spz Skrevet Oktober 1, 2008 Share Skrevet Oktober 1, 2008 Heisann, Hadde nettop bilen inne til EU kontroll for første gang siden jeg fikk den og verkstedet mente jeg måtte fjerne sotingen på sidevinduene foran. Hva er egentlig reglene her, er det lov med delvis soting? All info mottas med glede. Mens jeg er i gang kan jeg også spørre om noen vet hvor jeg bør henvende meg i Oslo for å få senking godkjent i vognkort - har TÜV papirene. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jokke2k Skrevet Oktober 1, 2008 Share Skrevet Oktober 1, 2008 Har også en litt lettere tone soting på sidevinduene foran, men min bil har ikke vært på EU-kontroll enda. Er utført av http://www.atac.no/ - mulig de kjenner til reglene om du henvender deg til dem og spør? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabies Skrevet Oktober 1, 2008 Share Skrevet Oktober 1, 2008 Soting av frontruter og sideruter forann er ikke lov. For å godkjenne senkesett må du ha bilen inn på verksted for 4-hjuls kontroll, deretter må du til satans vegvesen med papirer fra kontrollen og TUV papirene. De sjekker at alt er som det skal, og så er det godkjent. Edit: Enkelte trafikkstasjoner kan være VELDIG vanskelige å ha med å gjøre. Her i kristiansand krevde de TUV papirer på skandinavisk språk (ikke lett å få tak i det nei) Mens i arendal hadde jeg time klokka 14.00. Klokka 14.10 var jeg på vei hjemover med godkjent senkesett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Oktober 1, 2008 Share Skrevet Oktober 1, 2008 Bare å skaffe seg ekstra sideruter, å bytte. Litt jobb, men ikke så ille. Evt at du bare bytter dørene Lån deg noen fjærbein med org innmat og bare flytt de over i anledning kontrollen. Mye jobb, men vi bor i Norge.. Så fort man ikke kan lese nr på fjærene (noe som fort er borte etter 1 års tid, iallefall på mine fjærer) så gjelder ikke TUV dokumentasjonen lenger, og er da like ugyldig som allt annet av senkesett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Oktober 1, 2008 Share Skrevet Oktober 1, 2008 Stemmer det.. Ingen film på rutene foran b-stolpen overhodet.. Ikke engang klar.. Og ikke engang selvmontert toppstripe er lov.. Så her har du fått "riktige" feil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spz Skrevet Oktober 1, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 1, 2008 Tusen takk for bra svar folkens. Er litt beita å måtte fjerne og kjøpe ny soting foran hvert 4. år *plystre* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Oktober 1, 2008 Share Skrevet Oktober 1, 2008 Det er faktisk annethvert år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spz Skrevet Oktober 1, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 1, 2008 Ah ja, seff, enda værre! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spz Skrevet Oktober 1, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 1, 2008 Bare å skaffe seg ekstra sideruter, å bytte. Litt jobb, men ikke så ille. Evt at du bare bytter dørene Lån deg noen fjærbein med org innmat og bare flytt de over i anledning kontrollen. Mye jobb, men vi bor i Norge.. Så fort man ikke kan lese nr på fjærene (noe som fort er borte etter 1 års tid, iallefall på mine fjærer) så gjelder ikke TUV dokumentasjonen lenger, og er da like ugyldig som allt annet av senkesett. Angående det siste der, er litt nervøs for det det, noen som vet om enkelte er "snillere" enn andre på dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Oktober 1, 2008 Share Skrevet Oktober 1, 2008 Lakkereren min lakka over serienummeret på KLISS nye coilovers når jeg fikk opplakkert bilen.. Ikke noe stress.. Ta med bilen til ett åøreit verksted.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jokke2k Skrevet Oktober 1, 2008 Share Skrevet Oktober 1, 2008 Ja, spz, du får heller gå til et verksted som ikke klager over slikt Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spz Skrevet Oktober 6, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2008 Ikke noe stress.. Ta med bilen til ett åøreit verksted.. Er det ikke Biltilsynet som må godkjenne senkesettet i vognkortet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jealous_much Skrevet Oktober 6, 2008 Share Skrevet Oktober 6, 2008 Evt at du bare bytter dørene Haha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Oktober 6, 2008 Share Skrevet Oktober 6, 2008 Ikke noe stress.. Ta med bilen til ett åøreit verksted.. Er det ikke Biltilsynet som må godkjenne senkesettet i vognkortet? Han tenkte på det med sotingen / senkingen igjennom EU-kontrollen. Jeg kjøpte på min gamle bil brukte sideruter hos høggern da jeg skulle godkjenne. Byttet dem, godkjente, og byttet tilbake. Kjekt å ha! Har du flere kompiser med samme bil og soting, så kan dere spleise på prisen på rutene. Til min E36, så betalte jeg vel.. 3-400,- for ett par. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Oktober 6, 2008 Share Skrevet Oktober 6, 2008 Kreativt Sliter vel litt med senkinga selv når min skal inn. tuv-papirene ligger i hanskerommet da. soting slipper jeg tenke på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå