Gå til innhold

E30 325i Prosjekt Tyskerstuk

Anbefalte innlegg

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

grunnen til jeg spurte er at eg kjøpte en derifra også.. visse deler er jo identiske med hva som leveres fra bavaria og andre ting virker litt mer jalla.

vet ikke hva du har tilgang på, evt en stor bolt, evt en 1/2" pipe så sveiser du den tett i enden, med god slangeklemme på blir det treff på deg :D

se deg rundt i hjemmet og du finner garantert noe som passer

Skrevet

Kristov, PM!

E30tic: Se hva jeg finner imorra, hvis jeg ikke får fatt i Kristov sin. Da blir det noe ala det forslaget ditt ja ;)

Skrevet

Da sitter "ny" vannpumpe på bilen. Takker så mye til Kristov som donerte en til meg :D

Skrevet

Er det ikke det ene så er det det andre...nå vil ikke bilen starte. Måtte taues hjem idag også, akkurat som på fredag da vannpumpa røk. Naboene begynner å bli vant til at jeg kommer etter med slepetau nå tror jeg #-o Ble egentlig drittlei og dyttet bilen inn i garasjen og smalt igjen porten. Men gikk ut etter noen timer for å feilsøke da jeg hadde roet meg ned litt.

Den får gnist men ikke bensin. Lurer på bensinpumpa. Den sitter under baksetet eller? Er to lokk der, et bak passasjerstol og et bak førerstol. Pumpa sitter bak passasjerstol? Er det noen enkel måte å finne ut om det er den som tuller eller evt et relè? Hører ikke noe summing når jeg skrur på tenninga heller. Kanskje jeg får måle om det kommer spenning dit, for den skal vel få spenning når tenninga skrues på?

Skrevet

Lyden fra vannpumpa. Var den som metall mot metall, som skrapet sammen nesten hele tiden?

Min splitter nye vannpumpe fra GS hadde også en ulyd i seg. Tenkte den måtte slite seg til litt jeg.

Skrevet

Pumpa sittert bak pasasjerstolen ja. Den pleier å gå i noen sekunder akkurat da tenninga vris på ved kald motor. somregel ikke ved varm. Bare prøv å ta av kontakta der å sett 12v. direkte på pumpa, da hører du jo fort om den går eller ikke.

Så bilen din på rudskogen forresten. Finfin den :D

Skrevet

Nydelig E30, skal ha stuk prosjekt snart jeg også kjenner jeg etter. Må bare bli kvitt m3'n :)

Skrevet

Larsinnj: Nei, var mer som et lager med mye slark i. Når pumpa gikk i høy hastighet låt det rimelig nasty ut. Kjøpte du original eller kopi?

NA: Ahh, da skal jeg sjekke det. Det er denne altså, nr 4 som er pumpa?

uu8gjva9hsrs8rkaegef.gif

Bensinsystemet på E30 har jeg aldri satt meg inn i. Hva er det som er under bilen på venstre side ved bensintanken da? Filter eller noe? Gikk ingen ledninger til den, så antok at det ikke var pumpa...

Skrevet

Målte om det kom spenning på den øverste kontakten på bildet under når jeg skrudde på tenning. Ingenting. Er en kontakt til der, men det er en sånn treveis kontakt

hsn2srxru1c78iffd7uw.jpg

Denne sitter bak førerstol, ifølge GS er dette en tankgiver

sg2tnminyh52i3pqmyz6.jpg

Også sitter denne under bilen på venstre side ved bensintanken. Filter?

3ib87t3pu4cuj5sqofdk.jpg

Får en rar summelyd av tomgangsmotoren når jeg skrur på tenning, aldri hørt før. Kan det være den som kødder? Skulle vel tro bensinpumpa fikk spenning for det? Lyden blir borte når jeg drar av kontakten til tomgangsmotor.

Aargh! Hater å få feil jeg ikke har peil på å fixe ](*,) Hehe

Skrevet

Veldig uheldig du skulle være med alt, lakk og motor. håper felgene var som forventa? :D Hehe. Men har ikke du en turbomotor stående da eller er det den du har nå du skal ha turbo på?

Skrevet

Er den kontakta du har målt på med 2poler som er til bensinpumpa ja. Den andre med 3 poler er tankmåleren. Hvordan oppførte bilen seg, bare stoppet den under kjøring eller starta den plutselig ikke? Kan være triggersensoren som er problemet. Den sitter nede ved veivakselen i framkant på motoren der reimhjulet og triggerhjulet er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...