///MFosse Skrevet Oktober 7, 2008 Share Skrevet Oktober 7, 2008 Hei, eg tror eg har fått meg et problem. når bilen min er i gang, bråker det en "tom" lyd underd fører-siden av bilen. Det høres skikkelig tomt ut liksom, så en kompis av meg mente på at det var hull i potta eller noe slikt !!:S 1. Har tenkt å sette bilen min på en NAF driftstest snart, er dette noe dei eventuelt vil finne ut av? 2. Og hva koster det å få satt på et nytt eksos-anleg?? Bør eg vurdere et tunig-eksos anlegg i samme svingen, viss alt må byttes ut ?? Takk for svar på Forhånd. PS: Eg har liten peiling sjøl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emil_j Skrevet Oktober 7, 2008 Share Skrevet Oktober 7, 2008 Det spørs jo veldig på ossen hull det er hvis det er det da, kan være litt løst i koblinger der.. Prøv å få strammet eller hørt litt mere hvor det kommer fra da! Hvis det er hull og lyst å fikse på en lett måte kan man få kjøpt sånn stål rull man ruller rundt og setter på klemmer : den selges på torshow.. Holdt i flere år på en bekjent sin bil =) Men som sagt det er kun en lett løsning hvis man ikke gidder å gjøre så veldig mye med det =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet Oktober 7, 2008 Share Skrevet Oktober 7, 2008 Bare å krabbe under å se det? Kan prøve å sperre for eksosen bak samtidig så se om det kommer noe ut framme. Skal du bytte dette på verksted, og i tillegg kjøpe splitter nytt eksos anlegg så kommer det til å koste noen kroner.. Kjøp heller noe brukt (rustfritt) i fin stand og bytt selv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MFosse Skrevet Oktober 7, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 7, 2008 Takk for svar skal ta meg en titt, men problemet er jo at eg ikkje har litt peil en gang :S Hva koster nytt eksos annlegg til en BMW 318 IS E36 mod da ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet Oktober 7, 2008 Share Skrevet Oktober 7, 2008 Du ser om det ryker Kan vel høre deg fram litt og. En fordel å få heist opp bilen ..., spesielt hvis den er senka Ny pris kan du sjekke på f.eks koed.no eller gsbildeler.no Er nok billigere der enn mange andre butikker, forhandlere osv. Vil tro det koster litt å bytte på verksted også, om du ikke får det til selv. Kan være dritt å løsne eksosen fra grenrøret (motoren). Mutterne der blir ofte ødlagte etter varme, osv. og sitter jævlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Oktober 7, 2008 Share Skrevet Oktober 7, 2008 kjekt tips til å se etter eksos lekkasje er å heise opp bilen i mørket, finne frem en lommelykt og lyse langs eksosrøret, da ser du lett hvor det ryker henn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MFosse Skrevet Oktober 8, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 8, 2008 Takk for tips Folkens Får ta en titt i når eg får muligheten:) kikke etter eventuell røyk osv.. Får håpe det er noen som kan fikses på en rimelig måte, er ikke akkurat styrtrik for øyeblikket, etter som eg er student :S Men Takk for info, Men noen som vet om NAF finner dette på sin Driftstest ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Oktober 8, 2008 Share Skrevet Oktober 8, 2008 naf finner nok ut av det på driftstesten ja, men om de sjekker hvor i eksosen det fiser vet jeg ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MFosse Skrevet Oktober 8, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 8, 2008 OK Den er grei BTW: Utrolig fiin farge på E46 din, S.Arnesen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MFosse Skrevet Oktober 11, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 11, 2008 har ligget under bilen å kikket litt, funnet ut hvor det MEST SANNSYNLIG leker (90% sikker) Viss eg har forstått dette rett, så befinner det den lille bulken DEL A. seg ca midt under bilen og den store delen DEL B. helt bak under bilen ! Da Lekker det i tilfelle i potta mi i overgangene inn og ut av del A. Det lekker der pilene peker (Pil 1. og Pil 2) Lekker mest på Pil2. Hvilke deler må eg nå kjøpe nye, å hva er pris totalt på dette?? Får naboen til å sette det på Håper den Vêl detaljerte forklaringen min kommer til nytte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Oktober 11, 2008 Share Skrevet Oktober 11, 2008 Da skal du ha et "cat-back" effektanlegg, dvs fra katalysator og bakover. Koster ca 6000,- på koed. Kan ogå kjøpe originalt til ca 3000,-. Husk å bestille med monteringsdeler da de har en lei tendens til å ryke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
icc Skrevet Oktober 11, 2008 Share Skrevet Oktober 11, 2008 Høres ut som det bare lekker i skøytene. Prøv å stramme klemmene, evt. demontere og smøre godt med eksospasta i skøytene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MFosse Skrevet Oktober 12, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2008 Tror mest sannsynlig eg må ha nytt, pga at han som hadde bilden før, "skulle vist ha fiksa dette, og det skulle holde i 100til" men det viste seg å ikkje holde i 100dager en gang :S Men satser nok på Nytt efektanelg som Lars89 nevnte Men Hvofor akkurat "Cat-back" ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsinnj Skrevet Oktober 12, 2008 Share Skrevet Oktober 12, 2008 Regner med det betyr fra katalysator (cat), og bakover. Hvis jeg forsto spørsmålet ditt rett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Oktober 12, 2008 Share Skrevet Oktober 12, 2008 Du får jo også kjøpt universal katalysator på de fleste bilrekvisita for rundt 1000 kr.enkelt å sage av den gamle og sveise på en ny hvis du kjenner noen som kan sveise Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå