Gå til innhold

E30 325i Prosjekt Tyskerstuk

Anbefalte innlegg

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Takker for bra svar M3Yngve og Ole@automote ;) Så passer diffen min over på compact bakstillinga? Store diffen altså? Vil gjerne bruke den videre.

NA: Thanx ;) Får se hva som skjer med ombygginga, mulig jeg selger coiloversa ja.

Edit: Ang. avgass/støy, er jeg ikke helt sikker, men har en kompis som jobber på et merkeverksted, regner med han kan hjelpe til med avgass-dok. iallefall.

Skrevet

Jepp diffen passer over men du bytter selvsagt bare bærearmene med nav og stikk akslinger, selve traversen er den samme. Du kan selvfølgelig også bruke z3M bakstilling da får du samme bremsene bak som e36 m3 som er mye grovere enn de til e30. I tilegg er det groverer stikk akslinger og hjullager. Men den bakstillinga blir en del dyrere rundt 10 000kr for komplett med diff, (stordiffen med kjøleribber) Samme diffen som du har med annet bakdeksel.

Skrevet

Skal du bare ha 5 bolt på "billig" måten, er det greit med E36/Z3 osv. Men det kan ikke sammenlignes med "gull" beina, M3 E30. :D

Og det kan jeg forklare sånn: På E30 står fjærbeinet nesten rett ned, på E36 mere skrått, så når man da setter e36 beinet rett, blir det sånn at forhjula legger seg for mye, når man svinger.

Da kommer "pump" sters osv.

Er jo føtt bak ei låve dør, disse ingenørene som laget E30 M3.

Men for vei kjøring er "billig" mixen helt greit. :D

Skrevet
Skal du bare ha 5 bolt på "billig" måten, er det greit med E36/Z3 osv. Men det kan ikke sammenlignes med "gull" beina, M3 E30. :D

Og det kan jeg forklare sånn: På E30 står fjærbeinet nesten rett ned, på E36 mere skrått, så når man da setter e36 beinet rett, blir det sånn at forhjula legger seg for mye, når man svinger.

Da kommer "pump" sters osv.

Er jo føtt bak ei låve dør, disse ingenørene som laget E30 M3.

Men for vei kjøring er "billig" mixen helt greit. :D

Hadde aldri noe problem med "pump" sters, kjørte i grunn mere på bane enn vei. Tror kansje dette er ett problem hvis du kjører i en proff serie, eller driver med konkuranse.

Jeg hadde forøvrig justerbare topplager, kansje det løste problemet du beskrev.

Skrevet

Jeg har ikke noe fasitt på dette, men vet at flere har prøvd med E36 beina, men er tilbake på M3/ 51mm igjen.

Men ved normal kjøring, så gå for E36 varinten. Men hadde hørt med dem, om du kan bruke M3 E30, M3 E36 eller M3 E46 eller alle.

Skal du bruke 2 eller 2.5 M20 ?

Skrevet
Ja, skal høre med de hva slags type M3 jeg kan bruke fra. Skal bygge på 2,5 M20 ;)

Uten at eg skal legge meg oppi det så svarte dem at e36 m3 bremser var ok, dette var i svaret til en fersk søknad på en e30.

Skrevet

jeg har desverre mine tvil om at man får godkjent e36 forstilling, men det er jo bare å høre.

compact/z3 baktstilling er nok ingen problem å få godkjent da denne er "lik" e30

Skrevet

Gratulerer med godkjenninga! Ka tenker du anngåande bakstilling? Nav frå M3 rett på 325 bruer er ei god løysing:) Husk at compakt bakstilling bygger hjula lenger ut i mot skjermen, veit ikkje om dette er tilfelle på Z3-versjonen..

Skrevet
Gratulerer med godkjenninga! Ka tenker du anngåande bakstilling? Nav frå M3 rett på 325 bruer er ei god løysing:) Husk at compakt bakstilling bygger hjula lenger ut i mot skjermen, veit ikkje om dette er tilfelle på Z3-versjonen..

Z3 bygger enda mer.

Skrevet

Hvis man bruker nav fra m3 i 325 bruer bak, hvordan blir det da med hjullager, bremseskive og calipper?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...