Gå til innhold

Hull i Potta ?

///MFosse
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, eg tror eg har fått meg et problem. når bilen min er i gang, bråker det en "tom" lyd underd fører-siden av bilen. Det høres skikkelig tomt ut liksom, så en kompis av meg mente på at det var hull i potta eller noe slikt !!:S

1. Har tenkt å sette bilen min på en NAF driftstest snart, er dette noe dei eventuelt vil finne ut av? :?

2. Og hva koster det å få satt på et nytt eksos-anleg?? Bør eg vurdere et tunig-eksos anlegg i samme svingen, viss alt må byttes ut ??

Takk for svar på Forhånd. PS: Eg har liten peiling sjøl :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs jo veldig på ossen hull det er hvis det er det da, kan være litt løst i koblinger der.. Prøv å få strammet eller hørt litt mere hvor det kommer fra da!

Hvis det er hull og lyst å fikse på en lett måte kan man få kjøpt sånn stål rull man ruller rundt og setter på klemmer : den selges på torshow.. Holdt i flere år på en bekjent sin bil =) Men som sagt det er kun en lett løsning hvis man ikke gidder å gjøre så veldig mye med det =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å krabbe under å se det?

Kan prøve å sperre for eksosen bak samtidig så se om det kommer noe ut framme.

Skal du bytte dette på verksted, og i tillegg kjøpe splitter nytt eksos anlegg så kommer det til å koste noen kroner..

Kjøp heller noe brukt (rustfritt) i fin stand og bytt selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser om det ryker :P

Kan vel høre deg fram litt og.

En fordel å få heist opp bilen ..., spesielt hvis den er senka :-)

Ny pris kan du sjekke på f.eks koed.no eller gsbildeler.no

Er nok billigere der enn mange andre butikker, forhandlere osv.

Vil tro det koster litt å bytte på verksted også, om du ikke får det til selv.

Kan være dritt å løsne eksosen fra grenrøret (motoren). Mutterne der blir ofte ødlagte etter varme, osv. og sitter jævlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips Folkens ;) Får ta en titt i når eg får muligheten:) kikke etter eventuell røyk osv..:)

Får håpe det er noen som kan fikses på en rimelig måte, er ikke akkurat styrtrik for øyeblikket, etter som eg er student :S

Men Takk for info, Men noen som vet om NAF finner dette på sin Driftstest ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ligget under bilen å kikket litt, funnet ut hvor det MEST SANNSYNLIG leker (90% sikker)

h70ezvbnxob8wfunmy2t.jpg

Viss eg har forstått dette rett, så befinner det den lille bulken DEL A. seg ca midt under bilen og den store delen DEL B. helt bak under bilen !:D

Da Lekker det i tilfelle i potta mi i overgangene inn og ut av del A.

Det lekker der pilene peker (Pil 1. og Pil 2)

Lekker mest på Pil2.

Hvilke deler må eg nå kjøpe nye, å hva er pris totalt på dette??

Får naboen til å sette det på ;)

Håper den Vêl detaljerte forklaringen min kommer til nytte :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal du ha et "cat-back" effektanlegg, dvs fra katalysator og bakover.:wink: Koster ca 6000,- på koed.

Kan ogå kjøpe originalt til ca 3000,-. Husk å bestille med monteringsdeler da de har en lei tendens til å ryke :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror mest sannsynlig eg må ha nytt, pga at han som hadde bilden før, "skulle vist ha fiksa dette, og det skulle holde i 100til" men det viste seg å ikkje holde i 100dager en gang :S

Men satser nok på Nytt efektanelg som Lars89 nevnte :) Men Hvofor akkurat "Cat-back" ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...