mAZE Skrevet Mars 26, 2011 Skrevet Mars 26, 2011 Jaggu har du fått deg fint motorrom, og flotte tall også,
316 Skrevet Mars 26, 2011 Skrevet Mars 26, 2011 Endelig fått deg gromme hjul også nå. Ref til hjulene i bremsefilmen !
anders87 Skrevet Mars 26, 2011 Skrevet Mars 26, 2011 Bare vent til han får på hjulene til godkjenning hos BT, de er episke
Torek Skrevet Mars 26, 2011 Skrevet Mars 26, 2011 Helt rått, Frank!! Skal bli tøft å høre lyden og kjenne draget av detta! Gratulerer med veldig flotte tall!
FTE Skrevet Mars 27, 2011 Forfatter Skrevet Mars 27, 2011 Takker, takker Er fornøyd selv også. Fekzen: Ser ut som dette fungerer optimalt, trengs ingen justering alls tonyku: Maks trykk på ca 2500-3000rpm. Den "dippen" der du tenker på? Vet ikke egentlig, er sikkert noen andre som kan svare på det. Ang. hjulene så drar de blikker, bare så dere vet det
Fekzen Skrevet Mars 27, 2011 Skrevet Mars 27, 2011 Takker, takker Er fornøyd selv også.Fekzen: Ser ut som dette fungerer optimalt, trengs ingen justering alls tonyku: Maks trykk på ca 2500-3000rpm. Den "dippen" der du tenker på? Vet ikke egentlig, er sikkert noen andre som kan svare på det. Ang. hjulene så drar de blikker, bare så dere vet det Härligt o höra det! Du får säga till om du ska ha mer effekt sen så kanske vi får uppdatera Turbochipet Att det blir en dipp efter vridmomentstoppen är inte så konstigt, det brukar bli så och eftersom du har två små turbos så får du laddtryck rättså tidigt och därmed kommer vridmomentstoppen också lite tidigare. Lite kul att jämföra, har ett exempel på en annan E30 325i Turbo, där man fått ungefär samma effekt som dig, men man laddar 0,75 bar istället. Det är ett tecken på att din är riktigt bra byggd och att du antagligen får mycket bättre "andning" och luftflöde med dina två turbo. Kika på denna http://www.fekzen.se/dyno_e30325i_075bar.pdf Senare laddtryck och därmed kommer momenttoppen senare också, men annars påminner effektkuvan om din. Din håller effekten bättre på högsta varven också och det tror jag beror på att din har lägre insugstemp, för på hans vart det lite väl varmt vid insuget så var det som begränsade så man inte kunde ladda på mycket mer. Grattis till ett fint bygge! Bra jobbat! Mvh// A.Fekzen
ehrnst Skrevet Mars 27, 2011 Skrevet Mars 27, 2011 hvordan synes han mobakk var å bruke, kan han forøvrig mappe noe? ....og hvilke priser opererer han med? du har forøvrig omtrent de samme tallene jeg hadde på min b23 med 0.8 i trykk. har den dippen etter momenttoppen også
FTE Skrevet Mars 27, 2011 Forfatter Skrevet Mars 27, 2011 Takk for det Fekzen, skal si fra om det blir mere effekt etter hvert Ehrnst: Mobakk har jeg ingenting å utsette på, hyggelig kar som virket som visste en del om trimming. Var hyggelig på service også, vi hadde en sikring som røk i computeren til rulla helt plutselig og han drev i nesten en time for å finne ut feilen og sette i ny slik at jeg kunne få dra noen pull til. Andre ville kanskje sendt meg hjem. Var vel der i ca to-tre timer og han tok 500,- for det. Vi koblet på bredbåndslambda og sjekket blandingsforholdet, det var vel det eneste vi trengte å ha styring på, så vet ikke om han er flink til å mappe. er jo bare å ringe han å spørre da
E30_Dale Skrevet Mars 27, 2011 Skrevet Mars 27, 2011 Meget pen kurve du har fått deg, fin effekt dette her. Likte også de "heftige" hjula dine:-)
ehrnst Skrevet Mars 27, 2011 Skrevet Mars 27, 2011 Takk for det Fekzen, skal si fra om det blir mere effekt etter hvert Ehrnst: Mobakk har jeg ingenting å utsette på, hyggelig kar som virket som visste en del om trimming. Var hyggelig på service også, vi hadde en sikring som røk i computeren til rulla helt plutselig og han drev i nesten en time for å finne ut feilen og sette i ny slik at jeg kunne få dra noen pull til. Andre ville kanskje sendt meg hjem. Var vel der i ca to-tre timer og han tok 500,- for det. Vi koblet på bredbåndslambda og sjekket blandingsforholdet, det var vel det eneste vi trengte å ha styring på, så vet ikke om han er flink til å mappe. er jo bare å ringe han å spørre da Send meg nummeret hans på en pm
FTE Skrevet Mars 29, 2011 Forfatter Skrevet Mars 29, 2011 Da var jeg en liten tur uti garasjen og jekket opp bilen for å stramme en bolt på bunnpanna. Plukket av oljereturen på panna og fikk et lite sjokk. I nedløpsrøret helt nederst var det antydning til "hvit olje" altså noe som liknet på det du får når du har vann blandet med olje. Skvatt jo selvfølgelig opp og skrudde opp påfyllingslokket. Der var det ingenting. Sjekket oljepinnen (som jeg gjør nesten hver gang jeg skal ut å kjøre et stykke), ingenting der heller. Er heller ikke olje i kjølevæsken så langt jeg kan se. Er det koksing av olja tro? Retur-røret fra den bakerste turboen har en liten "knekk" for å gå klar av grenrørene, kan det være at oljen har oppholdt seg her for lenge før den har rent ned i panna? Sjekket både retur-hullene og rørene ellers, der var det ingenting...
Stale_H Skrevet Mars 29, 2011 Skrevet Mars 29, 2011 Er vel ikke noe værre enn at det har dannet seg litt kondens hvis den har stått en stund tenker jeg.
FTE Skrevet Mars 29, 2011 Forfatter Skrevet Mars 29, 2011 Tviler på det, kjørte den på lørdag da jeg bremset den, og den står i varm garasje. Skulle ikke være fare for det da. Men finner ingen symptomer på noe uregelmessig heller. Kanskje ta en tur ut å starte den etterpå, se om det kommer noe under påfyllingslokket når den har gått en liten stund. Men håper jo du har rett, Stale_H
Kristov Skrevet Mars 29, 2011 Skrevet Mars 29, 2011 Må nesten ta av toppdekselet om du skal få sjekket skikkelig. Det er som regel de bakerste cylinderne som det skjer noe med.
FTE Skrevet Mars 29, 2011 Forfatter Skrevet Mars 29, 2011 Tok av toppdekselet nå, der var det ingenting av antydning. Merkelige greier. Da skal jeg starte den og kjøre en liten tur imorra, også skal jeg løsne oljeretur-slangen etter turen, så får vi se hva som kommer da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå