elcapito Skrevet Oktober 2, 2008 Skrevet Oktober 2, 2008 Har en e53 (x5, 2004, diesel), som etter å ha blitt varm har en rykkete nedgiring til første ved oppbremsing i lav fart. Så rett før den stopper før et kryss "rykker" den over i første gir. Ellers fungerer alt bra. Noen som har peilig på hva dette skyldes
elcapito Skrevet Oktober 2, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 2, 2008 Nei, men det ser ut til at oljen er første område jeg skal sjekke! Er det oljefilter i automatkassa?
Jealous_much Skrevet Oktober 2, 2008 Skrevet Oktober 2, 2008 Ja, det er oljefiltersats inni kassa. Foreslår at du bytter dette og slenger på ny olje. Du må ta av bunnpanna på girkassen for og skifte dette.
E46Johnny Skrevet Oktober 2, 2008 Skrevet Oktober 2, 2008 Har du også feil på ABS? Har hørt at den ene abs sensoren har tilknytting til automatkassa. Automatkassen oppfører seg da merkelig med hensyn til giring. Hadde en nabo med E39 523 med et automatkasse problem som lignet litt på ditt samt at abs lampen lyste. Han bytta den defekte abs sensoren og automatkassa ble i orden. Tror den abs føleren brukes til hastighets informasjon.
Chris A Skrevet Oktober 4, 2008 Skrevet Oktober 4, 2008 Ja, det er oljefiltersats inni kassa. Foreslår at du bytter dette og slenger på ny olje.Du må ta av bunnpanna på girkassen for og skifte dette. Hvordan klarer du og bytte "All" Oljen på denne automat kassa? Det er jo et lukket system, skal ikke være nødvendig og skifte.. Klarer aldri å skifte all oljen i på disse bilene. Har mer tro på sensor feil, diesel pumpe som jukser. ER det chip eller boks på bilen?
vrtx Skrevet Oktober 4, 2008 Skrevet Oktober 4, 2008 Ja, det er oljefiltersats inni kassa. Foreslår at du bytter dette og slenger på ny olje.Du må ta av bunnpanna på girkassen for og skifte dette. Hvordan klarer du og bytte "All" Oljen på denne automat kassa? Det er jo et lukket system, skal ikke være nødvendig og skifte.. Klarer aldri å skifte all oljen i på disse bilene. Har mer tro på sensor feil, diesel pumpe som jukser. ER det chip eller boks på bilen? Ser ikke problemet? Får jo ut all oljen med å ta av bunnpanna og ut med filteret. Tar man av rørene til oljekjølere på kassa så kan man jo blåse ut olja som er i rørene (noe som ska gjøres etter ett girkasse havari).
520ia Skrevet Oktober 4, 2008 Skrevet Oktober 4, 2008 Hei! Hadde akkurat det samme på min e60. Hadde den inne til software oppdatering av automatkassa. Kjørte hjem med et stort Den ble som ny
helgeb Skrevet Oktober 4, 2008 Skrevet Oktober 4, 2008 tapp av oljen til det slutter å rennne,så starter du motoren og lar den gå i 10sek. får da tømt converteren
Chris A Skrevet Oktober 4, 2008 Skrevet Oktober 4, 2008 Ser ikke poenget i å skifte olje på kassa, når BMW sier det ikke er nødvendig. Hva koster et slikt oljeskift som du snakker om, ned med bunnpanne etc.? Uansett vanskelig å få ut all oljen.
Z1 Skrevet Oktober 4, 2008 Skrevet Oktober 4, 2008 Noen som har erfart at oljen varer evig ?????Bytt olje og kjør 300 t km uten og bytte kasse. Olje skift er billigere enn ny kasse.Evighets olje for BMW er 100 t km og garantien er ute . Dem selger deg gjerne en ny kasse ferdi montert ,.
Jealous_much Skrevet Oktober 5, 2008 Skrevet Oktober 5, 2008 Ser ikke poenget i å skifte olje på kassa, når BMW sier det ikke er nødvendig.Hva koster et slikt oljeskift som du snakker om, ned med bunnpanne etc.? Uansett vanskelig å få ut all oljen. "lifetime" olje er bare tull.. Skift olje/filter så skal du se at det vil funke. Ånei det er ikke vanskelig og få ut all oljen. Starter bilen med bunnpannen av som nevnt tideligere....
520ia Skrevet Oktober 5, 2008 Skrevet Oktober 5, 2008 Skifte olje så blir alt bra hvor langt har bilen gått Bør vel ha gått ganske langt hvis et oljeskift skal gjøre så store forskjell Bare spør
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå