Gå til innhold

BMW M3GT #109


Olelink
 Share

Anbefalte innlegg

ville gått slikt jeg da, felger/hovedlykter med blink først... potta kan du ha, evt bare å kappe av endene og sveise på nye ;-) grillen ville jeg faktisk bare beholdt, kanskje lakket sort (eller grønn!?) ser litt karbon ut :-P

Bildet er endten litt gamelt, eller at lyset spiller oss ett puss siden nyrene iallefall er helsorte nå, pent det men tror nok at det blir pre-face igjen.

Potta begynner å bli slitt så må byttes alikevel, er vist ingen kvalitetspotte.

Først og fremst må den rettes opp da den henger synlig skeivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nope... vår kjære moderator FREDRIK skriver post facelift ;-) så vil anta at det er riktig ;-) hehe...

men post er jo etter, og facliften ble introdusert på 97 modellene om jeg ikke tar feil... og alle biler produsert etter 1/9 -96 heter post facelift, på papiret... facelift er oppgraderingen, men postface, er bilene laget etter ;-)

sorry OT :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, men ettersom den har understellsnr. EA40109, så er det GT #109.

Det har vert noe diskusjon rundt dette, men det har kommet frem at de 3 siste siffer i understellsnr. er produksjonsnr. å det vil da si at den første GT'en EA40000 er GT#000.

Ser det er kommentert av andre også, men det spørs jo hvordan man teller dette. Snakker man produksjonsnummer, så OK, men teller man bil 1, bil 2, bil 3, så er det bil nummer 110 ut av linja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nope... vår kjære moderator FREDRIK skriver post facelift ;-) så vil anta at det er riktig ;-) hehe...

men post er jo etter, og facliften ble introdusert på 97 modellene om jeg ikke tar feil... og alle biler produsert etter 1/9 -96 heter post facelift, på papiret... facelift er oppgraderingen, men postface, er bilene laget etter ;-)

sorry OT :-P

På engelsk/amerikansk engelsk bruker de begrepene prefacelift og postfacelift om biler som er produsert eller produseres... og som du skriver er selve oppgraderingen en facelift. Vi forenkler ofte slike uttrykk på norsk og dermed snaker vi om før og etter facelift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, men ettersom den har understellsnr. EA40109, så er det GT #109.

Det har vert noe diskusjon rundt dette, men det har kommet frem at de 3 siste siffer i understellsnr. er produksjonsnr. å det vil da si at den første GT'en EA40000 er GT#000.

Ser det er kommentert av andre også, men det spørs jo hvordan man teller dette. Snakker man produksjonsnummer, så OK, men teller man bil 1, bil 2, bil 3, så er det bil nummer 110 ut av linja...

Hehe, ble ikke så lett dette, men tror jeg får nevne i start tråden at den er produksjons nummerert 109 men at det er bil nr 110 så har jeg backet meg opp litt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... okey :-P

hmmm... postfacelift er jo finere da :-P men joa, er jo ikke orginalt på den bilen uansett...

men det som er avgjort er i hvertfall at du vil ha bilen i en penere stand, enn det den er nå :-D

Mener nå iallefall det selv at bilen er finest i mest mulig orginal stand, syns nå forresten at pre-faceliften er likså fin som facelift jeg da, kanskje fordi så mange der jeg bor har konvertert til facelift at pre-face nesten blir litt sjeldent :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, men ettersom den har understellsnr. EA40109, så er det GT #109.

Det har vert noe diskusjon rundt dette, men det har kommet frem at de 3 siste siffer i understellsnr. er produksjonsnr. å det vil da si at den første GT'en EA40000 er GT#000.

Ser det er kommentert av andre også, men det spørs jo hvordan man teller dette. Snakker man produksjonsnummer, så OK, men teller man bil 1, bil 2, bil 3, så er det bil nummer 110 ut av linja...

Hehe, ble ikke så lett dette, men tror jeg får nevne i start tråden at den er produksjons nummerert 109 men at det er bil nr 110 så har jeg backet meg opp litt :D

Produksjonsnr. = Bilnr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, men ettersom den har understellsnr. EA40109, så er det GT #109.

Det har vert noe diskusjon rundt dette, men det har kommet frem at de 3 siste siffer i understellsnr. er produksjonsnr. å det vil da si at den første GT'en EA40000 er GT#000.

Ser det er kommentert av andre også, men det spørs jo hvordan man teller dette. Snakker man produksjonsnummer, så OK, men teller man bil 1, bil 2, bil 3, så er det bil nummer 110 ut av linja...

Hehe, ble ikke så lett dette, men tror jeg får nevne i start tråden at den er produksjons nummerert 109 men at det er bil nr 110 så har jeg backet meg opp litt :D

Produksjonsnr. = Bilnr.

joa men ser det er flere steder som lister opp GT'ene sånn at den første bilen altså produksjonsnr 000 blir bil nr 1, siden det er litt kjipt å kalle bilen sin bil "0".

MEN, for å gjøre dette enkelt så skriver jeg nå om dette i tråden min slik at til de som ser ett nytt nr på den så har jeg ikke byttet GT ;)

Siden det ikke akkurat hoper seg opp med GT'eiere/tidligere eiere her inne så er det vel best at vi få som har/har hatt nummererer de likt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...