Disaster Skrevet Oktober 8, 2008 Skrevet Oktober 8, 2008 Og det jeg mente var at 220 km/t i en E36 ER EN MYE STØRRE OPPLEVELSE
Werther Skrevet Oktober 8, 2008 Skrevet Oktober 8, 2008 Tror ikke de som har skrevet om det der har tenkt seg om. Vandrehistorier som har oppstått av at motoren ved en tilfeldighet døde akkurat etter å ha gått av gassen i høy fart tenker jeg. At motoren ikke skal tåle at man aksellererer og så slipper gassen er jo bare toill.. Dette er absolutt ikke vandrehistorier, Gunnar. Er veldig mange i Sverige og Tyskland som har kjørt i hjel motoren på/etter toppfartstest pga motoren får for lite bensin. Chipping gjør vondt verre, og det har mange svensker erfart.. Siste mann ut var en belgisk kar på m5board nå i august... Selv har jeg begynt å legge den i fri etter toppfart pga frykt for havari... Er litt kjedelig at motoren er såpass skjør på visse områder, men i alle andre disipliner er den jo knall. Begynner å bli gammelt...
Nytern Skrevet Oktober 8, 2008 Skrevet Oktober 8, 2008 Og det jeg mente var at 220 km/t i en E36 ER EN MYE STØRRE OPPLEVELSE Easy on the caps there, dreamer.
Disaster Skrevet Oktober 8, 2008 Skrevet Oktober 8, 2008 Da har du vel en magisk 320 da. Som gjør 20kmt over oppgitt toppfart fra fabrikk med mer å gå på.Skulle ønske min var magisk! Tja jeg vet ikke jeg men jeg er fornøyd i alle fall Tror ikke det er så mye magisk rundt det men registrerer at du er misfornøyd med din
Nytern Skrevet Oktober 8, 2008 Skrevet Oktober 8, 2008 Da har du vel en magisk 320 da. Som gjør 20kmt over oppgitt toppfart fra fabrikk med mer å gå på.Skulle ønske min var magisk! Tja jeg vet ikke jeg men jeg er fornøyd i alle fall Tror ikke det er så mye magisk rundt det men registrerer at du er misfornøyd med din Neinei, du tar feil. Jeg er realistisk angående min! Jeg kom over stadiet du befinner deg i når jeg passerte 14.
Nytern Skrevet Oktober 8, 2008 Skrevet Oktober 8, 2008 Ja.. Det sier at jeg ikke tilegner bilene mine spesielle egenskaper kun fordi de er i mitt eie. Ifølge fabrikkstall skal min e39 gjøre 226kmt. Da gjør den vel det da. Under perfekte forhold. Selvom jeg sikkert fint klarer 240-50 på meteret betyr ikke det at bilen gjør dette i reell toppfart. Du sier du har testa speedometeret ditt. Er det 100% kalibrert så det viser korrekt toppfart v/220kmt? Jeg tviler! Om jeg virker en smule sarkastisk så er det fordi det er akkurat det jeg er..
bcrazy Skrevet Oktober 8, 2008 Skrevet Oktober 8, 2008 Nå må du huske at i så høye hastigheter har de fleste biler en solid misvisning på speedometeret. Reell fart du har med 220 på meteret er vel som oftest 180-200kmt.Ikke for å være Mr Gledesdreper. Jeg er Sigurd Dragedreper, det får holde! opp mot 18% feilvisning er ikke det som er normalt på de fleste biler... Ikke mye feilvisning her ivhertfall Edit: GPS viste 224 km/t Det stemmer bra med turtallet og.
Nytern Skrevet Oktober 8, 2008 Skrevet Oktober 8, 2008 Nå vet jeg ikke om jeg ville lagt ut videoklipp som viser at bilen min bruker 1min fra 210 til 225kmt.. Ellers har jeg ett spørsmål.. Dere som liker å filme mens dere holder 200kmt+. Har dere tenkt på hvor fort ting skjer i den hastigheten og hvor lite praktisk det er å konsentrere seg om filming om noe plutselig skulle gå galt? OG! Hvorfor filmer dere ikke bare gps'en? Det gir litt mer troverdighet. Speedohastighet vil aldri være "bevis" nok for meg.
S.Arnesen Skrevet Oktober 8, 2008 Skrevet Oktober 8, 2008 jeg fikk opp 226 på gps'en min i danmark for en stund tilbake. hadde vel muligens ett par km til å hente, men jeg syns turtallet var høyt nok allerede. Hvordan stemmer det med fabrikk talla på en e46 320 med m52tu b20? om noen sitter på den infoen:)
bcrazy Skrevet Oktober 8, 2008 Skrevet Oktober 8, 2008 Nå vet jeg ikke om jeg ville lagt ut videoklipp som viser at bilen min bruker 1min fra 210 til 225kmt... Hvorfor ikke? Fordi den går dårlig? Diskusjonen her er hvor rett speedometeret viser, hvor lang tid det tar å komme til en gitt hastighet er lite relevant i den sammenheng. En 97 E39 520 man, har toppfart på 220km/t. Å komme opp i 224 km/t i slakk nedoverbakke er da ikke helt usannsynlig.
Nytern Skrevet Oktober 8, 2008 Skrevet Oktober 8, 2008 jeg fikk opp 226 på gps'en min i danmark for en stund tilbake. hadde vel muligens ett par km til å hente, men jeg syns turtallet var høyt nok allerede.Hvordan stemmer det med fabrikk talla på en e46 320 med m52tu b20? om noen sitter på den infoen:) Bimmers sitter med den infoen http://www.bimmers.no/statisk.php?id=modellguide_e46 Stemmer 100% sålenge du har manuell. Moro
Disaster Skrevet Oktober 8, 2008 Skrevet Oktober 8, 2008 He he, duster Lurer egentlig hvor mange av dere som har testet toppfart? bimmern din står for mer enn oppgitt maks fart i manualen I mitt tilfelle vet jeg ikke om motoren er helt orginal eller om den er preppet på noen måte? Men han jeg dro forbi med E46 hadde 215km/t på sitt speedometer, dette stemmer også med farten jeg hadde kjørten i noe over 220km/h og dro sakte forbi ham? og enda var det mer å gå på for min del?? PS: Vi snakket sammen på et gatekjøkken like nord for Malmø etterpå og han lurte på hva i hælvete jeg hadde under panseret?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå