Fredrik Skrevet Oktober 1, 2008 Skrevet Oktober 1, 2008 jeg er registert på svensk addresse men bor sammen med en kompis i norge dog alt står på han OK... hvis du ikke er registrert innvandret til Norge i det norske folkeregisteret kan du i utgangspunktet kjøre en svensk bil i Norge... med mindre du jobber fulltid i Norge og således tilbringer en vesentlig del av tiden i Norge. Gjør du dette i over et år kan norske myndigheter argumentere for at du har fast oppholdssted i Norge og dermed forby deg å kjøre en svenskregistrert bil i Norge. Man kan etter søknad evt. få tillatelse til å få et såkalt midlertidig opphold i Norge i intill to år... noe som gjør det lovlig å kjøre en svenskregistrert bil i perioden. http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles?do ... -0381.html
jcvold Skrevet Oktober 1, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 1, 2008 Regner med at du har alt av titel osv. Du har mulighet til å ta den inn på 2 måter i og med at det er en 2001 modell. Når er den 1 gang registrert? Jeg tok min inn på unntaksregelen som gjør at man ikke bruker co2 men antall hk og vekt. Da må bilen være 100% orginal og du har ikke lov til å gjøre endringer på bilen i ettertid. Ikke lakkere, sette større felger, senke sportseksos osv. Hvis ikke så tror jeg du må ta den inn på c02 og da må du ta en test som vistnok koster en del. Dette har jeg ikke gjort. bilen min har sportseksos og er senket. jeg har amerikansk person nummer,og title, men skrudde av skiltene før jeg sendte den avgårde
milhouse Skrevet Oktober 1, 2008 Skrevet Oktober 1, 2008 ok, men du må snakke med biltilsynet i drammen. Dra ned til de å hør med de. De vil aldri godkjenne en senket bil med sportseksos på unntaksreglen. (men finner de ut om den er det??) Når jeg tok inn bilen min var det ca 30 000 å spare i avgifter på hvilken måte jeg gjorde det på. Vi har importert en del biler gjenom jobben fra usa så skal sjekke opp hvordan inkjøpern var har gjort det tidligere. Du må uansett kode om blinklysene! Er du i Norge nå? Hvor er bilen? Fy fader som jeg gledet meg til å hente bilen nr min kom. Det er en opplevelse jeg aldri glemmer. Du har vel kanskje sett den før!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå