Gå til innhold

ulyd etter burning med e34

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter jeg har tatt et par donuts med bmw'en, særlig på tørr asfalt kommer det en fæl ulyd (en slags dure-aktig lyd). Den er værst på tomgang også følger den turtallet. Men hvis du kjører vanlig en liten stund etterpå så gir det seg. Og lyden kommer bare hvis du prøver å sladde med mye rattutslag på asfalt, ikke grus.

Hva kan dette være? servopumpe...?

bilen er forresten en 520i 24v

Skrevet

Å herregud, kom med noe konstruktivt som har med topic å gjøre. Vi har et fritt land og følk kan gjøre som dem vil, men bryter dem regler så bryter dem regler.

Det at det kommer på asfalt har nok noe med at foringer og liggnende i forstillinga de begynner å bli slitt vil jeg anta. Det kommer nok da oftere på asfalt fordi foringene blir lagt mer press på, ved grus så har dekkene lettere for å gli en på asfalt. Hvis du skjønner hva jeg mener.

Men jeg ville sjekket foringer, styrestag osv i forstillinga.

Skrevet

Tviler på at det er noe i forstilling, da lyden også er tilstede når bilen står helt stille. Dessuten er nesten alt av deler i forstilling nytt.

Skrevet

ja, det var ganske lite servoolje for ei stund sia, men jeg har fyllt opp til maks igjen nå.

Kan hende det har blitt litt bedre også, for når jeg var ute å prøvde igjen i går, hørte jeg ikke lyden. Har også satt på 15" i stedet for 17" bak. Men er nok et eller annet med styringa, for når du skal svinge i kryss eller rundkjøringer så høres en svak "hvine" lyd akkurat i det man svinger på rattet...

ABS? har den noe med dette å gjøre da..? er jo ikke bremsing det er snakk om her..

Skrevet

Hvis 15" hjulene har betydlig større eller mindre rulleomkrets, kan det lure ABSen til å tro at hjulene sklir, og dermed koble inn.

Men da skulle lyden isåfall bare kommet under bremsing.

Det virker som om bilene er veldig følsome for servoolje.

Når du peiler den, skal du ikke skru lokket fast, bare legge det nedpå.

Få den så nært maks som mulig.

Det hjelper gjerne å lufte servoen også.

(sett forhjulene på grus eller gress, ta av lokket på tanken og sving lock to lock 5-6 ganger)

Skrevet

Når jeg børner med E36'en slik at hjula får skikkelig fart, f. eks 2. gir så hender det at ABS kobler ut. Bare stoppe og starte motoren igjen så er det i orden. Så det du sier er at når denne lyden kommer står du parkert og bare ruser motoren og lyden følger da turtallet? Skjer det kun etter donuts og ikke ved en vanlig burnout? Sjekk servooljenivået først og fremst

Skrevet

Jeg vil tippe på at det er gåene motorfester,eller at eksosen legger seg borti chassis et eller annet sted jeg.

Får jo gjerne litt g-krefter når man drar donuts.

Skrevet

Har kun hørt lyden ved donuts ja. Men er nok ikke motorfester eller eksos heller, høres ikke ut som det i det hele tatt. Mer en slags sur murre-lyd, litt vanskelig å forklare akkurat åssen det høres ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...