Gå til innhold

Min E34 520i M50 "M-sport"

Olelink
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 235
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da kom pakken fra koed så nå har jeg skifta;

- plugger

- lamda (ny)

- toppdekselpakningene

- olje + filter

- luftfilter

Var ikke videre pent under topplokk-dekslet nei, men toppen så fin ut, ingen slitasje på kammer eller lignende og kjedene var strame og så fine ut ennå :)

w8r0vw32bys0tflaj1gw.jpg

f7c0ow68jv0xipk2bwog.jpg

r5o62596k8xr5xxz83fp.jpg

nbjs6p0n0od8zyjy88yg.jpg

weyjgkan1h3mrjtbdwly.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
  • 1 month later...

Lenge mellom oppdateringene her, noe som dels skyldes prioriteringer og at den i seg selv er en lite spennende bil å skrive noe mye om :P

MEN, har fått gjort litt i helgen.

Har skiftet olje+filter, luftfilter, tennplugger, tomgangs regulator, noen gummi slanger på innsuget, bensinfilter, vannpumpe og dermed også en god del kjølevæske. Dette burde gjøre bilen klar for flere mil på veien :)

En annen oppdatering er at den har fått byttet ut rieger fronten med en orginal front :)

Har fortsatt planer om M-tech front men i mellomtiden blir det med denne.

Den fikk også for en måneds tid siden senkesett (40-30) , imidlertid viste det seg at det ikke var bare bare å få av demperene bak så den er kun senket forran, siden denne bilen ikke kan stå så må jeg få tak i ett par brukte dempere som jeg bytter uansett om de gamle berger eller ikke :)

330v5nk9o0vdzhqm6ik9.jpg

6ldjglrowzh77zydpkhr.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pen bil.. likte ikke den fangeren da! hehe. bra den ser ut til og være borte nå.. Hvordan er det å handle fra koed ? Må man forskuddsbetale osv ? :)

Lykke til vidre..

Takk :)

Ja, rieger fangeren kommer ikke tilbake på min bil mer iallefall, mye penere med orginalfangeren, dama har rieger fangeren på sin bil siden jeg tok hennes. Hun spurte faktisk om å få den, men ser for meg at hun skifter mening innen forholdsvis kort tid ;)

På Koed må man forhåndsbetale ja, og de bruker litt lengre tid enn GS Bildeler/BMW Forhandlere.

MEN, Koed er billigere og jeg har mye bedre erfaring med at de sender riktige deler i riktig antall.

GS har jeg litt dårligere erfaring med på det feltet siden jeg ved flere anledninger har fått endten feil antall eller feil deler (dette forekommer mest hvis det blir masse smådeler, f.eks. skruer/muttre osv)

GS er veldig flinke til å ordne opp og jeg har alltid fått ettersendt evt deler som har manglet kun ved å ta en telefon til dem, men det er fortsatt surt å få feil deler.

Når jeg bestiller deler som haster bruker jeg GS (evt en BMW forhandler)

mens til alt annet bruker jeg Koed.no.

Husk koed skaffer alle orginaldeler så om du ikke finner dem liggende ute på siden deres så søker du opp dele.nr. i handlekurven (bruk BMW delenr). Dele.nr. kan du jo f.eks. finne på realoem.com eller GS bildeler sine hjemmesider. Skulle det være en del du trenger som ikke dukker opp når du søker på koed så send dem en mail så skaffer dem det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde jeg og Jon///M en liten photoshoot med min 520 og hans e46 320it.

Her er noen smakebiter:

Først måtte jo bilene vaskes grundig, her er Jon i gang med Wash Mit.

wgxjzatfyin27mxqmmt6.jpg

Jon til venstre og meg til høyre

8bbzv22thrarkxqz823k.jpg

hlmklhdsouqks7zpmxnw.jpg

nhwoavdqkarsfpi7m843.jpg

n9e4d8htej5up8zvxzd0.jpg

Det ligger mange flere bilder i Jon///M sin tråd her:

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=9 ... 5#img_5262

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er Hella sorte DE lykter, tonede/mørke hvite orginal blinklys (forran) og ikke minst brukt men meget pen orginal M5 fanger bestilt :D

Tenker bilen skal få en forrandring nå :)

M5 fangeren er i samme farge som min (kan være annen nyanse men fangeren bryter så mye med resten av bilen at det vises ikke like godt som en dør i annen nyanse enn bilen f.eks.). Fangeren er også helsort (altså uten den vanlige sølvstripen M5 har nederst rundt bilen) som også passer bra da jeg jo ikke har bakfanger og/eller sideskjørt med sølvstripe på.

Kommer bilder med en gang jeg har fått det montert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...