Grasatfahrer Skrevet Oktober 2, 2008 Skrevet Oktober 2, 2008 hmm .. Datsun Gt-R levers med spesial laget dekk som standard til bilen .. Alstå de er laget kun for Gt-R .. Porsche er levert med Michelin pilot sport cup dekka I N0 utgave . Altså de er spesielt utviklet til Porsche. Så kan vel trygt si at dekkmessig stiller de på lik linje med standard dekk. Synast Datsunen ser bra ut jeg , men mistenker den for å være omtrent like plastic fantastic i forhold til nyere Porsche i dag som skyline r33,34 var da de kom. Og appropo dette med at de ble bannet fra racing , det er bare tull og tøys . De forandret bare reglene litt og Datsun klarte ikke/ville ikke gjøre de nødvendige korreksjoner for at bilen skulle få kjøre. Men hvor mange ganger har de ikke forandret regler i motorsportklasser fra sesong til sesong? Porsche og Ferrari var vel mestrer til å få sine biler klasset inn etterhvert som reglene ble forandret. En av motorsport historiens råeste satsinger stod vel Porsche for da de bygget ikke mindre en 25 917 for å tilfredstille homologation reglene Har aldri kjørt en Zr1 , men har sittet inn i den . Og strengt tatt så betaler en kun for motor og drivlinje . Resten er plukket i sammen på nille og europris. Og Mercedes sine AMG utgaver , ruster de like mye som de vanlige bilene ? Forøvrig så digger jeg looken på nye Gt-r , men best liker jeg de gamle Datsunen med rekke sekser fra 70 tallet
hagenisse Skrevet Oktober 2, 2008 Skrevet Oktober 2, 2008 I Fifth Gear for noen uker siden, fikk de Bruno Senna, til å teste Nissan GT-R opp mot Porsche 997 Turbo. Akkurat, og det er ikke første gang det har endt slik. GT-R slo porschene greit på Best Motoring også. Jeg tror Cayman med sine mye bedre vektfordeling kunne vært en langt bedre bil enn 911, men det vil nok Porsche aldri tillate at den blir.
Fredrik Skrevet Oktober 2, 2008 Skrevet Oktober 2, 2008 I Fifth Gear for noen uker siden, fikk de Bruno Senna, til å teste Nissan GT-R opp mot Porsche 997 Turbo. Her kan dere se hvordan det gikk... http://www.youtube.com/watch?v=X9Jl8yLeV3A Hvor mange runder har denne 24 år gamle duden på denne banen før han satte seg inn i Porschen og kjørte runden som tidsmessig skulle telle mot GT-R´en. Problemet er at unge Bruno fremstilles som om han er upåvirket av omstendighetene og det faktum at Porschen ga ham erfaring med banen før han kjørte Datsun´en. Når dette er nevnt tror jeg (som allerede nevnt tidligere) at Nissan absolut har en vinner i GT-R´en.
Fredrik Skrevet Oktober 2, 2008 Skrevet Oktober 2, 2008 Jeg tror Cayman med sine mye bedre vektfordeling kunne vært en langt bedre bil enn 911, men det vil nok Porsche aldri tillate at den blir. Den vurderingen er jeg enig i, men på den annen side så ble jo Carrera GT på en måte en slags über Boxster... midtmotor er tingen...
MeSs Skrevet Oktober 2, 2008 Skrevet Oktober 2, 2008 Nissan sitt 4wd system er helt rått, jeg tviler ikke..
Inline six Skrevet Oktober 2, 2008 Skrevet Oktober 2, 2008 Alt i alt koker dette ned til synsing, spekulering og gjetting da ingen på dette forumet har prøvd disse bilene opp mot hverandre selv
Fredrik Skrevet Oktober 2, 2008 Skrevet Oktober 2, 2008 Alt i alt koker dette ned til synsing, spekulering og gjetting da ingen på dette forumet har prøvd disse bilene opp mot hverandre selv Det er korrekt, men skal vi stoppe med å ha det morsomt da... eller ?...
hagenisse Skrevet Oktober 2, 2008 Skrevet Oktober 2, 2008 .. men om vi hadde gjort det; hvor mange av oss er gode nok sjåfører til å virkelig vurdere det? Hvor mange runder har denne 24 år gamle duden på denne banen før han satte seg inn i Porschen og kjørte runden som tidsmessig skulle telle mot GT-R´en. Blir alltid slike spørsmål... i tillegg.. var forholdene like? Er han vant med å kjøre hekkmotor? Var Porschen en rævkjørt pressebil? Bremset han ned for en tilfeldig passerende and med GT-R'en? Så langt er den eneste "testen" jeg har sett hvor Porschene har slått plastraketten Porsche sin egen.. Men samme kan det være; skal jeg ha superbil, skal den jammen meg se ut som en også!
Inline six Skrevet Oktober 2, 2008 Skrevet Oktober 2, 2008 Alt i alt koker dette ned til synsing, spekulering og gjetting da ingen på dette forumet har prøvd disse bilene opp mot hverandre selv Det er korrekt, men skal vi stoppe med å ha det morsomt da... eller ?... Nei for all del, men det er jo litt gøy å legge fakta på bordet å da
Fredrik Skrevet Oktober 2, 2008 Skrevet Oktober 2, 2008 Nei for all del, men det er jo litt gøy å legge fakta på bordet å da Det er jeg helt enig i og det er jo noen av oss som både har kjørt og eid biler som ikke er helt ulike f.eks Porsche 911 Turbo....
hagenisse Skrevet Oktober 2, 2008 Skrevet Oktober 2, 2008 Det er jeg helt enig i og det er jo noen av oss som både har kjørt og eid biler som ikke er helt ulike f.eks Porsche 911 Turbo.... Problemet er at de (du? ) blir som han som stod frem i lokalavisen og skrøt av at han nå kjøpte sin 20-ende Toyota. Verdens beste bil var det. Hvordan han vet det når han aldri har prøvd noe annet er jo litt spesielt...
Deep Dish Skrevet Oktober 2, 2008 Skrevet Oktober 2, 2008 Det er jeg helt enig i og det er jo noen av oss som både har kjørt og eid biler som ikke er helt ulike f.eks Porsche 911 Turbo.... Problemet er at de (du? ) blir som han som stod frem i lokalavisen og skrøt av at han nå kjøpte sin 20-ende Toyota. Verdens beste bil var det. Hvordan han vet det når han aldri har prøvd noe annet er jo litt spesielt... Hehehe.. Dagens..
oddis Skrevet Oktober 2, 2008 Skrevet Oktober 2, 2008 Nei gutter, kjøp dere E30, sett inn 350hp + NA motor, og grisekjør de fleste på Ringen Hahahaha. Ingen av oss er kompetente til å spekulere noe mer. At både Corvetten og GT-Rn har mer effekt enn på papiret har jo noen dynotester bekreftet i etterkant... Man må teste alt sånt på forhånd.. Kommer det fra Porsche-hold, vil man umiddelbart bli skeptisk til objektiviteten under sammenlikningen. Dynotest, like dekk, uavhengig logging av bilens oppførsel samt valgfri sjåfør på begge bilene. Det er en god start.
Fredrik Skrevet Oktober 2, 2008 Skrevet Oktober 2, 2008 Problemet er at de (du? ) blir som han som stod frem i lokalavisen og skrøt av at han nå kjøpte sin 20-ende Toyota. Verdens beste bil var det. Hvordan han vet det når han aldri har prøvd noe annet er jo litt spesielt... Det er et interessant perspektiv du trekker frem, men jeg mener at så lenge fysikkens lover ikke endrer seg dramatisk har man et relativt objektivt syn på sakene med litt basic kjøreerfaring med noen signifikante bilmodeller. Man kommer etter min mening langt i en Mazda MX-5... dernest en alminnelig Porsche 911 (gjerne en eldre klassisk modell uten elektroniske hjelpemidler)... og dernest en en tyngre GT/Autobahnlokomotiv som f.eks en BMW E31. Hvis man ønsker en mer sofistikert kjøreopplevelse kan man f.eks prøve en BMW E30 318is eller en E30 M3... eller en Porsche Boxster... sånn bare for å føle hva en skikkelig balanse er for noe. Vel.... folk har forskjellige preferanser og erfaringer... og det gjenspeiler vel egentlig diskusjonene her inne.
hagenisse Skrevet Oktober 2, 2008 Skrevet Oktober 2, 2008 Nei gutter, kjøp dere E30, sett inn 350hp + NA motor, og grisekjør de fleste på Ringen Trodde det holdt med en fin M42 jeg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå