Søreng Skrevet September 29, 2008 Skrevet September 29, 2008 Fant denne da jeg rotet litt rundt på finn.. Må vel være et fint eksemplar for en entusiast.. Men jeg synes da 450.000,- for en såpass gammel bil, tross stand og skjeldenhet kanskje var i overkant, eller? BMW 3.0 Csi Alpina B2 Personbil 1974, 113000 km., kr. 450.000,- http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... l&tot=null Koster forøvrig det samme som denne: BMW 3-serie Alpina D3 Personbil 2006, 24704 km., kr. 450.000,- http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... T.svl=Link
Fredrik Skrevet September 29, 2008 Skrevet September 29, 2008 Alpina er dyrt... mer er det vel ikke å si om den saken. Hvorvidt man mener at Alpina er verdt prisen er et spørsmål om preferanser...
336mik Skrevet September 29, 2008 Skrevet September 29, 2008 Orginal bmw er vel også dyrt. Var hos muska og hentet noen deler her,og fikk se den 3.0 csl dem har,og dette var da en bil til en halv million sa hun. Var vel det at det var en orginal csl med lite utstyr som gjorde denne så utrolig dyr da men. Uttalelser gjort etter info fra muska.
MatsBuer Skrevet September 29, 2008 Skrevet September 29, 2008 kjenner eieren av denne bilen, jeg trur jeg er på trygg grunn når jeg sier at dette er værdens best bevarte bil av denne modellen. Trur det ble laget 25 biler av denne modellen også og det er sikkert ikke mange igjen av de. Bilen er et rent samleobjekt og eieren er en skikkelig BMW entusiast.
Lars89 Skrevet September 29, 2008 Skrevet September 29, 2008 Er jo en entusiastbil som krever rett kjøper. Syns ikke 450 000 er mye for en så sjelden bil. Vil tro du vil kunne få like mye, eller mer i Tyskland. Er jo det folk gir for en ny 318 . Går ikke an å sammenligne med en 3-serie diesel!
tmice Skrevet September 29, 2008 Skrevet September 29, 2008 Ikke gærn pris det der, hadde lett kjøpt den om jeg hadde nok penger til slikt!
Fredrik Skrevet September 29, 2008 Skrevet September 29, 2008 Går ikke an å sammenligne med en 3-serie diesel! Nei... det blir helt feil, men når det er nevnt er en Alpina E90 D3 BiTurbo (2008) utvilsomt ganske fin den også. Den har en viderutviklet M47D20 motor (som man ellers bl.a finner i min gamle 2003 E46 318d Touring)... som yter 214 HK ved 4100 rpm og 450 Nm mellom 2000 og 2500 rpm. 0-100 Km/t klarer den på 6,9 sekunder og topphastigheten er 244 Km/t... stadig med et gjennomsnitlig dieselforbruk ved blandet kjøring på 0,54 liter/mil.
Superbeetle Skrevet September 29, 2008 Skrevet September 29, 2008 Nå har jeg ikke greie på slike biler, men syntes det var dyrt. Har nok litt å si at den ikke var restaurert, men syntes ikke utfra bildene at den såg så strøken ut som jeg ville forventet av en så dyr og spesiell bil. Dog kan det vel nevnes at jeg sikkert er så enfoldig at jeg hadde likt den bedre om f.eks motoren hadde hatt en runde med motorplast/plastfornyer. Var vel ikke meningen tidligere å sammenligne med en E90 diesel, men var vel for å vise at man kunne få en "ny" alpina for den prisen og..
Søreng Skrevet September 30, 2008 Forfatter Skrevet September 30, 2008 Superbeetle forstod hva jeg mente da jeg også tok med D3'n Hadde ikke med motorer og gjøre nei
Sir Hofstad Skrevet Oktober 5, 2008 Skrevet Oktober 5, 2008 Går ikke an å sammenligne med en 3-serie diesel! Nei... det blir helt feil, men når det er nevnt er en Alpina E90 D3 BiTurbo (2008) utvilsomt ganske fin den også. Den har en viderutviklet M47D20 motor (som man ellers bl.a finner i min gamle 2003 E46 318d Touring)... som yter 214 HK ved 4100 rpm og 450 Nm mellom 2000 og 2500 rpm. 0-100 Km/t klarer den på 6,9 sekunder og topphastigheten er 244 Km/t... stadig med et gjennomsnitlig dieselforbruk ved blandet kjøring på 0,54 liter/mil. Og var ute og prøvekjørte en 04 320DAt chippet av ES-tuning her i byen, og den synes jeg gikk nesten like bra som 05 Skoda 1,9TD.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå