buckley Skrevet Oktober 2, 2008 Skrevet Oktober 2, 2008 Hei, hva må en regne med av service-utgifter på en 530d som er gått ca 170-230000km? Så en annonse for en som var gått 212kkm og fikk litt skrekken. følgende var skiftet siste år: - Støtdempere foran - Bremseskiver foran - Bremseklosser foran/bak - Bærearmer foran - Foringer foran - ABS følere foran - Termostat - Vannpumpe - Turbo - Trykksensor - Wastegate - Luftmassemåler - Matepumpe - Inlinepumpe - Xenon lamper Må en regne med en skikkelig sjau når de nærmer seg 200kkm?? og hvor mye koster noe sånt på verksted?
Morbus Skrevet Oktober 2, 2008 Skrevet Oktober 2, 2008 Ser nesten bare slitedeler på den listen der jeg. Normalt dette på en bil som har gått 200.000 vel?
Ørjan_S Skrevet Oktober 2, 2008 Skrevet Oktober 2, 2008 Ser nesten bare slitedeler på den listen der jeg.Normalt dette på en bil som har gått 200.000 vel? Dersom du ser hvilke biler han har fra før skjønner jeg godt at han stusser på en slik liste....
buckley Skrevet Oktober 2, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 2, 2008 kan vel bare si satan! Skal bytte primeraen for den har rundet 240kkm nå.. men de siste 80.000 km har jeg byttet luftfilter, oljefilter, plugger og et endeledd.. og ingenting er galt med den.. men det lokker med bmw igjen da - har bare aldri vært i nærheten av sånne servicelister før.. Er det f.eks. 525d mindre service krevende enn 530d? Eller gjelder det bare for alle bmw at det må skiftes store ting når 200kkm rundes? red: Hva koster en sånn ønskeliste forresten??
T.R.Melum Skrevet Oktober 2, 2008 Skrevet Oktober 2, 2008 Slapp av... Det er en relativ lang liste, men det hører vel med til skjeldenhetene at ALLE disse delene må byttes samtidig. Er jo greit å kjøpe en bil som nettopp har skiftet alt på den lista, blir jo mest sannsynlig en stund til de må skiftes på nytt.
buckley Skrevet Oktober 2, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 2, 2008 ja, hvis ikke det er en ny liste med ting som må skiftes i løpet av det neste året.. har aldri sett en bil med så mye servicehistorikk får vel bare satse på å finne en bil som er gått rundt 100kkm og satse på å slippe unna de første par årene
Ørjan_S Skrevet Oktober 2, 2008 Skrevet Oktober 2, 2008 Dersom du skrur selv så er ikke deleprisene til BMW så ille, ei heller serviceprisene. Timeprisene på annet arbeid blir en annen sak, men et gjelder kanskje flere merker....
zH- Skrevet Oktober 2, 2008 Skrevet Oktober 2, 2008 er vel på en måte et bra tegn at ting blir byttet da Da vil det jo si at ting er som de skal. Skjønner problemet med at det koster, men er jo ikke sikkert det er nødvendig, kun ønskelig å bytte. Har vel litt med at man vil ha det 100% ikke 70%. Er man en gjenomsnitts toyota person så bytter man jo ikke noe på bilen fordi den er dass å kjøre uansett. (no offence til noen, bare brukt som eksempel) Just my 2 cents
buckley Skrevet Oktober 2, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 2, 2008 joda, med unntak av turbo og matepumpe skulle jeg vel med litt godvilje kunne fått til resten selv. men må si jeg ble ikke bare litt overrasket..
buckley Skrevet Oktober 2, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 2, 2008 nåja, er ting gåent så er det gåent og skal skiftes.. men synest det har vært mye rart med 5 serien av disse modellene. naboen måtte skifte hjullager på 80.000km og fikk forklart at det var helt normalt.. hvis rep-listen over gjenspeiler et normal-år som eier av en 2001model 530d som er gått ca 200kkm så skal jeg finne meg en annen bil =) men håper jo ikke det er så ille..
Kjennern Skrevet Oktober 2, 2008 Skrevet Oktober 2, 2008 Hei,hva må en regne med av service-utgifter på en 530d som er gått ca 170-230000km? Lista mi: var skiftet siste år: - Støtdempere foran - Bremseskiver foran - Bremseklosser foran/bak - Bærearmer foran - Foringer foran - Traversforinger bak - 3 Dyser - Dieselpumpe rele - 6 glødeplugger - Oljekjøler til servo - Inlinepumpe - Matepumpe - Og nå muligens hjernen Men vil påstå at jeg har vært eksepsjonelt uheldig da med alt dette på 12 mnd....
buckley Skrevet Oktober 2, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 2, 2008 sånt blir det pæng av.. foringer og støtdempere skiver og klosser er jo greit, men matepumper, hjerne, gearkasser og greier bør jo holde litt lenger... kanskje.. nei, får spare mer og kjøpe nyere bil..
Kjennern Skrevet Oktober 2, 2008 Skrevet Oktober 2, 2008 Joda, men hjernen og pumpene er jo litt spesielle da. Ellers er det normale slite deler omtrent. Litt må en regne med på 200.000KM....
Odd-M Skrevet Oktober 2, 2008 Skrevet Oktober 2, 2008 For min del er det andre veien. Det har vært lite problemer med min 530d som til tross for 199000 km fremdeles ruller med originale dyser, pumper, turbo, hjerne, girkasse osv. Har skiftet noe slitedeler, men det betegner jeg som normalt størrelsen på bilen tatt i betraktning. Det blir helt feil å sammenligne noe slikt med en Deprimera.
buckley Skrevet Oktober 2, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 2, 2008 mja, vet ikke jeg - har hatt flere biler i min tid. men aldri hørt om så mye rart før.. når det gjelder deprimeraen så ble den kjøpt inn som pendlerbil for 27.000kr for 5 år siden, har rullet nesten 90.000km siden det og vært påkostet minimalt siden.. kjøper jeg en bil til 250.000 som er vesentlig nyere så har jeg jo selvfølgelig forventninger om at det man ikke skal legge ned en tredjedel av kjøpssummen i verkstedregning pr år.. nei, får spare mer og vente til biler blir solgt i panikk over høy rente og håpe det blir råd til bil som er gått rundt 100kkm - er vel tryggere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå