Zaphod Skrevet September 29, 2008 Skrevet September 29, 2008 Noen som vet hva det kan være, har litt smått panikk her nå Bilen er en 99 mod E46 318 Oppdaga det nå i kveld når jeg skrudde av tenninga at oljelampa lyste gult, starta bilen igjen og stoppa så ble det borte. Peila olja og nivået lå litt under halveis av min\maks merke. Neste gang jeg kjørte og stoppa så lyste det igjen, skrudde på\av tenninga så ble det borte. Takker for all hjelp på forhånd.
frodekrs Skrevet September 29, 2008 Skrevet September 29, 2008 Er vel berre en advarsel at det begynner å minke på olje. Hadde det samme på min, fyllte på litt olje å den slutta å lyse når jeg stoppa.
Zaphod Skrevet September 29, 2008 Forfatter Skrevet September 29, 2008 Ok, håper du har rett. Takker for svar
Zaphod Skrevet September 30, 2008 Forfatter Skrevet September 30, 2008 btw, noen som vet hva man kan bruke for å få opp selve toppa til der oljefilteret ligger
camxer Skrevet September 30, 2008 Skrevet September 30, 2008 snakket om feil motor her og derfor fjernet jeg innlegget
Rayb Skrevet September 30, 2008 Skrevet September 30, 2008 btw, noen som vet hva man kan bruke for å få opp selve toppa til der oljefilteret ligger En gul oljelampe betyr bare at det mangler litt olje, ca 4mm på peilepinnen. Når det gjelder lokket til oljefilter innsatsen må du ha en 36mm fastnøkkel eller en svær skiftenøkkel...
CrZyWiz Skrevet September 30, 2008 Skrevet September 30, 2008 Stemmer. gult betyr at nå er det dags og fylle olje snart. Ang den troppen der, så trenger d en stor fastnøkkel som han over meg sier. kan sikkert lånes på en bensinstasjon med servicehall
Azeton Skrevet September 30, 2008 Skrevet September 30, 2008 Slå et skrujern igjennom og skru det ut. Sånn har jeg gjort når jeg ikke har hatt verktøy til stede
Zaphod Skrevet September 30, 2008 Forfatter Skrevet September 30, 2008 Slå et skrujern igjennom og skru det ut. Sånn har jeg gjort når jeg ikke har hatt verktøy til stede Hahaha, gjorde det på den gamle mazdaen jeg hadde en gang i tiden, men tror nok ikke det er mulig på bimmern Takker for god hjelp
Lars89 Skrevet September 30, 2008 Skrevet September 30, 2008 Innsatsfilter på M43 og mange andre BMW-motorer. Tror det er dårlig ide å slå et skrujern gjennom oljefilterhuset Men funker fint til "vanlige" filter der det er vanskelig å komme til.
E46Johnny Skrevet September 30, 2008 Skrevet September 30, 2008 Hvis olje nivået er ok, så finnes det en olje nivå sensor i bunnpanna som kan være defekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå