Gå til innhold

BMW M3GT #109


Olelink
 Share

Anbefalte innlegg

Her er (litt forsinket) mobilbildene jeg lovte å legge ut i går :P

vqfu253bwi7licfh57ts.jpg

shtmxcp67nl7x0wa7lpm.jpg

Stopper nok litt opp på dette prosjektet siden jeg i dag fikk deler til å fortsette med 520'n. Som har høyere prioritet siden det er bruksbilen.

Samtidig fikk jeg forespørsel om å reise ut offshore en uke tidligere. Skulle egentlig hatt tre uker fri men blir bare to. Derimot får jeg da 5 uker sammenhengende fri etter denne turen.

Egentlig passer alt dette ganske godt siden jeg må legge inn en tilleggs bestilling hos Koed nå med bremse-rør deler osv. Da har dette kommet når jeg kommer hjem og ingen tid har gått til spille med å vente på deler :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle egentlig vært offshore nå. Men med kansellerte flighter både i går og i dag sitter jeg fortsatt hjemme :P (Vel og merke med full betaling).

Så fikk sett over nok en liten pakke fra Koed som kom i dag:

- Div til utskiftingen av bremse- og bensin- rør

- ny tappeplugg m/ skive for tappepunkt av kjølevæske på blokka

- toppdekselpakninger

- de siste foringene til diffen som jeg glemte sist og noen o-ringer til plenumsrørene.

cduoubprfog5v37jmeyv.jpg

Blir ikke gjort noe med før jeg kommer hjem igjen, men greit å sjekke at alt var der :)

Kommer ellers som sagt til å bestille det resterende jeg trenger til å bytte alle (bare de mest utsatte som ut til hvert hjulhus forran og bak samt bakover under bilen) bremserørene mens jeg er ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er ny bestilling til Koed lagt inn (rettere sagt lagt inn i går).

Er selv offshore så dama har vært så snill å hentet ut alle bremserørene for meg hos den lokale bmw forhandleren. Så da er de også klare for bøying og montering.

Delene som ble bestilt er bla:

- Orginale forsterkede nedre bærearmer bak fra BMW Motorsport (mellom svingarm og travers).

- Nye braketter til hovedforingen på svingarmene bak (de gamle hadde litt rust).

- Alle smådelene som trengs til bytte av bremserørene.

- Stålomspunnede bremseslanger forran og bak (sett med 6 slanger).

- Ny diffolje, usikker på mengde så bestilte 1,5l (Castrol SAF-XJ).

- Ny holder og beskyttelse til speedogiver på diff da dette var helt bortrustet.

- Motorolje og filter (Castrol TWS-Motorsport 10w-60).

- Rør-sett med rørene på oversiden av bensintank og flere div deler til bytte av bensinrør.

- Div små-deler til bakstilling (kabelholdere osv).

- Orginal avblending på cd-spiller hull i midtkonsoll.

+ noe mer småtteri og ny gasswire til 520'n (se 520 tråden).

Så nå er det bare å glede seg på å komme hjem fra nordsjøen og ta fatt på all jobben som står forran meg, har jo e30 prosjektet til Jon også som går parallelt med dette så det er mer enn nok å ta tak i 8)

Edit:

Har også lagt til 2l ATE Super Blue Racing bremsevæske i ordren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være fint å jobbe offshore, virker som at du kan ta igjen mye skruing når du har perm. :)

Joda, er da absolutt noen gode fordeler, og av dem er vel den viktigste nettopp avspasseringen siden man får så lang sammenhengende fri. Har jo 3 og 4 uker fri annenhver gang.

Men så er det jo noen minus med offshore også. Deriblandt i denne sammenheng at man er ganske fastlåst på reisingen og kan ikke velge og vrake blandt treff. Man går derfor alltid glipp av treff/happenings man gjerne skulle vært med på de to ukene man er ute.

Men viktigst er vel at jeg trives med det jeg driver med og syns det fungerer for meg selv og hun som sitter igjen hjemme å være borte de 2 ukene hver gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være fint å jobbe offshore, virker som at du kan ta igjen mye skruing når du har perm. :)

Joda, er da absolutt noen gode fordeler, og av dem er vel den viktigste nettopp avspasseringen siden man får så lang sammenhengende fri. Har jo 3 og 4 uker fri annenhver gang.

Men så er det jo noen minus med offshore også. Deriblandt i denne sammenheng at man er ganske fastlåst på reisingen og kan ikke velge og vrake blandt treff. Man går derfor alltid glipp av treff/happenings man gjerne skulle vært med på de to ukene man er ute.

Men viktigst er vel at jeg trives med det jeg driver med og syns det fungerer for meg selv og hun som sitter igjen hjemme å være borte de 2 ukene hver gang :)

Ja, du sier noe der! Kunne muligens tenkt meg dette selv, når jeg er ferdig som bilmekaniker lærling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er ny bestilling til Koed lagt inn (rettere sagt lagt inn i går).

Er selv offshore så dama har vært så snill å hentet ut alle bremserørene for meg hos den lokale bmw forhandleren. Så da er de også klare for bøying og montering.

Delene som ble bestilt er bla:

- Orginale forsterkede nedre bærearmer bak fra BMW Motorsport (mellom svingarm og travers).

- Nye braketter til hovedforingen på svingarmene bak (de gamle hadde litt rust).

- Alle smådelene som trengs til bytte av bremserørene.

- Stålomspunnede bremseslanger forran og bak (sett med 6 slanger).

- Ny diffolje, usikker på mengde så bestilte 1,5l (Castrol SAF-XJ).

- Ny holder og beskyttelse til speedogiver på diff da dette var helt bortrustet.

- Motorolje og filter (Castrol TWS-Motorsport 10w-60).

- Rør-sett med rørene på oversiden av bensintank og flere div deler til bytte av bensinrør.

- Div små-deler til bakstilling (kabelholdere osv).

- Orginal avblending på cd-spiller hull i midtkonsoll.

+ noe mer småtteri og ny gasswire til 520'n (se 520 tråden).

Så nå er det bare å glede seg på å komme hjem fra nordsjøen og ta fatt på all jobben som står forran meg, har jo e30 prosjektet til Jon også som går parallelt med dette så det er mer enn nok å ta tak i 8)

M5en trenger litt kjærlighet den også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være herlig å få "nytt" understell på bilen :) Hva jobber du med offshore og hvor? :) Jobber offshore selv..

Gleder meg virkelig til første prøvetur ja ;)

Overgangen blir nok ganske stor med så mye nye deler på en gang.

Jobber som elektriker i Aker Elektro avd. Midt Norge og har siden jeg begynnte offshore vært på Norne (Halten-Nordland feltet).

Hvor og med hva jobber du da?

Ja, du sier noe der! Kunne muligens tenkt meg dette selv, når jeg er ferdig som bilmekaniker lærling.

Trives meget godt jeg ja :)

Møter stadig masse trivelige folk.

Så nå er det bare å glede seg på å komme hjem fra nordsjøen og ta fatt på all jobben som står forran meg, har jo e30 prosjektet til Jon også som går parallelt med dette så det er mer enn nok å ta tak i 8)

M5en trenger litt kjærlighet den også ;)

Hehe, ja vi har da mer enn nok å henge fingrene i med alle prosjektene våre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg virkelig til første prøvetur ja ;)

Overgangen blir nok ganske stor med så mye nye deler på en gang.

Jobber som elektriker i Aker Elektro avd. Midt Norge og har siden jeg begynnte offshore vært på Norne (Halten-Nordland feltet).

Hvor og med hva jobber du da?

Okei, har aldri vert der. Jobber selv i Seawell wireline og reiser stort sett rundt på Ekofisk nå, men har vert en del på Oseberg og deromkring også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg virkelig til første prøvetur ja ;)

Overgangen blir nok ganske stor med så mye nye deler på en gang.

Jobber som elektriker i Aker Elektro avd. Midt Norge og har siden jeg begynnte offshore vært på Norne (Halten-Nordland feltet).

Hvor og med hva jobber du da?

Okei, har aldri vert der. Jobber selv i Seawell wireline og reiser stort sett rundt på Ekofisk nå, men har vert en del på Oseberg og deromkring også.

Ok.

Hvilke jobb rotasjoner opperer dere med da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2-3-2-4 eller 2-4 mot å gå ned 7.7% i lønn.. ;)

Vi har også 2-3/2-4 og jeg er godt fornøyd med det, men vi har i mange år prøvd å fått gjennom kontinuerlig 2-4 rotasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ny forsendelse fra Koed ;)

Blandt annet:

- Orginale forsterkede nedre bærearmer fra BMW Motorsport

- Holderene til hoved-svingarmsforingene

- Stålomspunnede bremseslanger

- rep sett med alle slangene oppå bensintanken

- Castrol Diff olje

- TWS Motorsport olje + filter

- ATE Super blue racing bremsevæske

- div smådeler til bytte av bremserør og bensinrør

- blendedeksel over radio/cd hullet i dash (inntil jeg finner meg en fin orginal bmw cd-spiller)

- noe småtteri :)

xlhflotklhkpj2s0dgi0.jpg

lxq5rree8hrdu6v7j58w.jpg

Har blitt svært lite skruing den siste tiden desverre. Ble slutt med dama i begynnelsen av påska og har ikke før nå hatt noe som helst slags lyst til å skru bil :(

Men nå begynner lysten å komme tilbake litt etter litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...