation equipment: 2 Radar, echo sounder, chart plotter, DGPS, AIS Communication equipment: VHF, VHF direction finder, VHF - and radar transponder, cellular phone, GMDSS. Rescue accommodation: 4 + 7 persons, under shelter Crew: Voluntary crew: 2 - 3 persons Den der er faktisk bygd der jeg kommer ifra;) Nemelig Aukra\Gossen Har kun vært en liten tur på en fiskebåt jeg. Men vurderer nå utdanning innen maskinist. Er det noe og anbefale? Går vg2 kjøretøy nå, men kan gå videre som motormann. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nilsen Skrevet Mars 21, 2009 Share Skrevet Mars 21, 2009 Noen flere bilder fra West Navigator. Ruskevær, 20m+ bølger er fint. Tatt på bakken. En mast. Ocean Fighter tror jeg. Til kai på Vestbase Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bauge Racing Skrevet Mars 21, 2009 Share Skrevet Mars 21, 2009 Er på North Challenger. Uten ekstra stabtank, ja.Har hørt at ny stabtank skal gjøre underverker, var det Skandi Stolmen du var på? jah stabtank hjelper ... nei eg var på dina merkur og dina supplier til myklebusthaug .. og dina supplier hadde stabtank .. mye bedre båt i sjøen .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjekk82 Skrevet Mai 10, 2009 Share Skrevet Mai 10, 2009 Heisann. Jeg jobber for tiden på ankerhandlern Havila Saturn. Ligg for tiden i Aberdeen, lite med jobber ute no så har ligget til kais i 14 dager no å pusset på skuta, og med det så fannt vi ut vi skulle "Piffe" opp ståldekket. Slenger med bilde her av det ferdige resultatet .. Syns det ble rett så flott ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå